- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
Про розгляд листа
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист від 27.08.2009 N 252 та, в межах компетенції, повідомляє наступне.
21 травня 2009 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову
N 502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року", яка набрала чинності 29 грудня 2009 року (далі - Постанова N 502).
Абзацом другим пункту першого Постанови
N 502 передбачається органам державного нагляду (контролю) до 31 грудня 2010 року:
установити обмеження щодо проведення позапланових перевірок суб'єктів господарювання, крім перевірок, що проводяться за зверненнями фізичних і юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства або за поданням суб'єктом господарювання до відповідного органу письмової заяви про проведення перевірки за його бажанням.
Слід зазначити, що підстави для проведення позапланових перевірок встановлені статтею
6 Закону про контроль. Такими підставами є:
- подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання;
- перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю);
- звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення;
- неподання у встановлений термін суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів.
Встановлені Постановою
N 502 обмеження щодо проведення позапланових перевірок суб'єктів господарювання не стосуються перевірок, що проводяться за зверненнями фізичних і юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства або за поданням суб'єктом господарювання до відповідного органу письмової заяви про проведення перевірки за його бажанням.
Що стосується можливості проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за такою підставою, як перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю) слід зазначити про наступне.
Відповідно до статтею
7 Закону про контроль припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
В той же час, згідно зі статтею
4 Закону про контроль, невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.
Таким чином, правова природа "припису" одночасно свідчить про обов'язок органу державного нагляду (контролю) видати припис суб'єкту господарювання, якщо за результатами перевірки були виявлені порушення вимог чинного законодавства, та обов'язок суб'єкта господарювання виконати такий припис, усунувши виявлені порушення вимог чинного законодавства.
................Перейти до повного тексту