- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
Центральним органам
виконавчої влади
З метою забезпечення реалізації норм постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2009
N 526 "Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" (далі - Постанова N 526) та на підставі численних звернень центральних органів виконавчої влади щодо розроблення регламентів (інформаційних карток) з видачі документів дозвільного характеру (далі - Регламенти) Держкомпідприємництво зазначає наступне.
У відповідності з пунктом 18 Основних вимог до порядку взаємодії адміністратора з місцевими дозвільними органами, суб'єктами господарювання та територіальним органом спеціально уповноваженого органу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності щодо видачі документів дозвільного характеру (далі - Основні вимоги), затверджених Постановою
N 526, керівник центрального органу затверджує Регламент, дія якого поширюється на всі територіальні органи цього центрального органу виконавчої влади. Зазначений Регламент погоджується уповноваженим органом (Держкомпідприємництвом).
В додаток до листів Держкомпідприємництва від 17.08.2009 N 9802, від 21.10.2009 N 12785 надаємо роз'яснення щодо розробки вказаних Регламентів.
Регламенти необхідно розробити щодо документів дозвільного характеру, наведених в додатку 1 до Постанови
N 526 "Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, що видаються виключно через дозвільні центри" (далі - ПЕРЕЛІК), а також щодо інших документів дозвільного характеру, не включених до вказаного Переліку, що видаються виключно територіальними органами центральних органів виконавчої влади (регіональними органами) та необхідність одержання яких встановлена законами України.
Регламенти (як послідовність дій для отримання кожного виду документа дозвільного характеру) сприятимуть отриманню суб'єктами господарювання повної та вичерпної інформації, пов'язаної з отриманням документів дозвільного характеру, та суттєво оптимізують роботу адміністратора щодо видачі документів дозвільного характеру.
Регламенти розробляються у відповідності з вимогами, встановленими пунктом 16
Основних вимог, на підставі Примірної форми Регламенту, затвердженої наказом Держкомпідприємництва від 03.07.2009
N 116 (наказ не підлягає державній реєстрації в Мін'юсті).
Вказані Регламенти центральні органи виконавчої влади доводять до відома своїм територіальним органам, які в свою чергу: заповнюють пункти з 1 по 4 Регламенту (щодо реквізитів дозвільних центрів) згідно з
Примірною формою Регламенту, та у відповідності з пунктом 17
Основних вимог затверджують та погоджують їх з міським головою або головою (заступником голови) районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації та з відповідним територіальним органом уповноваженого органу.
Натомість, при розробці центральними органами виконавчої влади вказаних Регламентів виникла низка проблем.
Так, окремі положення Примірної форми
Регламенту (обов'язкові до заповнення) містять відомості, пов'язані з процедурою отримання документів дозвільного характеру, які мають бути визначені виключно на рівні закону.
Так, в більшості випадків в законах України визначено лише необхідність одержання документа дозвільного характеру та дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру.
Інші вимоги: платність або безоплатність видачі документа дозвільного характеру; строк прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі та анулювання документа дозвільного характеру визначені підзаконними актами (акти Уряду, власні акти центральних та місцевих органів виконавчої влади, рішення органів місцевого самоврядування).
З урахуванням вищевикладеного рекомендуємо наступний порядок розроблення
Регламентів.
При заповненні
Регламентів у графах, де вказується інформація про платність або безоплатність видачі документа дозвільного характеру; строк прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі та анулювання документа дозвільного характеру (за умови відсутності вказаних норм в законах України) позначається примітка - "не визначено Законом України" та вказується назва Закону України, яким врегульовується видача документа дозвільного характеру.
Коментар щодо заповнення окремих позицій
Регламенту наводиться нижче:
6. |
Вичерпний перелік документів, необхідних для отримання документа дозвільного характеру |
Зазначається перелік документів, передбачений нормативно-правовими актами (в дужках вказати нормативно- правовий акт (пункт, частина), яким визначаються вказані положення). 1. 2. 3. |
7. |
Платність (безоплатність) видачі документа дозвільного характеру |
Не визначено Законом України "назва закону"(*) |
8. |
Строк, протягом якого видається документ дозвільного характеру |
Не визначено Законом України "назва закону"(*) |
9. |
Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні документа дозвільного характеру |
Не визначено Законом України "назва закону"(*) |
10. |
Строк дії документа дозвільного характеру (необмеженість строку дії) |
Не визначено Законом України, постановою Кабінету Міністрів України(**) |
Приклад щодо заповнення окремих позицій
Регламенту щодо видачі конкретний (наведено в додатку 1).
---------------
(*) У разі відсутності у законах України зазначених вище норм при видачі документів дозвільного характеру роз'яснюємо:
- відсутність необхідності плати за видачу документа дозвільного характеру - дозвіл видається безоплатно;
- відсутність вичерпного переліку підстав для відмови у видачі та анулювання документа дозвільного характеру - у видачі дозволу неможливо відмовити, а також неможливо анулювати документ дозвільного характеру.
(**) У відповідності з частиною другою ст.
4 Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" порядок видачі документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади установлюється Кабінетом Міністрів України, який має, зокрема, передбачати вичерпний перелік документів, які необхідно подати суб'єкту господарювання для одержання документа дозвільного характеру, та строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку його дії. Отже, у разі відсутності норми щодо строку дії дозволу в законах України та постановах Кабінету Міністрів України, строк дії дозволу - необмежений.
................Перейти до повного тексту