1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-38/6 від 06.06.99
м.Київ
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Львівською обласною державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів місцевих органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань розвитку підприємництва встановив:
Львівським обласним управлінням земельних ресурсів виданий наказ від 07.10.98 N 90 "Про дотримання вимог чинного законодавства при виконанні робіт з питань землеустрою" (надалі - Наказ), яким встановлюються вимоги щодо виконання робіт по землеустрою та проектних робіт з охорони земель. Аналіз змісту вимог Наказу показує таке.
П.1.1 Наказу вимагає забезпечити здійснення робіт по землеустрою та проектних робіт з охорони земель у відповідності з вимогами ст. 101 Земельного кодексу України виключно державними та іншими землевпорядними організаціями.
Навряд чи можна стверджувати, що подібна вимога прямо випливає з зазначеної норми Земельного кодексу України, оскільки в ній визначається організація та порядок здійснення землеустрою з точки зору джерел його фінансування.
Так, у ч.1 ст.101 визначено, що "землеустрій здійснюється державними землевпорядними організаціями за рахунок коштів державного, республіканського (Республіки Крим) і місцевих бюджетів", а у ч.2 цієї ж статті встановлено, що розробка землевпорядних проектів, пов'язаних з охороною земель від селів, зсувів, підтоплення і засолення, може провадитися з ініціативи власників землі і землекористувачів за їх рахунок державними та іншими землевпорядними організаціями.
При цьому ст.101 Земельного кодексу України не встановлює обмежень для інших суб'єктів підприємницької діяльності на виконання робіт у сфері землеустрою.
Отже, виконання таких робіт може бути предметом підприємницької діяльності, оскільки не відноситься до компетенції органів виконавчої влади або місцевого самоврядування.
Це цілком відповідає змісту ст.4 Закону України "Про підприємництво", яка встановлює переліки видів діяльності, які становлять монополію держави, та видів діяльності, які підлягають ліцензуванню. В цих переліках не значиться виконання робіт по землеустрою та проектних робіт з охорони земель.
Фактичне встановлення Державним комітетом України по земельних ресурсах обмежень на здійснення зазначених видів діяльності містить ознаки порушення антимонопольного законодавства, передбаченого ч.2 п.1 ст.6 Закону України "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності".

................
Перейти до повного тексту