1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-19/3 від 04.03.99
м.Київ
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Київською міською державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз рішень голів місцевих державних адміністрацій, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань розвитку підприємництва встановив:
Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 26.02.98 N 400 "Про порядок розміщення малих архітектурних форм та об'єктів зовнішньої реклами у м.Києві" (надалі - Розпорядження), створена Міжвідомча рада з питань ведення рекламної діяльності та розміщення малих архітектурних форм у м.Києві (надалі - Міжвідомча рада) та затверджені Положення про порядок розміщення малих архітектурних форм (додаток 1), Положення про порядок розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м.Києві (додаток 2), Положення про Міжвідомчу раду (додаток 3), Положення про порядок організації та проведення аукціонних торгів на право використання місць для розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м.Києві (додаток 5).
У Розпорядженні вказується, що воно видано відповідно до Закону України "Про рекламу" та з метою вдосконалення порядку розміщення малих архітектурних форм та об'єктів зовнішньої реклами у м.Києві.
Стаття 15 Закону України "Про рекламу" від 03.07.96 N 270/96-ВР передбачає, що порядок розміщення зовнішньої реклами встановлюється відповідними місцевими органами влади в межах їх компетенції (без втручання у форму та зміст реклами), а згода на розміщення зовнішньої реклами на будинках та спорудах також додатково дається їхніми власниками або уповноваженими ними органами (особами).
Питання щодо розміщення зовнішньої реклами також регулюються Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами (надалі - Типові правила), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.98 N 1511 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.98 N 1811.
Аналіз змісту вимог Розпорядження та затверджених ним додатків вказує на таке.
1. Типові правила (п.3) передбачають, що порядок розміщення зовнішньої реклами встановлюється відповідними місцевими органами виконавчої влади в межах їх компетенції (без втручання у форму та зміст реклами) на підставі цих Правил з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища тощо. Для розроблення такого порядку цими органами створюється рада з питань зовнішньої реклами.
Що ж стосується регулювання правовідносин у сфері розміщення зовнішньої реклами, то відповідно до абз.11 п.2 Типових правил з цією метою Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, виконавчими органами сільської, селищної, міської Ради створюється (призначається) робочий орган, а саме - структурний підрозділ (зокрема - органу містобудування та архітектури) або особа.
Аналіз п.6 Типових правил, де визначені повноваження робочого органу, змісту Розпорядження та затверджених ним додатків показує, що повноваженнями робочого органу фактично наділене Головне управління містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації. Отже, до повноважень Міжвідомчої ради повинно бути віднесено тільки розроблення порядку розміщення зовнішньої реклами.
Крім того, аналіз повноважень, визначених додатком 2 до Розпорядження, що надані Міжвідомчій раді (п.6.1), а також структурним підрозділам Київської міської державної адміністрації (п.7.5), де йдеться про контроль за мовою реклами та визнання сюжетів реклами негативно соціально-навантаженими (як наслідок - скасування дозволу або застосування коригуючих коефіцієнтів), дає підстави стверджувати, що при встановленні вказаних положень додатку Київська міська державна адміністрація перевищила свої повноваження, оскільки відповідно до п.2 ст.15 Закону України "Про рекламу" та п.3 Типових правил при встановленні порядку розміщення зовнішньої реклами місцеві органи влади не мають права втручатися у форму та зміст реклами.

................
Перейти до повного тексту