- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-13/2 від 08.02.99
м.Київ
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Тернопільською обласною державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів місцевих органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність, Державний комітет України з питань розвитку підприємництва встановив:
Розпорядженням Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.12.96 N 573 затверджене Положення про порядок надання і вилучення (викупу) земельних ділянок у населених пунктах Тернопільської області (надалі - Положення), яким визначається порядок надання земельних ділянок у власність або у користування (в тому числі на умовах оренди).
Аналіз змісту вимог Положення показує таке.
1. Порядок надання земельних ділянок, встановлений Положенням, є надмірно ускладненим, що спричиняє значні витрати часу і коштів суб'єктів підприємницької діяльності. Наприклад, процедура надання земельної ділянки згідно з Положенням передбачає такі стадії:
- Подання клопотання про попереднє погодження місць розташування об'єктів (п.11 Положення).
- Відповідна Рада в місячний строк розглядає клопотання (заяву) і надає дозвіл на підготовку матеріалів попереднього погодження (п.13).
- Підготовлені матеріали подаються замовником до районного (міського) відділу земельних ресурсів, який узагальнює матеріали і подає їх на розгляд відповідної місцевої Ради (п.п.16, 17). При цьому не встановлюються терміни виконання вказаних дій.
- Після цього відповідна місцева Рада розглядає подані матеріали та погоджує місце розташування об'єкта з наданням дозволу на складання проектно-кошторисної документації, якщо йдеться про земельні ділянки, що надаються (вилучаються) місцевими Радами (п.18 Положення). У вказаному пункті доцільно було б вказати строк виконання Радою відповідних дій.
- Після розробки проектно-кошторисної документації, проведення дев'яти експертиз, розгляду проектно-кошторисної документації містобудівною радою, затвердження цієї документації зацікавлена особа має змогу звернутися до відповідної місцевої Ради з клопотанням про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки, який повинен бути наданий протягом місяця. Після цього зацікавлена особа повинна замовити складання проекту відведення відповідною організацією (п.п.22, 23). Для того, щоб виконати вказані дії, на практиці необхідно 3 - 6 місяців.
- Проект відведення подається на розгляд місцевої Ради, яка в місячний термін приймає рішення про надання земельної ділянки, якщо це відноситься до її компетенції. Якщо ж прийняття такого рішення відноситься до компетенції районної, обласної чи Верховної Ради України, то строк відповідно продовжується на 1 - 3 місяці (п.24).
Отже, на одержання земельної ділянки, відповідно до Положення, зацікавлена особа повинна витратити близько року. Необхідно значно скоротити терміни всіх перелічених стадій.
2. Переліки документів, які подаються зацікавленими особами (підприємствами, установами, організаціями і громадянами) для одержання земельної ділянки, є занадто розширеними порівняно з
Земельним кодексом України. Зокрема, п.11 Положення встановлює перелік з 8-и документів, що додаються заінтересованими особами до клопотання (заяви) про попереднє погодження місць розташування об'єктів, причому перші два з них (план ділянки та ситуаційний план) знаходяться у віданні органу архітектури відповідної Ради. Передбачений в переліку документ, що підтверджує можливість та джерела фінансування будівництва, не може вимагатися від підприємств недержавної форми власності. Крім того, цей перелік може бути значно розширений (п.12 Положення), якщо йдеться про випадки очікуваного використання земельної ділянки для будівництва об'єктів, які мають особливе значення чи можуть спричинити суттєві наслідки для населеного пункту. При цьому не уточнюється, в чому полягає "особливе значення" та "суттєві наслідки", які критерії такої характеристики, хто і яким чином дає відповідну оцінку об'єкта.
................Перейти до повного тексту