- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-11/12 від 03.12.98 м.Київ |
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Київською міською державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз рішень голів місцевих державних адміністрацій, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань розвитку підприємництва встановив:
Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 04.11.97 р. N 1776 створено госпрозрахункову службу пасажирських перевезень (в подальшому - Служба) і затверджено відповідне положення про неї (Додаток до розпорядження, в подальшому - Положення), яким визначено її правовий статус: мета і предмет діяльності, права, основні засади управління її діяльністю, структуру Служби, визначено джерела формування її майнової бази. Аналіз документів, які регламентують правові засади діяльності місцевих органів виконавчої влади, а також самого Положення, свідчить про допущення з боку Київміськдержадміністрації при його прийнятті порушень чинного законодавства України (в тому числі, перевищення повноважень), а саме:
1.
Конституція України (стаття 92) встановлює, що виключно законами України визначається організація та діяльність органів виконавчої влади. Отже, посилання на Указ Президента України від 07.02.98 р. N 92/98 "Про деякі питання здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі" при визначенні повноважень є некоректним.
2. Щодо статті 5 Закону України "Про дорожній рух" від 30.06.93 р. N 3353-12 (з наступними змінами і доповненнями), то вона визначає повноваження місцевих органів виконавчої влади виключно в частині контролю за дорожнім рухом, а не у всій сфері транспорту взагалі.
3. Якщо виходити з того, що Київська міська державна адміністрація має визначені законодавством повноваження в галузі транспортного обслуговування населення, то жодний нормативний акт не передбачає її права делегувати ці повноваження створюваним нею юридичним особам - госпрозрахунковим організаціям. При цьому Положення містить в собі правові норми, що суперечать також низці нормативних актів, прийнятих Київміськдержадміністрацією.
Зміст Положення суперечить розпорядженню Київської міської державної адміністрації від 26.04.96 р. N 623 (яким було затверджено Тимчасове положення про управління транспорту Київської міської державної адміністрації (в подальшому - Розпорядження), в частині надання Службі відповідних прав, які визначені Розпорядженням як функції управління транспорту (зокрема, щодо розгляду і погодження графіків руху міського пасажирського транспорту, організації обстеження пасажиро-, машинопотоків, обстеження маршрутів, визначення потреб рухомого складу міського пасажирського транспорту тощо). Таким чином, постає питання про правомірність виконання самостійною юридичною особою, яка має на меті отримання прибутку, функцій, покладених на державний орган, на платній основі.
4. Виходячи із змісту Положення, не можна встановити, які конкретно функції покладено на Службу (відповідний пункт, що мав би розкривати їх - відсутній). Служба безпосередньо підпорядковується управлінню транспорту Київміськдержадміністрації (п.1.1 Положення), а із змісту листа Київміськдержадміністрації від 23.07.98 р. за N 008-785 до Державного комітету України з питань розвитку підприємництва стає зрозумілим, що на Службу через об'єктивні обставини покладається частина функцій, що мають виконуватися управлінням транспорту. Пунктом 2 Положення визначено мета і предмет діяльності, а п.3 - права Служби (щодо обов'язків - то невідомо, чи покладені вони взагалі на це утворення). Якщо існує нагальна необхідність в існуванні такої організації, то необхідно встановити її обов'язки з метою встановлення можливості застосування заходів впливу в разі неналежного виконання Службою своїх обов'язків.
................Перейти до повного тексту