- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ
ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-95/11 від 28.11.2000 |
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Сумською обласною державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98
N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів місцевих органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В С Т А Н О В И В:
Головою Сумської обласної державної адміністрації затверджено розпорядження від 10.09.99 N 417 "Про незадовільний стан пожежної безпеки в області і заходи щодо її стабілізації" (далі - Розпорядження).
Аналіз Розпорядження вказує на те, що воно містить положення, яке не узгоджується з чинним законодавством України та може призвести до створення перешкод для розвитку підприємництва.
1. В пункті 8.2 Розпорядження дається вказівка на підставі статей 1 та 27 Закону України
"Про пожежну безпеку", п. 42 Положення про
Державну пожежну охорону проектним організаціям, замовникам і забудовникам незалежно від відомчої підпорядкованості і форм власності в проектно-кошторисній документації на нове будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт об'єктів будь-якого призначення передбачати виділення коштів у розмірі 3 відсотків від загальної вартості будівництва (реконструкції) для пайової участі в розвитку державної пожежної охорони.
Відповідно до частини 1 статті 24 Закону України від 17.12.93
N 3745-XII "Про пожежну безпеку" фінансове та матеріально-технічне забезпечення державної пожежної охорони, будівництво її об'єктів і споруд здійснюється за рахунок державного бюджету і бюджетів місцевого та регіонального самоврядування, коштів, що надходять на підставі договорів від промислових та інших об'єктів, відрахувань від платежів з майнових видів страхування на фінансування запобіжних заходів, а також за рахунок пожертвувань юридичних осіб та громадян.
Абзацом 1 пункту 38 Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.94
N 508 "Про заходи щодо виконання Закону України
"Про пожежну безпеку" передбачено, що (фінансове та матеріально-технічне забезпечення Державної пожежної охорони, будівництво її об'єктів і споруд здійснюються за рахунок державного бюджету, а також місцевих бюджетів, коштів, одержаних за договорами від підприємств, установ і організацій, що охороняються, відрахувань від страхових платежів, визначених чинним законодавством, а також за рахунок добровільних внесків юридичних осіб і громадян).
Отже, відповідно до частини 1 статті 24 Закону України
"Про пожежну безпеку" та абзацу 1 пункту 38
Положення про Державну пожежну охорону підприємства, установи та організації (крім страхових) можуть спрямовувати на матеріально-технічне забезпечення Державної пожежної охорони а також будівництво її об'єктів і споруд лише кошти за договорами про охорону цих підприємств, установ та організацій підрозділами Державної пожежної охорони, а також пожертвування (добровільні внески).
Разом з тим кошти, визначені в пункті 8.2 Розпорядження, повинні виділятися не відповідно до договорів підприємствами, установами та організаціями, що охороняються підрозділами Державної пожежної охорони; ці кошти не мають характеру пожертвувань (добровільних внесків). Таким чином, пункт 8.2 Розпорядження не узгоджується з частиною 1 статті 24 Закону України
"Про пожежну безпеку".
Необхідно також зазначити, що відповідно до пункту 42 Положення про
Державну пожежну охорону одним із джерел фінансування будівництва пожежних депо, складів і гаражів-стоянок для спецформувань Державної пожежної охорони в населених пунктах є кошти пайової участі підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності в розвитку Державної пожежної охорони.
Однак цим пунктом встановлена лише обов'язковість спрямування коштів пайової участі підприємств, установ та організацій в розвитку Державної пожежної охорони (поряд з іншими джерелами фінансування, визначеними в пункті 42
Положення про Державну пожежну охорону ) на фінансування будівництва пожежних депо, складів і гаражів-стоянок для спецформувань Державної пожежної охорони, а не обов'язковість такої пайової участі для підприємств, установ та організацій.
................Перейти до повного тексту