1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ
ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-94/11 від 21.11.2000
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Донецькою обласною державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів місцевих органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В С Т А Н О В И В:
Розпорядженням Голови Донецької обласної державної адміністрації від 26.07.2000 N 500 "Про стан пожежної безпеки в області та заходи щодо його поліпшення" затверджені Заходи щодо забезпечення пожежної безпеки в області в 2000 - 2010 роках (далі - Заходи).
Аналіз Заходів виявив норму, яка не узгоджується із законодавством України і реалізація якої може призвести до створення перешкод для розвитку підприємницької діяльності.
1. В пункті 14 Заходів виконкомам міських рад, райдержадміністраціям, управлінню державної пожежної охорони, керівникам підприємств, установ та організацій дається вказівка незалежно від відомчої належності та джерел фінансування, за винятком об'єктів, що створюються за рахунок бюджетів усіх рівнів, у проектно-кошторисній документації на нове будівництво, реконструкцію, розширення, капітальний ремонт та переоснащення об'єктів різного призначення на підставі ст. ст. 10, 24, 27 та 34 Закону України "Про пожежну безпеку" та за висновками органів державного пожежного нагляду передбачати виділення коштів у розмірі до 3 % від загальної вартості, для пайової участі всіх учасників інвестування в розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони та запобіжних заходів.
Зазначена норма Заходів не узгоджується з положеннями Закону України "Про пожежну безпеку" від 17.12.93 N 3745-XII та інших нормативно-правових актів.
В пункті 14 Заходів вказується, що кошти, визначені в цьому пункті Заходів, спрямовуються на розвиток та зміцнення матеріально-технічної бази пожежної охорони та запобіжних засобів. Оскільки згідно зі статтею 15 Закону України "Про пожежну безпеку" пожежна охорона поділяється на державну, відомчу, сільську та добровільну, кошти, визначені в пункті 14 Заходів, відповідно до цього пункту Заходів можуть бути спрямовані на розвиток та зміцнення матеріально-технічної бази Державної пожежної охорони, а також відомчої, сільської та добровільної пожежної охорони.
Згідно з частиною першою статті 24 Закону України "Про пожежну безпеку" фінансове та матеріально-технічне забезпечення державної пожежної охорони, будівництво її об'єктів і споруд здійснюється за рахунок державного бюджету і бюджетів місцевого та регіонального самоврядування, коштів, що надходять на підставі договорів від промислових та інших об'єктів, відрахувань від платежів з майнових видів страхування на фінансування запобіжних заходів, а також за рахунок пожертвувань юридичних осіб та громадян.
В абзаці 1 пункту 38 Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.94 N 508, зазначається, що фінансове та матеріально-технічне забезпечення Державної пожежної охорони, будівництво її об'єктів і споруд здійснюються за рахунок державного бюджету, а також місцевих бюджетів, коштів, одержаних за договорами від підприємств, установ і організацій, що охороняються, відрахувань від страхових платежів, визначених чинним законодавством, а також за рахунок добровільних внесків юридичних осіб і громадян.
Отже, відповідно до частини першої статті 24 Закону України "Про пожежну безпеку" та абзацу 1 пункту 38 Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.94 N 508, підприємства, установи та організації (крім страхових) можуть спрямовувати на фінансове та матеріально-технічне забезпечення Державної пожежної охорони, а також на будівництво її об'єктів і споруд лише кошти за договорами про охорону цих підприємств, установ та організацій підрозділами Державної пожежної охорони, а також пожертвування (добровільні внески).
Разом з тим кошти, визначені в пункті 14 Заходів, повинні виділятися не відповідно до договорів підприємствами, установами та організаціями, що охороняються підрозділами Державної пожежної охорони; ці кошти не мають характеру пожертвувань (добровільних внесків). Відповідно, пункт 14 Заходів не узгоджується з частиною першою статті 24 Закону України "Про пожежну безпеку".
Необхідно зазначити, що відповідно до пункту 42 Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.94 N 508, одним з джерел фінансування будівництва пожежних депо, складів і гаражів-стоянок для спецформувань Державної пожежної охорони в населених пунктах є кошти пайової участі підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності в розвитку Державної пожежної охорони.
Однак в пункті 42 Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.94 N 508, встановлена лише обов'язковість спрямування коштів пайової участі підприємств, установ та організацій в розвитку Державної пожежної охорони (поряд з іншими джерелами фінансування, визначеними в пункті 42 Положення про Державну пожежну охорону) на фінансування будівництва пожежних депо, складів і гаражів-стоянок для спецформувань Державної пожежної охорони, а не обов'язковість такої пайової участі для підприємств, установ та організацій.
Відповідно, пунктом 42 Положення про Державну пожежну охорону не встановлений розмір коштів (норматив відрахувань) пайової участі підприємств, установ та організацій в розвитку Державної пожежної безпеки, оскільки така пайова участь може мати лише добровільний характер, що узгоджується з частиною першою статті 24 Закону України "Про пожежну безпеку".

................
Перейти до повного тексту