- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про заходи, вжиті органами виконавчої влади щодо усунення порушень законодавства у сфері державної регуляторної політики, ліцензування і дозвільних процедур, виявлених Генеральною прокуратурою України у 2007 році
( Рішення затверджено Наказом Державного комітету України
з питань регуляторної політики та підприємництва
N 69 від 22.05.2007 )
Заслухавши та обговоривши інформацію в.о. Голови Ващенка К.О., керівників структурних підрозділів центрального апарату Комітету та територіальних представництв Держпідприємництва України з зазначеного питання, колегія відзначає, що на виконання доручення Кабінету Міністрів до Інформації Генеральної прокуратури України від 28.03.2007 N 7/1/2-19вих-07 центральними та місцевими органами виконавчої влади вжито відповідні заходи.
Колегія вважає, що пункти Плану заходів Комітету щодо усунення порушень, виявлених Генеральною прокуратурою під час перевірки стану додержання законодавства у сфері державної регуляторної політики, ліцензування та дозвільних процедур, затверджений окремим дорученням в.о. Голови Держпідприємництва України від 13.04.2007 N 5, станом на травень в цілому виконані. Про проведену роботу Кабінет Міністрів і Генеральну прокуратуру України поінформовано своєчасно.
Разом з тим, колегія констатує той факт, що виконання у повному обсязі завдань і вирішення проблемних питань щодо підприємництва, порушених Генпрокуратурою в частині пропозицій та зауважень до роботи Комітету, неможливе без прийняття з боку Кабінету Міністрів України рішення про збільшення штатної чисельності апарату Держпідприємництва України.
Зокрема, загальна кількість штатних одиниць центрального апарату Держпідприємництва (211 осіб) і його територіальних представництв в АР Крим, областях, м. Києві та Севастополі (189 осіб) є незмінною з 2002 року. Чисельність кожного з територіальних представництв складає 5-7 осіб (18 представництв), 8-12 (9 представництв). Отже, у 18 регіонах кількість лише базових функцій Держпідприємництва уже зараз утричі перевищує середню кількість працівників. На районному та міському рівнях представники Комітету відсутні. Можливості оренди транспорту для забезпечення роботи працівників територіальних представництв в районах немає через відсутність відповідних лімітів.
Колегія підтверджує позицію Комітету, що за останні роки у зв'язку з прийняттям низки базових законів у сфері розвитку підприємництва кількість функцій, покладених на Держпідприємництво, суттєво збільшилася. Йдеться насамперед про забезпечення виконання введених в дію положень Законів України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності",
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців",
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", згідно з якими на Держпідприємництво покладено додаткові повноваження та завдання інформаційно-організаційного, методологічного та контрольного характеру. Крім того, відповідно до вимог законодавства, Комітетом та його територіальними представництвами впроваджується система перевірок реєстраційних офісів, дозвільних органів та центрів, адміністраторів щодо додержання ними вимог законодавства.
Верховною Радою України прийнято Закони про внесення змін до
Кодексу України про адміністративні правопорушення. Таким чином, посадовим особам Держпідприємництва надані додаткові повноваження, а саме - щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення, відповідальність за вчинення яких встановлена ст. 166-10, 166-12 зазначеного Кодексу.
05.04.2007 Верховною Радою схвалено Закон України "Про основні засади державного контролю (нагляду) за господарською діяльністю в Україні" (підписаний Головою Верховної Ради 19.04.2007, та поданий на підпис Президенту України 24.04.2007). Закон концептуально змінює організацію державного контролю (нагляду) за господарською діяльністю. По суті, він передбачає створення єдиного узгодженого правового поля, яким будуть керуватися контролюючі органи та їх посадові особи, вичерпне коло повноважень органів державного нагляду (контролю) та їх права, обов'язки і відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю). Оскільки зазначений Закон є завершальним щодо визначення базових правил у взаємовідносинах держави з суб'єктами підприємництва, відповідальність за належне впровадження його положень логічно буде покладено саме на Держпідприємництво, тобто з'являться нові додаткові функції. Комітет також потребує додаткових фінансових асигнувань, пов'язаних із представленням відповідних справ у судах.
1. Інформацію щодо заходів, вжитих Держпідприємництвом України та іншими зацікавленими органами виконавчої влади стосовно усунення порушень законодавства у сфері державної регуляторної політики, ліцензування та дозвільних процедур, виявлених Генпрокуратурою у 2007 році, з урахуванням об'єктивних обставин, які полягають у незмінній упродовж останніх років штатній чисельності Держпідприємництва, взяти до відома.
2. Рекомендувати Держпідприємництву України:
2.1. Подати на розгляд Кабінету Міністрів України аналітичні матеріали та відповідні розрахунки щодо збільшення граничної штатної чисельності апарату Комітету та територіальних представництв.
................Перейти до повного тексту