- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
Міністру фінансів України
М.Я.Азарову
Щодо проекту тексту Глави I "Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" розділу XVIII "Спеціальні податкові режими" проекту Податкового кодексу України
Представники громадськості, об'єднань підприємців і роботодавців, малого та середнього бізнесу - члени Громадської колегії Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, розглянувши на своєму засіданні, яке відбулось 11 квітня 2007 р., проект Глави I "Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" розділу XVIII "Спеціальні податкові режими" проекту Податкового кодексу України (надалі - проект), інформують про наступне:
Ми підтримуємо позицію розробників проекту щодо ставок єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва.
У проекті в цілому адекватно відображені платники єдиного податку, визначені Статтею 2 проекту. Але враховуючи той факт, що для здійснення своєї діяльності підприємствам малого бізнесу необхідно забезпечити виробничий процес шляхом купівлі обладнання та техніки, що потребує немалих коштів, юридичні особи повинні мати достатній обсяг обігових коштів. Саме такий підхід - проведення інвестиційної політики у власну діяльність дозволить малому бізнесу розвиватись з метою стабільного розвитку підприємництва та створення в Україні середнього класу. Саме це дозволить створювати додаткові робочі місця та збільшення надходжень до бюджету. Крім того, Законом України
"Про державну підтримку малого підприємництва" визначено, що суб'єктами малого підприємництва є юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 500000 євро.
Тому ми наполягаємо на збільшенні річних обсягів для юридичних осіб - платників єдиного податку до розміру 500000 євро, або 3 млн.грн.
У той же час, ми наголошуємо на ряді суттєвих недоліків проекту, які можуть значно погіршити становище малого підприємництва в Україні як основи становлення та розвитку вітчизняного середнього класу, не відповідають принципам державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності, порушують державні гарантії малому підприємництву, закріплені Законом України
"Про державну підтримку малого підприємництва", а також можуть розглядатись як порушення статті 22
Конституції України в частині звуження за змістом та обсягом існуючих прав і свобод.
Зокрема, ми наголошуємо на недопустимості розширення переліку видів діяльності та суб'єктів малого підприємництва, на які не поширюється спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва, що пропонується в пункті 2.2. статті 2 проекту, а саме, непоширення спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності на:
................Перейти до повного тексту