- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ 3 ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ
ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 1-221/4069 від 02.07.2001
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист щодо, як здається, неправомірних дій працівників Управління архітектури та містобудування Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами і повідомляє.
Згідно зі ст. і Закону України від 03.07.96 р.
N 270/96-ВР "Про рекламу" рекламою є спеціальна інформація про осіб (фізична або юридична особа) чи продукцію (товари, роботи, послуги, цінні папери), яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-якій спосіб з метою прямого та опосередкованого прибутку. Під зовнішньою рекламою розуміється будь-яка реклама, що розміщується на окремих спеціальних конструкціях, щитах, екранах, розташованих просто неба, на фасадах будинків та споруд.
Порядок розміщення зовнішньої реклами, атакож деякі питання отримання дозволу регулюються Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.98 р.
N 1511. Зокрема, п.2 Правил вказує, що під розміщенням зовнішньої реклам й мається на увазі розповсюдження зовнішньої реклами шляхом доведення її до споживачів за допомогою рекламоносіїв, тобто будь-яких матеріальних носіїв інформації, які містять візуальне зображення реклами, зокрема, друкованої продукції, аплікації, мальованих, світлових, електронних зображень тощо, в тому числі з аудіотрансляцією.
Також згідно з п.30 Правил розміщення інформації (вивіски) про особу на фасаді, біля входу (в'їзду) або про її продукцію у вітрині споруди, де ця особа займає приміщення, здійснюється без отримання дозволу. При цьому під вивіскою розуміється елемент оформлення фасаду, що містить інформацію про зареєстроване найменування особи, включаючи герби, емблеми, знаки для товарів та послуг, і виготовляється будь-яким способом та розміром. До інформації про особу належить також розміщена на спеціальних табличках інформація про роботу підприємства, у тому числі час роботи, повне юридичне найменування підприємства, профіль діяльності (якщо це не випливає з назви).
Керуючись цим, підприємці вважають, що для розміщення вивісок на кшталт "кафе", "бар", "магазин", "майстерня" отримувати дозвіл в органах місцевої влади немає потреби. Зауважимо, що такий висновок є справедливим лише у разі, коли вивіска відповідає назві підприємства або вказує на профіль діяльності. Якщо ж основний профіль діяльності підприємства відрізняється від назви вивіски, а також назва вивіски не збігається з юридичним найменуванням підприємства, вивіску слід вважати рекламою, а отже, і отримувати дозвіл.
................Перейти до повного тексту