1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ
ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-102/01 від 22.01.2001
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Державним комітетом будівництва, архітектури та житлової політики України
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В С Т А Н О В И В:
Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.2000 N 227 "Про затвердження Типових правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності" затверджені Типові правила розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності (далі - Правила).
Аналіз Правил виявив, що вони затверджені з порушенням вимог законодавства щодо порядку підготовки проектів регуляторних актів, містять положення, які можуть призводити до створення додаткових перешкод для розвитку підприємницької діяльності та збільшення вартості процедури розміщення малих архітектурних форм (далі - МАФ) для суб'єктів підприємницької діяльності.
Чинна редакція Правил суттєво відрізняється від редакції проекту Типових правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності (далі - проект Правил), яка попередньо розглядалася Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва, була винесена на публічне обговорення, опрацьовувалася разом з Державним комітетом будівництва, архітектури та житлової політики України за участю громадськості і суб'єктів підприємництва та в подальшому була погоджена з Держпідприємництвом України в установленому порядку.
Тобто, після погодження з Держпідприємництвом України, Держбудом України в односторонньому порядку були внесені зміни до проекту Правил і на державну реєстрацію в Міністерство юстиції України подана була нова редакція проекту Правил, не погоджена з Держпідприємництва України.
В Правилах відсутні окремі положення, які повинні врегульовувати ряд важливих питань та були викладені в проекті Правил, внаслідок чого чинна редакція Правил містить суттєві недоліки.
1. Пунктом 4 Правил встановлюється, що відповідний орган містобудування ти архітектури готує матеріали для розгляду на засіданні комісії з розміщення малих архітектурних форм (далі - комісія) районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу районної у містах рад за участю суб'єкта підприємницької діяльності із залученням при потребі необхідних органів державного нагляду не пізніше як у місячний термін.
По-перше, з наведеного положення не є зрозумілим, з якого моменту починається відлік місячного терміну.
По-друге, не зрозуміло, в який термін та в якому порядку відбувається засідання комісії.
По-третє, цей пункт необхідно доповнити новим абзацом такого змісту: "Усі районні служби, експлуатаційні організації, органи державного нагляду повинні здійснювати погодження паспорту прив'язки МАФ або проектної документації на спорудження МАФ в термін до 5-ти днів безкоштовно. В разі відсутності зауважень протягом цього терміну, документація вважається погодженою".
Внаслідок цих невизначеностей порушується послідовність нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності, що може призводити до виникнення перешкод під час отримання дозволу на розміщення МАФ (зокрема, затягування терміну видачі дозволу).
2. Відповідно до пункту 5 Правил дозвіл на розміщення МАФ видається суб'єкту підприємницької діяльності за формою згідно з додатком 2 у триденний термін. При цьому також не є зрозумілим, з якого моменту визначається триденний термін. Відповідно до тексту пункту 5 Правил це може бути як момент прийняття комісією рішення, так і момент закінчення підготовки органом містобудування та архітектури схеми прив'язки об'єкта на топографо-геодезичній основі.
Вказана невизначеність може призводити до затягування термінів видання дозволів на розміщення пересувних МАФ.
3. В пунктах 7 та 17 Правил зазначається, що у разі відмови в наданні дозволу орган містобудування та архітектури надсилає суб'єкту підприємницької діяльності мотивоване повідомлення за підписом керівника органу виконавчої влади з посиланням на конкретні підстави. Проте в Правилах відсутній вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розміщення МАФ. Крім того, не встановлено, в який термін надсилається відмова у наданні дозволу.

................
Перейти до повного тексту