1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ
ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 2-222/2816 від 23.05.2002
Щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист <...> і повідомляє.
1. Відповідно до пункту 4 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, які затверджені постановою Кабінету Міністрів від 30.07.96 р. N 854 (далі - Правила), суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоями згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами. Суб'єкт господарювання (крім підприємств громадського харчування) повинен мати закрите приміщення торговельною площею не менш як 20 кв. метрів, обладнане відповідним торговельно-технологічним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки тощо), охоронною і протипожежною сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією, а у випадках, передбачених законодавством, забезпечити умови для застосування реєстраторів розрахункових операцій, зберігання матеріальних цінностей.
Згідно з пунктом 19 Правил у торговельному залі на відповідному торговельному обладнанні повинні бути виставлені алкогольні напої у повному асортименті, наявному у суб'єкта господарювання. Алкогольні напої розміщують за групами, видами і марками на пристінних гірках, столах, прилавках.
Відповідно до цього Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва дійшов висновку, що торговельний зал - це закрите приміщення з площею не менше 20 квадратних метрів, відведене для роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в якому знаходяться покупці, продавець, в якому відбувається процес розрахунку за придбаний товар (його реалізація), яке відповідає санітарно-технічним, санітарно-гігієнічним, технологічним, охоронним і протипожежним нормам, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією, обладнане відповідним торговельно-технологічним устаткуванням (столи, вітрини, прилавки, пристінні гірки) на якому повинні бути виставлені алкогольні напої. У торговельному залі знаходиться книга відгуків і пропозицій громадян на видному та доступному для покупців місці. Господарюючі суб'єкти зобов'язані обладнати в торговельному залі на видному місці "Куточок покупця", де вміщується інформація для покупців, адреса і номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів, а також Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення. Тобто до площі торговельного залу відноситься вся площа, окрім площі підсобних, складових, виробничих приміщень. На думку Держпідприємництва України, "площа торговельного залу" і "торговельна площа" тотожні поняття, що визначають місце безпосередньої реалізації продукції в закритому приміщенні.
2. Щодо перевірки площі торговельного залу для покупців, зауважимо: пунктом 31 Правил передбачено, що контроль за дотриманням цих Правил здійснюється посадовими особами органів виконавчої влади у межах їхньої компетенції та в установленому порядку.
Згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.96 р. N 854 здійснення постійного контролю в межах повноважень за виконанням вимог Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями покладено на Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, Міністерство внутрішніх справ, Державний комітет стандартизації, метрології та сертифікації, Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі (відповідно до статті 1 Указу Президента України від 15.12.99 р. N 1573/99 "Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади" на базі Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України утворено Міністерство економіки України), Державну податкову адміністрацію, Міністерство охорони здоров'я.

................
Перейти до повного тексту