1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-2/04/02 від 15.03.2002
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Рівненською обласною державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів місцевих органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В С Т А Н О В И В:
Головою Рівненської обласної державної адміністрації було видано розпорядження від 14.01.99 N 25 "Про Порядок обчислення вартості послуг та платежів за користування майданчиками в межах смуги відчуження автомобільних доріг" (далі - Розпорядження).
Аналіз Розпорядження виявив норми, які суперечать законодавству України та реалізація яких призводить до створення перешкод у здійсненні підприємницької діяльності.
1. Згідно з пунктом 1 Розпорядження затверджується Порядок обчислення вартості послуг та платежів за користування майданчиками в межах смуги відчуження автомобільних доріг Рівненського облавтодору (далі - Порядок).
Цим Порядком встановлюється однаковий на всій території області механізм визначення розміру плати за послуги облавтодору з розгляду заяв, видачі технічних умов та ордерів на виконання робіт.
Затвердивши порядок обчислення вартості послуг, які надаються облавтодором голова Рівненської обласної державної адміністрації перевищив свої повноваження.
Відповідно до підпункту 7.11.8 пункту 7.11 статті 7 Закону України від 28.12.94 N 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" перелік платних послуг, які можуть надаватись органами державної влади України, органами місцевого самоврядування та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
На сьогоднішній день перелік послуг, плата за які справляється облавтодором та розмір такої плати Кабінетом Міністрів України не встановлювалися. Натомість постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 N 556 "Про затвердження переліку платних послуг, що надаються підрозділами Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ" передбачені послуги з підготовки та видачі технічних умов на обладнання технічними засобами регулювання дорожнього руху окремих ділянок автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів під час виконання ремонтно-будівельних та інших робіт, крім аварійних; розроблення технічних умов на будівництво автокооперативів, автостоянок, пунктів технічного обслуговування транспортних засобів, споруд торговельно-побутового призначення та інших об'єктів дорожньої інфраструктури, встановлення рекламних носіїв тощо; перевірки проектної документації на відповідність наданим технічним умовам та чинним нормативно-правовим актам з безпеки дорожнього руху.
Такі дії Рівненської обласної державної адміністрації виходять за межі наданих їй повноважень.
Законом України від 09.04.99 N 586-XIV "Про місцеві державні адміністрації" не передбачені повноваження обласних державних адміністрацій щодо встановлення платних послуг, плата за які справляється облавтодором.
Також відповідно до преамбули Розпорядження воно видане на виконання Закону України від 30.06.93 N 3353-XII "Про дорожній рух" з метою наведення належного порядку на шляхах області, а також підвищення відповідальності власників об'єктів дорожнього сервісу, які використовують смугу відчуження автомобільних доріг та наведенням належного порядку з оформленням дозволів на їх розміщення.
Проте, відповідно до статті 5 вищезазначеного Закону до компетенції органів законодавчої та виконавчої влади Республіки Крим, областей та міст республіканського підпорядкування належить прийняття нормативних актів з питань дорожнього руху та його безпеки; контроль за справлянням державних і місцевих податків, зборів та інших обов'язкових платежів у сфері дорожнього руху. Розпорядження не відноситься до таких нормативно-правових документів та, крім того, за своєю суттю воно не відповідає меті, яка визначена в преамбулі Розпорядження.

................
Перейти до повного тексту