- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ
ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 2-222/1297 від 06.03.2002
Про подарунки (призи) покупцям
(Витяг)
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув <...> лист щодо проведення заходу по підвищенню купівельного попиту на продукцію та повідомляє.
Відповідно до статті 1 Закону України від 28.12.94 р.
N 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" лотерея - це господарська операція, яка передбачає продаж гравцю права на участь у розігруванні призу за випадковою вірогідністю за кошти або в обмін на інші цінності, а також безоплатне отримання такого призу у власність, у разі визнання такого гравця переможцем.
Тому дії суб'єкта підприємницької діяльності по розміщенню всередині упаковки, в яку розфасована продукція, малюнка подарунку, який дарується споживачеві не є господарською операцією з проведення лотереї. Так як споживач продукції не є гравцем, споживачу продається не право на участь у розігруванні призу, а товар, наприклад цукерки, горішки, кава тощо. Подарунок додається до товару, як один із засобів для заохочення купівельної зацікавленості до нього. Суб'єкт підприємницької діяльності несе витрати на подарунки, прогнозуючи збільшення обсягів продажу продукції.
Відповідно до статті 1 Закону України від 03.07.96 р.
N 270/96-ВР "Про рекламу" - реклама - це спеціальні інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку.
Оскільки діяльність з надання призів покупцями не підпадає під поняття ані лотереї, ані реклами подарунки до товарів не несуть в собі спеціальної інформації про осіб чи продукцію, то Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вважає, що дана акція - це маркетинговий захід, який проводиться суб'єктом підприємницької діяльності з метою підвищення попиту споживачеві на продукцію. В такому разі сплачувати додаткові податки або збори, отримувати будь-які дозволи, ліцензії не потрібно. Отже, ніякого додаткового контролю за цією діяльністю з боку відповідних органів проводитися не буде, умови проведення заходу встановлюються самим суб'єктом господарювання. <...>
Т.в.о. голови В.Загородній
"Податки та бухгалтерський облік",
N 34, 29.04.2002 р.
Перейти до повного тексту