1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 3-312/4708 від 29.08.2002
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув проект Закону України "Про застосування векселів у зовнішньоекономічній діяльності" (далі - проект Закону) та за результатами розгляду повідомляє наступне.
Відповідно до ст. 6 проекту Закону оплата за векселем, отриманим резидентом або виданим резидентом нерезиденту для акцепту за зовнішньоекономічним договором (контрактом), який передбачає вексельну форму розрахунків, має надійти на поточний рахунок цього резидента у строк, установлений Законом України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
Зауважуємо, що згідно із частиною першою ст. 21 Закону України від 18.06.91 N 1201-XII "Про цінні папери і фондову біржу" (із змінами та доповненнями) вексель - цінний папір, який засвідчує безумовне грошове зобов'язання векселедавця сплатити після настання строку визначену суму грошей власнику векселя (векселедержателю).
Отже, є незрозумілим яка саме оплата повинна надійти на поточний рахунок резидента у випадку видачі цим резидентом нерезиденту векселя для акцепту за зовнішньоекономічним договором (контрактом), який передбачає вексельну форму розрахунків. Тому пропонуємо доопрацювати редакцію ст. 6 проекту Закону.
Відповідно до пункту 2 ст. 9 проекту Закону (прикінцеві положення) вносяться доповнення до частини четвертої ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.93 N 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" (далі - Декрет). Згідно запропонованих змін:
- вивезення і пересилання за межі України векселів, які використовуються для здійснення розрахунків за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), не потребує отримання індивідуальної ліцензії на здійснення разової валютної операції;
- ввезення і пересилання векселів, які використовуються для здійснення розрахунків за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), потребує отримання індивідуальної ліцензії на здійснення разової валютної операції (далі - ліцензія).
По-перше, діючою редакцією ст. 5 Декрету передбачено:
- отримання ліцензії за операціями вивезення, переказування і пересилання за межі України валютних цінностей, за винятком платежів у іноземній валюті, що здійснюються резидентами за межі України на виконання зобов'язань у цій валюті перед нерезидентами щодо оплати продукції, послуг, робіт, прав інтелектуальної власності та інших майнових прав;
- отримання ліцензії за операціями ввезення, переказування, пересилання в Україну валюти України.
Відповідно до ст. 1 Декрету валютними цінностями є також і векселі, виражені як у валюті України, так і у іноземній валюті, а під терміном "валюта України" розуміється як власне валюта України, так і платіжні документи та інші цінні папери, виражені у валюті України.
Отже, згідно із діючою редакцією Декрету потребують отримання ліцензії операції з вивезення, переказування і пересилання за межі України валютних цінностей, за винятком платежів у іноземній валюті та операції з ввезення, переказування, пересилання в Україну валюти України і у разі її із запропонованими доповненнями чітко відслідковується зміна режиму ліцензування.

................
Перейти до повного тексту