1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
05.09.2003 N 17-5/09/03
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" у спільних наказах Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Державної митної служби України
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність, забезпечення послідовності та стабільності нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва встановив:
Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України і Державною митною службою України видано спільні накази:
- від 10.12.2001 N 304/793 "Про затвердження Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України" (далі - Порядок);
- від 30.07.2002 N 227/409 "Про внесення змін до Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України" (далі - Зміни до Порядку).
Аналізуючи Порядок і Зміни до Порядку, виявлено норми, які суперечать чинному законодавству України та створюють перешкоди для розвитку підприємницької діяльності.
1. Відповідно до пункту 1.1 Порядку, його розроблено з метою здійснення контролю за тарою (упаковкою), у якій імпортуються товари на територію України.
Тобто, дія Порядку поширюється на всю тару (упаковку), у якій ввозяться на митну територію імпортні товари.
Проте, слід зазначити, що у пункті "п" статті 17 Закону України "Про відходи" визначено, що суб'єкти підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані передбачати при укладанні угод на поставку в Україну товарної продукції утилізацію чи вивезення з України використаних пакувальних матеріалів і тари.
Використана тара - це тара (упаковка), яка була застосована для пакування, транспортування продукції, що повністю або частково втратила свої первісні якості і не підлягає подальшому використанню за своїм прямим призначенням (згідно з наказом Мінекономіки України від 02.10.2001 N 224 "Про затвердження Порядку збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації використаної тари (упаковки)").
Слід зазначити, що тара (упаковка), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню, на момент надходження товару у тарі (упаковці) на митницю не може бути використаною, отже, вона не підпадає під термін "використана тара".
Тобто, об'єктом контролю відповідно до законодавства повинна бути наявність істотної умови угоди щодо утилізації чи вивезення з України пакувальних матеріалів і тари, що повністю або частково втратили свої первісні якості і не підлягають подальшому використанні за своїм прямим призначенням.
Також слід зазначити, що відповідно до підпунктів "д" та "й" статті 23 Закону України "Про відходи" здійснення контролю за веденням суб'єктами підприємницької діяльності первинного обліку утворення, збирання, розроблення, утилізації, видалення відходів і їх паспортизація, участь у розробленні та погодженні документів, що регулюють питання поводження з відходами, є компетенцією спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами та його органів на місцях, і відповідно до підпункту 7 пункту 4 Указу Президента України від 29.05.2000 року N 724/2000 "Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України" спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, який здійснює відповідно до законодавства державний контроль за додержанням норм і правил у сфері поводження з відходами, є Міністерство екології та природних ресурсів України.
2. Підпунктом "б" пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 N 915 "Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини" зобов'язано Міністерство економіки разом з Державною митною службою розробити та затвердити порядок здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі (упаковці).
На виконання цього пункту Міністерство економіки і Держмитслужба розробили та затвердили Порядок контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню.
Відповідно до Розділу III "Митне оформлення" Митного кодексу України, митне оформлення здійснюється з метою забезпечення митного контролю. Слід зазначити, що митний контроль здійснюється з метою забезпечення дотримання суб'єктами підприємницької діяльності порядку переміщення через митний кордон України товарів та інших предметів.
Наведене означає, що Порядок контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари..., який розроблений Міністерством економіки та Держмитслужбою, не відповідає по суті завданню, яке встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 N 915 (підпунктом "б" пунктом 6).
Слід зазначити, що у листі N 11/2-10-1067 від 23.01.2003 Державної митної служби визначено "розроблення окремого порядку митного оформлення імпортних товарів у тарі (упаковці) неможливо, враховуючи відсутність кодів для класифікації товарів у тарі", тому враховуючи викладене, необхідно внести зміни до підпункту "б" пункту 6 Постанови N 915.

................
Перейти до повного тексту