- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
15.04.2003 N 2228
Щодо застосування окремих норм Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності"
Статтею 3 Указу Президента України від 03.02.98
N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" на Державний комітет України з питань розвитку підприємництва покладено забезпечення реалізації заходів щодо дерегулювання та координацію діяльності органів виконавчої влади у цій сфері. Відповідно до статті 2 Указу Президента України від 25.05.2000
N 721/2000 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва є правонаступником Державного комітету України з питань розвитку підприємництва.
Аналіз практики застосування та реалізації норм Указу Президента України
"Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" показав, що норми цього Указу застосовуються правильно. Однак, разом з цим, мають місце випадки незадовільної реалізації рішень Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва з боку органів виконавчої влади. Нерідко органи виконавчої влади повністю ігнорують як вимоги Указу Президента України "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", так і пропозиції Держпідприємництва України щодо приведення актів у відповідність з вимогами Указу Президента України
"Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності". Також часто виникає ситуація, коли нормативно-правовий акт зупинений, але його державна реєстрація не скасовується. Як наслідок, проблеми у підприємців, різна практика застосування господарськими судами цих актів у вирішенні спорів. Підкреслимо, що нескасування державної реєстрації у цьому випадку не означає, що нормативно-правовий акт центрального органу виконавчої, голови місцевої державної адміністрації, діє.
Протягом 1998 - 2002 років Держпідприємництвом України розглянуто більш ніж 380 нормативно-правових актів, за результатами розгляду яких прийнято 143 рішення Комітету щодо усунення порушень вимог Указу Президента України
"Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", з яких 95 - нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади та 67 - місцевих державних адміністрацій.
Більшість рішень Держпідприємництва України виконана, тобто до нормативно-правових актів внесені зміни або вони втратили чинність.
Статтею 1 Указу Президента України від 22.01.2000
N 89/2000 "Про запровадження єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва" установлено, що забезпечення проведення єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва є одним із головних пріоритетів у діяльності органів виконавчої влади щодо здійснення економічних реформ.
Згідно з Положенням про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, яке затверджено Указом Президента України від 25.05.2000
N 721/2000 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", Держпідприємництво України не може зобов'язувати органи державної влади скасовувати акти, які ними видаються. Але відповідно до Указу Президента України від 03.02.98
N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" у разі виявлення порушень цього Указу Держпідприємництво України має право приймати рішення щодо необхідності усунення виявлених порушень, наслідком якого стає зупинення дії відповідного нормативно-правового акта до усунення порушень, зазначених у такому рішенні.
Але, зауважимо, що процедура, передбачена Указом Президента України від 03.02.98
N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", не застосовується до рішень, актів органів місцевого самоврядування. Як зазначається в частині 10 статті 59 Закону України 21.05.97
N 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності
Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
................Перейти до повного тексту