1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
26.03.2003 N 1758
Про розгляд листа
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист щодо питання відображення умовно нарахованих процентів за сумами поворотної фінансової допомоги, одержаної до 01.01.2003 р., та повідомляє.
Щодо питання чи необхідно нараховувати проценти на суми поворотної фінансової допомоги, яка отримана до 01.01.2003, та включати їх до валових витрат, зазначимо, що згідно з пунктом 1 Перехідних положень Закону України від 24 грудня 2002 року N 349-IV "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" поворотна фінансова допомога, надана до моменту набрання чинності цим Законом, оподатковується за правилами, що діяли на момент її надання.
Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств", в редакції Закону України від 22.05.97 р. N 283/97-ВР, до внесення до нього змін Законом України від 24 грудня 2002 року N 349-IV не передбачав відображення в податковому обліку суми процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги. На думку Держпідприємництва України, це дає підстави стверджувати, що на суми поворотної фінансової допомоги, одержаної до набрання чинності Законом України від 24 грудня 2002 року N 349-IV, не нараховуються умовні проценти, а тому, як наслідок, вони не знайдуть свого відображення в податковому обліку одержувача.
В той же час повідомляємо, що відповідно до підпункту "и" підпункту 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону України від 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові роз'яснення можуть надаватися виключно центральним податковим органом України. Будь-які відповіді на запити платника податків, які надаються іншими податковими органами або контролюючими органами, а не центральним податковим органом, повинні виходити із змісту роз'яснень, наданих центральним податковим органом, а за відсутності останніх - мають сприйматися платниками податків як рекомендації. Якщо норми роз'яснень центрального податкового органу суперечать нормам відповідей інших податкових органів (інших контролюючих органів), для дотримання положень підпункту "д" підпункту 4.4.2 цього пункту пріоритет мають норми роз'яснень центрального податкового органу.
Стосовно питання чи виникають валові витрати у покупця по передоплаті, якщо письмовий договір не укладається, але покупцю видається рахунок-фактура, підписана продавцем, зауважимо, що згідно з підпунктом 11.2.3 пункту 11.2 статті 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" в редакції Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР (далі - Закон) датою збільшення валових витрат платника податку при здійсненні ним операцій з особами, які є:
а) нерезидентами;
б) резидентами, які сплачують цей податок за ставкою нижчою, ніж зазначена у статті 10 цього Закону (крім платників податку, зазначених у пункті 7.2 статті 7 цього Закону), або сплачують цей податок у складі єдиного чи фіксованого податку чи є звільненими від сплати цього податку або не є його суб'єктами згідно із законодавством, - є дата оприбуткування платником податку товарів (а при їх імпорті - також робіт (послуг), супутніх чи допоміжних такому імпорту товарів), а для робіт (послуг) - дата їх фактичного отримання від таких осіб, незалежно від наявності їх оплати (у тому числі часткової або авансової).

................
Перейти до повного тексту