1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
09.01.2003 N 2-221/87
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист від 18.11.2002 N 66 та повідомляє.
Відповідно до статті 15 Закону України від 05.04.2001 р. N 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон) основним завданням державного контролю на автомобільному транспорті є забезпечення виконання законодавства про автомобільний транспорт.
Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюють центральний орган виконавчої влади в галузі транспорту, його територіальні органи, у тому числі служба міжнародних автомобільних перевезень, та урядовий орган державного управління на автомобільному транспорті, а також інші органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до закону.
Перелік органів, на які покладено обов'язок здійснювати контроль на автомобільному транспорті виключний і цим органам не надано права делегувати ці повноваження установам чи підприємствам, у тому числі тим, які їм підпорядковані (наприклад, комунальним підприємствам).
Стаття 16 Закону визначає порядок здійснення державного контролю територіальними органами центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту дотримання вимог цього Закону суб'єктами підприємницької діяльності, що належать до автомобільного транспорту загального користування.
В статті 69 Закону України дано перелік порушень законодавства про автомобільний транспорт, за які до суб'єкта підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції та їх розмір. А в частині 1 статті 70 Закону зазначається, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачені пунктами першим - шостим статті 69 цього Закону, посадовою особою територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту складається протокол не пізніше двох місяців з дня вчинення цього порушення, який розглядає протягом десяти днів керівник цього територіального органу та за наявності підстав ухвалює постанову про застосування до перевізника фінансових санкцій, яку передає для виконання органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням цього перевізника.
Що стосується здійснення контролю на автомобільному транспорті іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, то відповідно до статті 41 Закону, відносини пасажирського перевізника з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором на перевезення пасажирів за автобусним маршрутом загального користування, в якому визначається державне замовлення на соціально значущі послуги автомобільного транспорту загального користування.
Разом з тим, згідно із статтею 48 Закону контроль за виконанням пасажирським перевізником умов договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування здійснює замовник (перелік замовників визначений частиною 2 статті 44) (уповноважена ним особа) відповідно до цього договору, якщо інше не передбачено законодавством.

................
Перейти до повного тексту