1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
09.11.2004 N 7816
Про надання роз'яснень
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва на Ваше звернення щодо порядку припинення територіальних виборчих комісій з виборів Президента України повідомляє наступне.
Згідно із статтею 22 Закону України "Про вибори Президента України" виборчі комісії є спеціальними колегіальними державними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів Президента України та забезпечувати повне й однакове дотримання законодавства України щодо виборів Президента України.
Цією ж статтею встановлено, що територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо усіх дільничних виборчих комісій на території відповідного територіального виборчого округу з питань виборів Президента України.
Звертаємо увагу на те, що статтею 80 Цивільного кодексу України (далі - Кодекс) визначено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.
Статтею 83 Кодексу встановлено організаційно-правові форми юридичних осіб, згідно із частиною третьою якої визначено, зокрема, що особливості правового статусу окремих видів установ встановлюються законом.
Крім того, статтею 89 цього ж Кодексу визначено, що юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.
Частиною четвертою цієї статті встановлено також, що юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації, зокрема, юридичних осіб, є Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон про реєстрацію), статтею 3 якого встановлено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Цією ж статтею передбачено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Крім того, частиною третьою цієї статті визначено, що об'єднання громадян (у тому числі професійні спілки), благодійні організації, партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

................
Перейти до повного тексту