1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
19.08.2004 N 5674
Про розгляд листа
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист від 22.07.2004 та в доповнення до листа Держпідприємництва України від 16.07.2004 N 4844 повідомляє наступне.
Щодо першого питання в тексті звернення.
В разі здійснення суб'єктом підприємницької діяльності торгівлі лише за умов сплати ринкового збору, він, відповідно до пункту 2.3 статті 2 Закону України від 03.04.97 N 168 "Про податок на додану вартість", не є платником податку на додану вартість.
Проте, якщо такий суб'єкт до здійснення торгівлі за умов сплати ринкового збору (або в поєднанні з торгівлею за умов сплати ринкового збору) здійснював (здійснює) на митній території України підприємницьку діяльність з торгівлі за готівкові кошти, незалежно від обсягів поставки він є і платником ринкового збору, і платником податку на додану вартість, а також перебуває на обліку платника ПДВ.
Якщо ж суб'єкт підприємницької діяльності перестав здійснювати на митній території України підприємницьку діяльність з торгівлі за готівкові кошти незалежно від обсягів поставки і здійснює торгівлю лише за умов сплати ринкового збору, він повинен знятися з обліку платника податку на додану вартість в установленому чинним законодавством порядку.
Щодо другого питання в тексті звернення та шостого, сьомого, восьмого, дванадцятого питань після тексту звернення.
Відповідно до абзацу третього пункту 13 Правил торгівлі на ринках, затверджених спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року N 57/188/84/105 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 березня 2002 р. за N 288/6576 (далі - Правила торгівлі на ринках), торговельне місце - площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торговельного місця визначається в правилах торгівлі на ринках, що затверджуються відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 44 частини 1 статті 26 Закону України від 21.05.97 N 280 "Про місцеве самоврядування в Україні", до повноважень органів місцевого самоврядування відноситься вирішення питань щодо встановлення відповідно до законодавства правил торгівлі на ринках.
Таким чином, з моменту набуття чинності в 1997 році Законом України "Про місцеве самоврядування" органи місцевого самоврядування, зокрема сільські, селищні та міські ради, мають повноваження встановлювати правила торгівлі на ринках на відповідних територіях.

................
Перейти до повного тексту