1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
25.02.2009 N 69
Про проведення пілотного проекту зі збирання й обробки звітності в електронній формі
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2007 р. N 653-р "Про затвердження плану заходів з виконання завдань, передбачених Законом України "Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки", відповідно до законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про електронний цифровий підпис", з метою впровадження прийому звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку
НАКАЗУЮ:
1. Провести у 2009 році пілотний проект зі збирання й обробки звітності в електронній формі у головних управліннях статистики у м. Києві та Київській області.
2. Затвердити:
2.1. Порядок подання звітності в електронній формі, що додається.
2.2. План заходів щодо проведення пілотного проекту зі збирання й обробки звітності в електронній формі, що додається.
2.3. Склад координаційної ради з питань проведення пілотного проекту зі збирання й обробки звітності в електронній формі, що додається.
3. Координаційній раді з питань проведення пілотного проекту:
3.1. Забезпечити виконання плану заходів щодо проведення пілотного проекту зі збирання й обробки звітності в електронній формі.
3.2. За результатами пілотного проекту підготувати та подати до 16 листопада 2009 року на розгляд колегії Держкомстату звіт і пропозиції щодо удосконалення системи збирання статистичної інформації.
4. Департаменту зведеної інформації (Забродський П.П.) та департаменту інформатизації (Пузанова О.О.) через офіційний веб-сайт Держкомстату України забезпечити оприлюднення інформації про запровадження пілотного проекту.
5. Адміністративно-господарському департаменту (Кобзар О.К.) довести цей наказ до відома заступників Голови, керівників структурних підрозділів Держкомстату, Головного міжрегіонального управління статистики у місті Києві, головних управлінь статистики у місті Києві та Київській області.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Колеснік В.І.
Голова О.Г.Осауленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату
25.02.2009 N 69
ПОРЯДОК
подання звітності в електронній формі
1. Загальні положення
1.1. Порядок подання звітності в електронній формі (далі - Порядок) розроблено відповідно до положень законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис", а також Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року N 1452, та Типового порядку здійснення електронного документообігу в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року N 1453.
1.2. Порядок визначає послідовність подання звітності в електронній формі та поширюється на респондентів, адресата звітності, оператора електронної звітності, а також акредитовані центри сертифікації ключів, які надають послуги електронного цифрового підпису.
1.3. Положення Порядку дійсні на період проведення пілотного проекту зі збирання й обробки звітності в електронній формі.
2. Терміни та їх визначення
2.1. У Порядку терміни вживаються у такому значенні:
адресат звітності - територіальні органи державної статистики;
база даних адресата звітності (база даних АЗ) - база даних в електронному вигляді, яка створена адресатом звітності на основі показників статистичної та фінансової звітності та призначена для централізованого накопичення та використання в інформаційних системах адресата звітності;
електронний конверт - складова частина електронного документа, яка містить ряд службових даних, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність електронного документа без ознайомлення з його змістом (зокрема, сертифікати відкритих ключів автора електронного документа, заголовок електронного документа, відомості про автора й адресата електронного документа);
квитанція про одержання звіту в електронній формі (перша квитанція) - електронний документ, що формується центром обробки електронних звітів або оператором та засвідчує факт і час одержання звіту в електронній формі;
квитанція про приймання звіту в електронній формі (друга квитанція) - електронний документ, що формується центром обробки електронних звітів та засвідчує факт і час приймання (неприймання) звіту в електронній формі та внесення його даних до бази даних АЗ;
користувачі системи електронної звітності - адресат звітності, респонденти та оператор, які здійснюють обмін електронними звітами і квитанціями та виконують інші функції, передбачені Порядком;
оператор електронної звітності (оператор) - юридична особа, яка надає адресату звітності та респондентам послуги з обміну електронними звітами та квитанціями в системі електронної звітності;
програмний засіб - програмне забезпечення, призначене для створення респондентом електронних звітів відповідного формату (стандарту) згідно з вимогами цього Порядку;
респонденти - особа або сукупність осіб, які підлягають статистичному спостереженню у встановленому законодавством порядку, а саме:
- юридичні особи, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться на території України;
- юридичні особи, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться за межами України і створені за участю юридичних осіб України;
- фізичні особи, незалежно від їх громадянства, які перебувають на території України, або сукупності таких осіб;
- фізичні особи, які є громадянами України і перебувають за її межами, або сукупності таких осіб;
система електронної звітності - автоматизована система збирання державної статистичної та фінансової звітності в електронному вигляді, яка являє собою сукупність нормативно-правових, організаційних заходів та програмних, програмно-апаратних, телекомунікаційних засобів користувачів, що забезпечують створення, передачу, контроль проходження, обробку даних та зберігання електронних звітів і квитанцій;
спеціалізоване програмне забезпечення - програмне забезпечення, призначене для створення електронних звітів та квитанцій відповідного формату, а також накладання електронного цифрового підпису та передачі електронних документів згідно з вимогами Порядку, яке базується на використанні промислово придатних технологічних рішень, побудованих на процесах перетворення даних при автоматизованому формуванні, поданні, прийманні та обробці звітності, що підтверджується відповідними охоронними документами;
статистичний звіт, статистична звітність (звіт, звітність) - форма звітності (бланк) державного статистичного спостереження, за якою респонденти подають інформацію органам державної статистики під час збирання державної статистичної звітності у вигляді звіту затвердженого зразка та за підписом посадових осіб, які відповідають за достовірність наданої інформації;
звіт в електронній формі, звітність в електронній формі (електронний звіт, електронна звітність) - електронний документ, що являє собою статистичний або фінансовий звіт, сформований за допомогою програмного забезпечення і поданий респондентом за правилами, визначеними Порядком;
фінансова звітність - бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період;
формат звіту в електронній формі (формат) - формалізований опис складу та структури показників звіту в електронній формі, визначений Державним комітетом статистики України;
центр обробки електронних звітів (ЦОЕЗ) - структурний підрозділ адресата звітності, який виконує функції інформаційно-технічного адміністратора відповідно до Порядку.
2.2. Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про державну статистику" та нормативно-правових актах, визначених у п. 1 Порядку.
3. Загальні вимоги до подання звітності в електронній формі
3.1. Подання респондентом звітності в електронній формі здійснюється на добровільних засадах та за його ініціативою.
3.2. Респондент, який виявив бажання подавати звіти в електронній формі, має дотримуватись вимог Порядку та чинного законодавства.
3.3. Електронна звітність подається респондентами за звітні періоди й у терміни подання, встановлені нормативно-правовими актами для відповідних звітів на папері.
3.4. Електронні звіти з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом респондента (його посадових осіб), сформовані та подані відповідно до Порядку, є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися протягом строку, встановленого для аналогічних документів на папері, та можуть використовуватися як доказ у суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.
3.5. Електронні звіти, подані з порушенням норм Порядку, поданими не вважаються.
3.6. Датою подання електронного звіту вважається дата, зафіксована у першій квитанції, при умові отримання респондентом другої квитанції з повідомленням про прийняття електронного звіту.
3.7. Звіт, сформований за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у відповідному форматі без накладання ЕЦП та збережений на електронному носії (дискета, диск, флеш-пам'ять тощо), не є електронним документом. Він може подаватися респондентом адресату звітності разом з оригіналом цього звіту на паперовому носії для спрощення процесу обробки даних адресатом звітності.
3.8. Взаємовідносини між респондентами, оператором, адресатом звітності й акредитованими центрами сертифікації ключів здійснюються на договірних засадах.
4. Програмне забезпечення
4.1. Подання електронного звіту здійснюється за допомогою програмно-технічних засобів, які пройшли тестування на сумісність з програмно-технічними засобами Державного комітету статистики України, у тому числі спеціалізованого програмного забезпечення та надійних засобів електронного цифрового підпису, які надають можливість здійснити створення, передачу, приймання, оброблення даних електронних звітів відповідно до вимог цього Порядку.
4.2. Програмні засоби та спеціалізоване програмне забезпечення повинні забезпечувати повний цикл обробки електронних документів та відповідати таким вимогам:
а) відповідати вимогам законодавства щодо захисту інформації;
б) мати вбудовані криптографічні алгоритми та бібліотеки, які мають позитивний висновок державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
в) базуватись на використанні промислово придатних технологічних рішень, які побудовані на процесах перетворення даних при автоматизованому формуванні, поданні, прийманні та обробці звітності, що підтверджується відповідними охоронними документами;
г) забезпечувати можливість підписання електронних звітів за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису.
4.3. У спеціалізованому програмному забезпеченні має реалізовуватись:
а) створення звітності в електронній формі у визначеному форматі, завірення електронним цифровим підписом, передача та контроль проходження електронних звітів і квитанцій у системі електронної звітності;
б) здійснення автоматичного контролю за узгодженістю показників однієї та різних форм звітів, які створюються респондентом;
в) автоматичне створення електронного конверта та включення до нього відомостей про звіт, респондента, адресата звітності, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність наданого електронного документа без ознайомлення з його змістом;
г) застосування респондентами, центром обробки електронних звітів, адресатом звітності та оператором надійних засобів електронного цифрового підпису, сумісних з аналогічними засобами, що використовуються іншими користувачами системи електронної звітності;
д) шифрування електронного звіту засобами, які мають позитивний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;

................
Перейти до повного тексту