- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
(Держстат)
НАКАЗ
Про затвердження Комунікаційної стратегії Державної служби статистики України на період до 2023 року
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Комунікаційну стратегію Державної служби статистики України на період до 2023 року (далі - Стратегія), що додається.
2. Департаменту поширення інформації та комунікацій (Вишневська О. А.):
1) винести Стратегію на розгляд експертної ради користувачів при Держстаті до 25 вересня 2020 року;
2) підготувати та подати на затвердження Голові Держстату до 30 вересня 2020 року план реалізації Стратегії на 2020 рік;
3) забезпечити підготовку та затвердження в установленому порядку щорічних планів реалізації Стратегії на 2021 - 2023 роки;
4) координувати роботи з реалізації Стратегії;
5) забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Держстату.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби
статистики
26.08.2020 № 257
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ НА ПЕРІОД ДО 2023 РОКУ
І. ВСТУП
1. Комунікаційна стратегія Державної служби статистики на період до 2023 року (Стратегія) спрямована на підвищення рівня довіри до Держстату та покращення його іміджу шляхом запровадження системних комунікацій, забезпечення його інформаційної присутності в суспільстві, формування пріоритетних напрямів комунікацій з цільовими групами, популяризації статистики та підвищення статистичної грамотності користувачів і реалізацію функціональних повноважень Держстату.
2. Комунікаційна стратегія розроблена на основі визначених повноважень і завдань Держстату та є одним із важливих елементів у реалізації Програми розвитку державної статистики до 2023 року, затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 222, за пріоритетом "Відкритість і доступність статистичної інформації". Інформаційною базою для підготовки стратегії стали результати проведених досліджень (аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища, аналіз і визначення цільових груп).
3.Комунікаційна стратегія Держстату підготовлена відповідно до
Конституції України,
законів України "Про державну статистику",
"Про інформацію",
"Про доступ до публічної інформації",
постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 р. № 996 (зі змінами) "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики", Положення про Державну службу статистики, затверджене
постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2014 р. № 481 (зі змінами), Програми розвитку державної статистики до 2023 року, затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 222, Принципів діяльності органів державної статистики, затверджених наказом Державної служби статистики України від 17 серпня 2018 р.№ 170, Політики поширення статистичної інформації органами державної статистики, затвердженої наказом Державної служби статистики України від 24 листопада 2015 р. № 339, з урахуванням основних вимог Фундаментальних принципів офіційної статистики ООН, Кодексу норм європейської статистики, інших стандартів Європейського Союзу, а також з використанням відповідного досвіду центральних органів виконавчої влади України та статистичних офісів країн ЄС, за експертної підтримки фахівців "VoxUkraine".
4. Ефективність реалізації стратегії має оцінюватися за допомогою регулярних досліджень цільових аудиторій, а саме: визначення їхніх інформаційних потреб, пріоритетних каналів комунікації, рівня задоволення отриманою інформацією.
ІІ. АНАЛІЗ СИТУАЦІЇ
Аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів впливу (SWOT-аналіз) чинної системи комунікації Держстату, проведений фахівцями "VoxUkraine", мав на меті виявити сильні та слабкі сторони задля розробки комунікаційної стратегії, визначення спроможності її реалізації та можливостей для покращення комунікативно-інформаційної складової служби.
Сильні сторони (Strengths): Професійний колектив Формальна незалежність від інших органів Сформовано дорадчі органи (Громадська рада при Держстаті, Експертна рада користувачів при Держстаті, Рада респондентів при Держстаті) Запроваджено анкетування користувачів Наявність значної кількості власних вебресурсів (офіційний вебсайт, сторінки у соцмережах, Кабінет респондента - безкоштовний сервіс подання статистичної звітності) Оперативне та професійне реагування на інформаційні запити та звернення громадян Запроваджено просвітницькі заходи для студентів Розроблено статистичні продукти для різних цільових аудиторій Якість даних (методологія розрахунку показників відповідає міжнародним та європейським стандартам) Автономність територіальних органів Держстату |
Слабкі сторони (Weaknesses): Низька довіра у суспільстві Нерозуміння (широким загалом) функцій органу та його суспільного внеску Недосконалість законодавства у сфері статистики Фізична та моральна застарілість офіційного вебсайту як основного інструменту сучасної статистичної служби для забезпечення користувачів статистичною інформацією Відсутність налагодженої системи зовнішніх та внутрішніх комунікацій Низька комунікаційна активність керівництва та фахівців із ЗМІ Низька комунікаційна активність дорадчих органів Відсутність системи регулярного моніторингу матеріалів ЗМІ Недостатня технічна база для комунікацій (для створення сучасного контенту, моніторингу ЗМІ) Відсутність перепису населення - джерела унікальної інформації про українців Брак людських і фінансових ресурсів |
Можливості (Opportunities): Високий запит держави та суспільства на офіційну статистичну інформацію Навчання та професійний розвиток фахівців у галузі комунікацій Упровадження інноваційних технологій Просвітницька функція - статистична грамотність Міжнародна співпраця Коментувати неправильне використання або тлумачення статистичної інформації Залучення до комунікації представників дорадчих органів Електронний документообіг Ребрендинг і брендбук |
Загрози (Threats): Неприйняття Закону України " Про офіційну статистику " Обмеження самостійності Держстату Бажання опонентів дискредитувати Негативний інформаційний фон Некоректні очікування суспільства Низький рівень статистичної грамотності суспільства Зменшення фінансування Невиконання проєкту створення вебпорталу офіційної статистики та його мобільної версії |
Такий стан формує мету та завдання стратегії.
ІІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ СТРАТЕГІЇ
1. Мета Стратегії - розвивати комунікаційний потенціал Держстату та посилити комунікаційні процеси в напрямі задоволення запиту суспільства на отримання статистичної інформації та забезпечення максимальної відкритості, публічності й доступності задля підвищення рівня довіри до нього та покращення іміджу.
2. Місія Держстату полягає в задоволенні сучасних потреб суспільства в об'єктивній, достовірній та неупередженій статистичній інформації, яка відповідає Фундаментальним принципам офіційної статистики ООН та Кодексу норм європейської статистики, для прийняття обґрунтованих рішень, проведення досліджень і відкритих обговорень.
3. Візія відображає образ, якого прагне досягти Держстат завдяки виконанню комунікаційної стратегії. За результатами обговорення, проведеного фахівцями "VoxUkraine", візія є такою:
Держстат - виробник, ньюзмейкер, партнер і консультант у процесі забезпечення держави та суспільства статистичною інформацією, що використовує легку та зрозумілу мову й зручні засоби комунікацій для різних цільових груп.
4. Відповідно до мети, місії та візії завданнями Стратегії є:
1) активізація зовнішніх комунікацій, налагодження ефективної інформаційної взаємодії між Держстатом та цільовими групами, оптимізація комунікативних інформаційних потоків;
2) залучення проактивних груп громадян та експертів до процесів формування та реалізації державної політики у сфері статистики;
3) підвищення рівня впізнаваності Держстату;
4) підвищення рівня статистичної грамотності користувачів;
5) оптимізація внутрішніх комунікацій задля ефективнішої роботи Держстату в умовах динамічного розвитку інформаційно-цифрових технологій.
IV. ПРИНЦИПИ ТА ЗАВДАННЯ КОМУНІКАЦІЙ
Комунікаційна діяльність Держстату базується на Принципах діяльності органів державної статистики України, затверджених наказом Державної служби статистики України від 17 серпня 2018 р. № 170, які, зокрема, передбачають дотримання відповідних європейських та міжнародних стандартів, нормативів і принципів, та нормах Етичного кодексу працівників органів державної статистики, затвердженого наказом Державної служби статистики України від 18 червня 2013 р. № 183.
Комунікації - найважливіша складова діяльності Держстату, адже тільки статистика, якою користуються, має суспільну цінність.
1. Завдання комунікацій:
1) інформувати суспільство та державу про діяльність Держстату;
2) позиціонувати Держстат як державну установу нової формації, яка працює на користь суспільства, забезпечує необхідною інформацією та створює сучасні та зручні сервіси;
3) чітко фокусуватися на потребах і запитах користувачів різних цільових груп та вести з ними безперервний діалог;
4) виробляти якісний, доступний, зручний у користуванні й привабливий за формою та змістом контент;
5) зменшити впливи інформації негативного змісту, яку з різних причин у переважній більшості необґрунтовано продукують сторонні ньюзмейкери;
6) швидко реагувати на обґрунтовану критику, виправляючи недоліки у своїй роботі;
7) дотримуватись єдиного стилю комунікацій (усного, письмового, візуального) всіма підрозділами Держстату.
V. ЦІЛЬОВІ ГРУПИ, КАНАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ КОМУНІКАЦІЙ
1. Сегментація цільових груп комунікаційної діяльності Держстату дозволяє врахувати їхні потреби та обирати найбільш оптимальні канали комунікації з ними. Зважаючи на повноваження та завдання Держстату, коло цільових груп є достатньо всеохоплюючим:
................Перейти до повного тексту