- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова Державної служби статистики України
______________ І. Вернер
06 липня 2018 р.
Роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження N 1-ІКТ (річна) "Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах у 20__ році"
I. Загальні положення
2. Форма містить показники, значення яких мають формат представлення в цілих числах, у числах з одним десятковим знаком (після коми) та у відсотках.
3. Показники розділу 3 відображені у цілих числах або у відсотках (пункт 3.7), розділу 8 - у числах з одним десятковим знаком (після коми) або у відсотках (пункт 8.2), а також тільки у відсотках (пункт 8.3).
4. Для заповнення показників форми можна використовувати такі документи, як укладені відповідно до чинного законодавства договори:
між оператором, провайдером Інтернет-послуг і споживачем про надання послуг по підключенню та доступу до мережі Інтернет та пов'язаних з нею мереж (письмовий чи усний);
між провайдером програмної послуги і споживачем;
рахунки-фактури, у т. ч. електронні.
II. Показники форми
1. Розділ 1. "Використання комп'ютерів та комп'ютерних мереж"
1. Пункт 1.1 форми містить інформацію щодо використання підприємством упродовж року у своїй роботі персональних комп'ютерів, портативних комп'ютерів, планшетів, портативних пристроїв, таких як смартфони тощо, незалежно від того, як вони оформлені на підприємстві (узяті на баланс або в оренду).
2. Пункт 1.2 форми містить дані про середню кількість працівників, що використовували комп'ютер у роботі, яку можна визначити із середньої кількості працівників (уключаючи штатних та позаштатних) на підприємстві. Дані, зазначені у пункті 1.2, можуть бути меншими або дорівнювати даним про середню кількість працівників підприємства за рік, яка є сумою середньооблікової кількості штатних працівників та середньої кількості зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами (розділ 3 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28 вересня 2005 року N 286, зі змінами від 5 жовтня 2006 року N 466,
зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 30 листопада 2005 року за N 1442/11722).
3. Пункт 1.3 форми містить інформацію щодо використання підприємством упродовж року локальної комп'ютерної мережі (LAN), яка призначена для зв'язку між комп'ютерами, встановленими в одній будівлі або в групі близько розташованих будівель, що дозволяє обмінюватися даними між користувачами, спільно користуватися принтером тощо.
4. Пункт 1.4 форми містить інформацію щодо використання підприємством упродовж року корпоративної мережі Інтранет, яка призначена для задоволення потреб спілкування й обміну інформацією: зв'язку з колегами по електронній пошті та проведення конференцій, збору, зберігання та поновлення інформації з мінімальними витратами на управління та високим ступенем безпеки. Корпоративна мережа Інтранет може бути ізольована від зовнішніх користувачів або функціонувати як автономна мережа, що не має доступу ззовні.
5. Пункт 1.5 форми містить інформацію щодо використання підприємством упродовж року розширеної корпоративної мережі (Екстранет), яка призначена для надання обмеженої частини корпоративної інформації та корпоративних додатків діловим партнерам компанії, використовує Інтернет-технології для корпоративних цілей та захищена від несанкціонованого доступу.
2. Розділ 2. "Фахівці та навички у сфері інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ)"
1. Пункт 2.1 форми містить інформацію про фахівців у сфері ІКТ в цілому.
2. Пункт 2.2 форми містить інформацію про забезпечення підприємством будь-яким типом навчання своїх фахівців у сфері ІКТ та інших співробітників, які не мають фаху у сфері ІКТ.
3. Пункт 2.3 форми містить інформацію про здійснення набору фахівців у сфері ІКТ підприємством упродовж року.
4. Пункт 2.4 форми містить інформацію про наявності труднощів при підборі підприємством фахівців у сфері ІКТ для заповнення вакансій.
5. Пункт 2.5 форми містить інформацію про працівників, які виконували функції спеціалістів ІКТ у разі їх відсутності.
У підпункті а) пункту 2.5 міститься інформація щодо працівників, які виконували обслуговування серверів, комп'ютерів, принтерів, комп'ютерних мереж тощо.
У підпункті б) пункту 2.5 міститься інформація щодо працівників, які займались підтримкою офісного програмного забезпечення (текстових процесорів таблиць тощо).
У підпункті в) пункту 2.5 міститься інформація щодо працівників, які займались розвитком програмного забезпечення/системи, такого як: ERP (Enterprise Resource Planning) - управління ресурсами шляхом обміну інформацією між різними функціональними областями (бухгалтерський облік, планування, виробництво, маркетинг); CRM (Customer Relationship Management) - управління взаємовідносинами з клієнтами; HR (Human Resources) - управління персоналом тощо.
У підпункті г) пункту 2.5 міститься інформація щодо працівників, які займались підтримкою програмного забезпечення/системи (ERP, CRM та HR).
У підпункті д) пункту 2.5 вміщується інформація щодо працівників, які займались розробкою веб-сайтів, електронної торгівлі через мережу Інтернет.
У підпункті е) пункту 2.5 вміщується інформація щодо працівників, які займались підтримкою веб-сайтів, здійсненням електронної торгівлі через мережу Інтернет.
У підпункті є) пункту 2.5 міститься інформація щодо працівників, які проводили тестування безпеки даних та підтримували програмне забезпечення щодо безпеки даних.
3. Розділ 3. "Доступ та використання мережі Інтернет"
1. Пункт 3.1 форми містить інформацію щодо наявності у підприємства упродовж року доступу до мережі Інтернет.
2. Пункт 3.2 форми містить дані про середню кількість працівників, що у своїй роботі використовували комп'ютер із доступом до мережі Інтернет, яку можна визначити із середньої кількості працівників, що використовували комп'ютер у своїй роботі на підприємстві. Дані, зазначені у пункті 3.2, можуть бути меншими або дорівнювати даним, зазначеним у пункті 1.2 розділу 1 форми (див. пункт 2 підрозділу 1 розділу II Роз'яснень).
3. Пункт 3.3 форми містить інформацію про використання підприємством упродовж року вузькосмугового доступу до мережі Інтернет через пристрій зв'язку для перетворення сигналу за допомогою процесів модуляції (модем); цифрову мережу з інтеграцією послуг (ISDN); цифрову абонентську лінію (DSL-канали зі швидкістю з'єднання нижче 256 Кбіт/с); мобільні телефони зі швидкістю з'єднання нижче 256 Кбіт/с.
4. Пункт 3.4 форми містить інформацію щодо використання підприємством упродовж року широкосмугового доступу до мережі Інтернет через DSL-канали зі швидкістю з'єднання 256 Кбіт/с і вище, виділені канали, телевізійний кабель, лінії електропередачі, супутниковий, стаціонарний бездротовий зв'язок тощо.
5. Пункт 3.5 форми містить інформацію щодо максимальної швидкості фіксованого широкосмугового з'єднання з мережею Інтернет.
6. Пункт 3.6 форми містить інформацію щодо використання підприємством упродовж року широкосмугового мобільного з'єднання з мережею Інтернет за допомогою портативних (переносних) комп'ютерів (ноутбук, нетбук, планшет тощо) та інших портативних пристроїв (таких як смартфон), підключених до мережі Інтернет через мережу мобільного зв'язку 3G, 4G тощо.
7. Пункт 3.7 форми містить дані про середню кількість працівників, що для своєї роботи використовували портативні пристрої, яку можна визначити із середньої кількості працівників, що у своїй роботі використовували комп'ютер із доступом до мережі Інтернет. Дані, зазначені у пункті 3.7, можуть бути меншими або дорівнювати даним, зазначеним у пунктах 3.2 розділу 3, 1.2 розділу 1 форми (див. пункт 2 підрозділу 1 розділу II Роз'яснень).
8. Пункт 3.8 форми містить інформацію про мету використання підприємством мережі Інтернет упродовж року, складається з восьми підпунктів.
У підпункті а) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою надсилання чи отримання повідомлень електронною поштою, тобто електронного передавання повідомлень, уключаючи тексти та додатки, з одного комп'ютера на інший, які розміщені на підприємстві або поза його межами.
У підпункті б) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою здійснення телефонних дзвінків за допомогою Інтернет/VoIP-зв'язку або відеоконференцій (користування Skype, iTalk тощо; відеодзвінки за допомогою веб-камер).
У підпункті в) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою отримання інформації про товари та послуги.
У підпункті г) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою миттєвого обміну повідомленнями (діалогу в режимі реального часу (чата)) та користування електронною дошкою оголошень (Usenet news), яка дає можливість читати і посилати повідомлення у відкриті дискусійні групи.
У підпункті д) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою отримання інформації від органів державної влади, наприклад, податкових декларацій, форм державних статистичних спостережень тощо.
У підпункті е) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою здійснення різноманітних операцій з органами державної влади, таких як надсилання анкет у режимі он-лайн, здійснення он-лайн платежів та покупок або продажу органам державної влади в електронному вигляді (за винятком отримання інформації від органів державної влади).
У підпункті є) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою здійснення банківських операцій, проведення електронних транзакцій з банком для здійснення платежів (Internet-banking).
У підпункті ж) пункту 3.8 міститься інформація щодо використання підприємством мережі Інтернет з метою здійснення інших фінансових операцій, тобто проведення електронних транзакцій щодо купівлі акцій; отримання інших фінансових послуг і послуг страхування.
9. Пункт 3.9 форми містить інформацію щодо наявності у підприємства власного веб-сайту, який функціонував у мережі Інтернет упродовж року. Веб-сайтом може вважатися сукупність об'єднаних за змістом веб-сторінок, доступних у мережі Інтернет. При цьому інформація кодується спеціальними мовами (мова опису гіпертекстових документів (HTML, XML, Java), що читаються за допомогою систем навігації та огляду інформації Web (Web browser), таких як Microsoft Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox тощо.
10. Пункт 3.10 форми містить інформацію про можливості веб-сайту підприємства.
У підпункті а) пункту 3.10 міститься інформація про можливість здійснити обслуговування клієнтів через веб-сайт, наприклад, забезпечити їх каталогами продукції або прайс-листами, специфікацією продукту або його конфігурацією тощо.
У підпункті б) пункту 3.10 міститься інформація про можливості здійснити постачання продукції та послуг через веб-сайт у режимі он-лайн. Продукція може бути в цифровій формі, наприклад звіти, програмне забезпечення, музика, відео, комп'ютерні ігри тощо, а також у вигляді інформаційної послуги, наприклад розміщення замовлень або бронювання подорожей тощо.
У підпункті в) пункту 3.10 міститься інформація про надання можливості відвідувачам самостійно формувати свої замовлення на отримання продукції та послуг у режимі он-лайн.
У підпункті г) пункту 3.10 міститься інформація про можливості підприємства спостерігати за статусом розміщених замовлень через веб-сайт.
У підпункті д) пункту 3.10 міститься інформація про можливості постійних або повторних клієнтів здійснювати персоніфіковані налаштування інформаційного наповнення веб-сайту.
У підпункті е) пункту 3.10 міститься інформація про можливості через веб-сайт у соціальних медіа, таких як соціальні мережі, блоги чи мікроблоги тощо, зробити посилання на веб-сайт підприємства.
У підпункті є) пункту 3.10 міститься інформація про можливості через веб-сайт розмістити оголошення про відкриті вакансії або подати заяви на заміщення вакантних посад у режимі он-лайн.
................Перейти до повного тексту