- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
ЗАТВЕРДЖУЮ
В. о. Голови
Державної служби статистики України
І.М. Жук
04.12.2014
Роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження № 12-торг "Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них"
I. Загальні положення
1.1. Ці Роз'яснення містять інформацію щодо показників форми державного статистичного спостереження
№ 12-торг "Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них" (далі - форма) про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них.
1.2. Органи державної статистики при проведенні державного статистичного спостереження за
формою № 12-торг використовують інформацію юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб (тобто окремо по кожному ринку, якщо їх декілька) та фізичних осіб - підприємців, які мають ринки (або їх орендують), щодо наявності ринків за часом діяльності, за конструкцією, за спеціалізацією та використання торгової мережі й реалізації сільськогосподарської продукції на них у цілому за рік.
1.3. Зміст
форми відображає дані первинної облікової документації: технічних паспортів, затверджених типових проектів, документів на орендну плату та обмірів площі, яка здається в оренду, актів приймання-передавання (внутрішнього переміщення) основних засобів, актів на списання основних засобів, інвентарних карток обліку основних засобів, інвентарних списків основних засобів та ін.
1.4. Відповідно до
Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року № 57/188/84/105 (далі - Правила), ринок - це створений в установленому порядку на відведеній земельній ділянці за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування суб'єкт господарювання або його відокремлений підрозділ, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозиції.
Ринки за часом діяльності можуть бути постійно діючі, тобто торгівля на них здійснюється щоденно чи в окремі дні тижня (місяця), включаючи ринки, що функціонують не тільки на звітну дату (на 1 січня), а й ринки, які тимчасово (не більше 6 місяців звітного року) не працюють у зв'язку з ремонтом чи з інших причин, або сезонні ринки, які працюють не повний рік, а протягом певного періоду (сезону), незалежно від того, функціонують вони на звітну дату чи ні; а також можуть бути ринки ранкові, вечірні та вихідного дня.
За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за товарною спеціалізацією - з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів та універсальні.
Майданчики для торгівлі непродовольчими товарами та худобою (проммайданчики), які обладнані на території продовольчого ринку з дотриманням вимог ветеринарно-санітарних правил, окремими ринками не вважаються.
Спеціалізація ринку визначається за переважаючою частиною торгової площі (або кількості торгових місць), що відведена для торгівлі окремими видами товарів. За спеціалізацією ринки підрозділяються на продовольчі (сільськогосподарські та інші продовольчі), непродовольчі (речові, автомобільні, книжкові, квіткові, тварин та зооринки, будматеріалів, запчастин, інші непродовольчі) та універсальні.
Згідно з
Правилами, торгове місце - площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, наметах тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини та об'єкти ресторанного господарства.
Кількість торгових місць визначається за документами (на підставі затвердженого проекту, технічного паспорта та інших документів ринку), а при відсутності останніх - розрахунковим шляхом, ураховуючи, що одному торговому місцю, як правило, дорівнює один погонний метр стола чи прилавка (або довжина одного робочого місця, встановленого на цьому ринку). При продажу продукції (товарів) з транспортного засобу, причепу, візка, у тому числі ручного, у лотках, наметах, кіосках, контейнерах тощо кожне з них ураховується як торгове місце.
II. Зміст форми ( v0365832-14 )
2.1. Розділ I "Реалізація сільськогосподарської продукції на ринку" вміщує дані щодо продажу на ринках громадянами (домогосподарствами, особистими селянськими господарствами, іншими громадянами, фізичними особами - підприємцями, які мають своє підсобне господарство, колективними та фермерськими господарствами тощо) м'яса, сала, птиці, картоплі, овочів, фруктів та ягід свіжих у тоннах. При обліку продажу птиці на ринках у штуках, для визначення загального обсягу продажу за рядком "М'ясо, сало, птиця", кожний вид птиці перераховується у кілограми, користуючись коефіцієнтами: кури, одна штука дорівнює 1 кг, гуси - 3 кг, качки - 1,5 кг, інша птиця - 4 кг. За ринками, які не включені до вибіркової сукупності щомісячних спостережень, дані за рік можуть отримуватися шляхом проведення щомісяця протягом 2 - 4 днів спостереження за обсягами продажу відповідного товару (товарної групи): розраховується середньоденний обсяг за кожний місяць, помножений на кількість робочих днів ринку у відповідному місяці, та підсумовується за всіма періодами року (за рядком 01 може використовуватися інформація лабораторії ветсанекспертизи).
2.2. Показники розділу II вміщують дані щодо наявності й використання торгової мережі ринку.
2.2.1. Графи 1 - 5 вміщують дані про продаж на ринку сільгосппродуктів, продовольчих товарів, непродовольчих товарів, свійських та інших тварин.
2.2.2. Рядок 10 вміщує дані щодо загальної кількості всіх обладнаних торгових місць на ринку (власні, здані в оренду, підприємців, підприємств, які знаходяться на консервації, тобто тимчасово не діють у зимовий період).
Із загальної кількості торгових місць рядок 15 включає дані щодо торгових місць, на яких фактично здійснюється торгівля.
2.2.3. Рядок 20 містить дані щодо наявності критих ринків, тобто ринків або окремих приміщень на ринку, розташованих у капітальних будівлях великої місткості.
Рядок 30 вміщує дані щодо кількості всіх постійно встановлених обладнаних торгових місць у критому ринку (власні, здані в оренду, а також інших підприємців, підприємств), які розміщуються безпосередньо в самій будівлі критого ринку. Інформація щодо лотків (наметів), кіосків (контейнерів), магазинів не є складовою даних щодо торгових місць у критих ринках: вони враховуються окремо за рядками 100, 120, 140.
................Перейти до повного тексту