1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
30.09.2011 N 247
Про затвердження Методологічних положень з організації державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства
Відповідно до статей 8, 12, 13, 14 Закону України "Про державну статистику" та з метою забезпечення доступності, гласності та відкритості статистичної інформації, її джерел і методології складання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені Комісією з питань удосконалення методології та звітної документації Держкомстату Методологічні положення з організації державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства (далі - Методологічні положення), що додаються.
2. Департаменту статистики сільського господарства та навколишнього середовища (Прокопенко О.М.) здійснювати організаційне керівництво щодо застосування на практиці Методологічних положень, затверджених цим наказом.
3. Адміністративно-господарському департаменту (Кобзар О.К.) довести Методологічні положення, затверджені цим наказом, до відома територіальних органів державної статистики.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Остапчука Ю.М.
Голова комісії
з проведення реорганізації
Держкомстату -
перший заступник Голови



В.О.Піщейко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату
30.09.2011 N 247
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
з організації державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства
Передмова
Метою розроблення Методологічних положень з організації державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства (далі - Методологічні положення) є визначення порядку його організації та проведення, розробки і поширення результатів. Також вони вміщують порядок та принципи формування сукупності звітних одиниць, які надають інформацію щодо стану сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства й охоплені відповідним державним статистичним спостереженням.
Методологічні положення містять опис термінів і основних характеристик державного статистичного спостереження, загальних принципів, критеріїв та схем організації робіт з формування сукупності звітних одиниць, які надають відповідні дані.
Методологічні положення призначені для використання працівниками органів державної статистики всіх рівнів, міністерствами, іншими органами виконавчої влади, а також можуть бути корисні для фахівців наукових організацій та установ, які проводять дослідження в галузі сільського господарства, інших зацікавлених користувачів.
I. Загальні положення
Ці Методологічні положення визначають порядок організації та методологію проведення державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства, порядок розробки і поширення його результатів, принципи формування сукупності звітних одиниць, які охоплені державним статистичним спостереженням за формою N 6-сільрада.
Методологічні положення ґрунтуються на нормах Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про інформацію", "Про державну статистику", "Про особисте селянське господарство", "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", "Про місцеве самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 N 924 "Про затвердження Положення про Державний комітет статистики України", від 22.01.96 N 118 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.2005 N 499) "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України", наказів Держкомстату від 29.12.2009 N 498 "Про затвердження структури плану статистичного спостереження та Глосарія до нього" і від 08.12.2010 N 491 "Про затвердження Інструкції з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних та міських радах", зареєстрованого в Мін'юсті 05.01.2011 за N 9/18747.
II. Визначення термінів і основних понять
Для цілей цих Методологічних положень терміни уживані у тлумаченнях, визначених Глосарієм до плану статистичного спостереження, а також у значенні:
ідентифікаційні показники - ідентифікаційний код суб'єкта відповідно до реєстрації юридичних та неюридичних осіб в ЄДРПОУ;
класифікаційні показники - реквізити суб'єкта щодо його належності до певного виду економічної діяльності, території, організаційно-правової форми господарювання та інше згідно з чинними національними класифікаціями;
рік звітний - календарний період, який розпочинається 1 січня і закінчується 31 грудня включно, в якому здійснюють формування сукупностей звітних одиниць;
рік минулий - календарний період, який розпочинається 1 січня і закінчується 31 грудня включно та який передує звітному року;
статистичний реєстр сільськогосподарських товаровиробників "АГРО" (далі - реєстр АГРО) - автоматизована інформаційна система, призначена для збирання, накопичення, захисту, опрацювання, поширення, використання та зберігання даних щодо статистичних одиниць у галузі сільського господарства, мисливства, лісового і рибного господарства.
Крім того, відповідно до чинного законодавства та нормативно-правових актів використані такі основні поняття:
об'єкт погосподарського обліку - це:
домогосподарство з реєстрацією місця проживання на території місцевої ради разом з нерухомістю, якою воно володіє або користується на правах довгострокової оренди;
домогосподарство з реєстрацією місця перебування на території місцевої ради без реєстрації місця проживання в ній разом з нерухомістю, якою воно володіє або користується на правах довгострокової оренди;
домоволодіння, місце проживання власника (власників) якого зареєстровано за межами місцевої ради, включаючи земельні ділянки, що належать цій особі (особам) у межах місцевої ради;
землеволодіння, місце проживання власника (власників) якого зареєстровано за межами місцевої ради. Землеволодіння, як об'єкт погосподарського обліку, не має розташованого на ньому житлового будинку, але на ньому можуть знаходитися окремі господарські споруди;
закинутий об'єкт - домоволодіння або землеволодіння, яким тривалий час ніхто не користується і яке має ознаки занепаду, руйнування, а також домоволодіння або землеволодіння, чий єдиний власник, господар помер, а спадкоємці (правонаступники) ще не визначені;
особисте селянське господарство - це господарська діяльність, яка проводиться без створення юридичної особи фізичною особою індивідуально або особами, які перебувають у сімейних чи родинних відносинах і спільно проживають, з метою задоволення особистих потреб шляхом виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, реалізації її надлишків та надання послуг з використанням майна особистого селянського господарства, у тому числі й у сфері сільського зеленого туризму.
З точки зору статистичного обліку, суб'єктом (носієм) цієї діяльності є домогосподарство, члену (членам) якого у встановленому законом порядку передано у власність або оренду земельні ділянки з цільовим призначенням "для ведення особистого селянського господарства".
погосподарський облік - вид первинного обліку, передбачений для накопичення і систематизації відомостей, які збирають сільські, селищні, міські ради (далі - місцеві ради) по розташованих на їхній території сільських населених пунктах і які є необхідними для виконання ними своїх повноважень та інформаційного забезпечення органів місцевого самоврядування всіх рівнів і органів виконавчої влади про соціально-демографічні характеристики населення в сільській місцевості, його потенціал у сфері сільського господарства.
III. Методологічні засади і практичні етапи організації та проведення державного статистичного спостереження
3.1. Мета й основні характеристики державного статистичного спостереження
Метою проведення державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку сільських, селищних, міських рад (далі - місцеві ради) у галузі сільського господарства є отримання загальних даних про об'єкти погосподарського обліку, у тому числі особисті селянські господарства, зокрема про їхню кількість, площу землі в особистому користуванні, чисельність худоби та птиці, яку утримують на території місцевих рад об'єкти погосподарського обліку та фізичні особи - підприємці, кількість окремих видів сільськогосподарської техніки в домогосподарствах та про трудову міграцію сільського населення.
Це спостереження є також інформаційною базою для формування генеральних сукупностей вибіркових обстежень населення у сільській місцевості: умов життя домогосподарств, економічної активності та сільськогосподарської діяльності населення.
Основні принципи організації державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку місцевих рад у галузі сільського господарства ґрунтуються на єдиних методологічних підходах, що забезпечує порівняну динаміку основних показників розвитку місцевих рад у галузі сільського господарства.
Результатом проведення державного статистичного спостереження щодо окремих показників розвитку місцевих рад у галузі сільського господарства є первинна й узагальнена інформація, яку використовують для відстеження динаміки розвитку особистих селянських господарств, чисельності поголів'я сільськогосподарських тварин у домогосподарствах і фізичних осіб - підприємців, наявності основних видів сільськогосподарської техніки у домогосподарствах, а також оцінювання міграційних процесів на рівні України й регіонів. Крім того, дані, отримані завдяки цьому спостереженню, використовують для актуалізації основних характеристик генеральної сукупності обстеження сільськогосподарської діяльності домогосподарств у сільській місцевості, а також реєстру АГРО.
Державне статистичне спостереження щодо окремих показників розвитку місцевих рад у галузі сільського господарства має такі основні характеристики:
- Вид державного статистичного спостереження:
за ступенем охоплення одиниць: суцільне;
за часом реєстрації даних: поточне.
- Організаційна форма державного статистичного спостереження: статистична звітність.
- Спосіб державного статистичного спостереження: документальний облік.
- Одиниця державного статистичного спостереження: підприємство.
- Респондент державного статистичного спостереження: юридична особа.
- Органи, які здійснюють державне статистичне спостереження: центральний орган виконавчої влади в галузі статистики, територіальні органи державної статистики.
- Місце проведення державного статистичного спостереження: Автономна Республіка Крим, області, м. Севастополь.
- Національні класифікації, які використовують при проведенні державного статистичного спостереження:
КОПФГ - Класифікація організаційно-правових форм господарювання;

................
Перейти до повного тексту