1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
28.02.2008 N 269
Про стан роботи зі зверненнями громадян у Державній комісії з регулювання ринків фінансових послуг України у 2007 році
Розглянувши матеріали, підготовлені відділом діловодства і контролю на виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", доручення Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2008 року N 7960/1/1-08 щодо затвердження Плану організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008, розпорядження Держфінпослуг від 13 грудня 2007 року N 8376 та заслухавши й обговоривши інформацію заступника Голови Левченко В.П. про стан роботи зі зверненнями громадян в Держфінпослуг України у 2007 році, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Інформацію про стан роботи зі зверненнями громадян у Держфінпослуг у 2007 році взяти до відома й використання в роботі (додається).
2. Зберегти позитивні тенденції в роботі з контролю за дотриманням строків по роботі зі зверненнями громадян в Держфінпослуг.
3. Заступникам Голови, директорам департаментів, керівникам самостійних структурних підрозділів:
- забезпечувати оперативний і якісний розгляд звернень громадян, чітко дотримуватися строків, передбачених законодавством на розгляд скарг і пропозицій громадян. У разі наявності повторних звернень з одного питання (проблеми) при опрацюванні піднімати всі попередні звернення та вживати достатніх, вичерпних дій для зняття проблеми з порядку денного;
- своєчасно доповідати заступнику Голови Левченко В.П. про необхідність особистого втручання при неможливості узгодження питань з іншими органами виконавчої влади на виконавському рівні;
- вживати заходів для недопущення порушень вимог Закону України "Про звернення громадян" та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Держфінпослуг;
- звернути особливу увагу на розв'язання проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, герої України, інваліди та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
4. Начальнику відділу діловодства і контролю Самолевському В.П.:
- продовжувати щотижнево інформувати на апаратних нарадах у Голови Держфінпослуг про порушення планових термінів розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Держфінпослуг із зазначенням конкретних виконавців.
5. Начальнику управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника Шевченко Т.М. та начальнику управління інформаційних технологій Двойленку І.В.:
- створити окрему сторінку на офіційному веб-сайті Держфінпослуг, присвячену роботі зі зверненнями громадян;
- забезпечити розміщення на офіційному веб-сайті Держфінпослуг узагальнених матеріалів щодо організації роботи зі зверненнями громадян, графіків особистих прийомів громадян посадовими особами Держфінпослуг, роз'яснень та консультацій з найбільш актуальних питань, що порушують громадяни у зверненнях;
- продовжити роботу з оприлюднення роботи зі звернення громадян у засобах масової інформації.
Голова Комісії В.Альошин
Протокол засідання Комісії
від 28 лютого 2008 р. N 397
Додаток
ІНФОРМАЦІЯ
про стан роботи зі зверненнями громадян у Держфінпослуг у 2007 році
Відповідно до частини другої статті 102 Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", доручення Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2008 року N 7960/1/1-08 щодо затвердження Плану організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року N 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" у Держфінпослуг розроблено, погоджено, затверджено та введено в дію наказами із змінами та доповненнями: від 5 червня 2003 року N 18 Інструкцію з діловодства за зверненнями громадян та від 2 жовтня 2003 року N 118 Порядок особистого прийому громадян у Держфінпослуг. Цими наказами регламентується організація роботи з реалізації права громадян на звернення та особистий прийом (встановлено графік особистого прийому громадян керівництвом).
За період з 01.01.2007 до 31.12.2007 в Держфінпослуг опрацьовано 1365 звернень. З них надійшло: від Секретаріату Президента України - 40, Кабінету Міністрів України - 114, Верховної Ради України - 7, від інших центральних органів виконавчої влади - 300 та безпосередньо від громадян - 904. Від громадян на особистому прийомі - 38 звернень. Порівняно з 2006-м роком помітна тенденція збільшення кількості звернень громадян, що надходять до Держфінпослуг. Дані наведені в таблиці 1 та рис. 1.
З 1365 звернень, що надійшли на опрацювання, 692 були направлені на виконання до департаменту страхового нагляду, 8 - до департаменту нагляду за недержавними пенсійними фондами, 295 звернень - до департаменту нагляду за кредитними установами, 216 - до департаменту нагляду за фінансовими компаніями, 141 - до юридичного департаменту. Дані наведені в табл. 2, рис 1, 2.
За результатом розгляду звернень департаментами було проведено 106 виїзних позапланових перевірок, було виявлено 163 порушення чинного законодавства. До порушників застосовувались заходи впливу у вигляді стягнення штрафів, рішення про тимчасове зупинення дії ліцензії на провадження діяльності. Найбільшу кількість виїзних позапланових перевірок за зверненнями громадян здійснив департамент страхового нагляду - 85.
За звітний період надійшло 62 колективні звернення, що становить 4,5% від загальної кількості документів. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість колективних звернень збільшилась (у 2006 році було 45).
Більше всього колективних звернень від громадян, що надійшли у 2007 році, було розглянуто в департаменті нагляду за кредитними установами. Громадяни скаржились на неправомірні дії кредитних спілок (40 звернень або 65%).
У 2007 році опрацьовано 119 повторних звернень, що становить 8,7% від загальної кількості документів, що менше, ніж в 2006 році (було 103 звернення або 11%). З них по 20 зверненнях було прийнято рішення про припинення розгляду у зв'язку з тим, що громадянам була надана відповідь по суті питання. Основна причина повторних звернень полягає в тому, що Держфінпослуг може вирішувати питання тільки в межах наданих їй повноважень. Так, згідно зі статтею 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами.
Основні питання (типові), які порушуються у зверненнях громадян, стосуються виплат страхового відшкодування внаслідок дорожньо-транспортних пригод, оскарження дій довірчих товариств, врегулювання договірних відносин із фінансовими установами, повернення грошей, вкладених у небанківські фінансові установи, виплати дивідендів фінансовими установами, трудові спори між членами кредитних спілок та повернення коштів при придбанні в групах.
Аналізуючи соціально-професійний стан заявників та основних питань, що ними порушуються, можна зробити висновок:
- звернення людей похилого віку (пенсіонерів) в основному стосуються виплат за вкладами до колишнього Укрдержстраху, виплати дивідендів;
- звернення людей молодих та середнього віку стосуються отримання страхових відшкодувань, дивідендів, кредитів.
Кількісні дані щодо структури звернень наводяться в таблиці 1.
Найбільша кількість звернень надійшла з Київської та Донецької областей. За звітний період 2007 року були непоодинокі факти порушення планових термінів надання відповідей на звернення громадян, у департаменті страхового нагляду (42), у департаменті нагляду за недержавними пенсійними фондами (1), у департаменті нагляду за кредитними установами (12), у департаменті нагляду за фінансовими компаніями (4) та в юридичному департаменті (4). Про порушення планових термінів виконання доповідалось на апаратних нарадах у керівництва.
Велика кількість звернень громадян, що надходять до Держфінпослуг, свідчить про довіру громадян до органу виконавчої влади, на який вони покладають надію щодо вирішення питань.
Інформація щодо розгляду звернень громадян надсилалась відділом діловодства і контролю щокварталу до Кабінету Міністрів України.
Проблеми, які потребують врегулювання
1. Щодо визначення розміру відшкодування витрат, пов'язаних з відновлювальним ремонтом транспортного засобу з урахуванням зносу. В Держфінпослуг відсутній Порядок розрахунку зносу транспортного засобу.

................
Перейти до повного тексту