1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Витяг


ПРЕЗИДІЯ ВИЩОЇ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова президії ВАК
України
04.07.2006 N 72-06/7
Про дотримання спеціалізованими вченими радами з державного управління вимог нормативно-правових актів щодо присудження наукових ступенів
(Витяг)
Проведений експертною радою ВАК України з державного управління поглиблений аналіз атестаційних справ здобувачів наукових ступенів показав що не всі спеціалізовані вчені ради повною мірою дотримуються вимог "Порядку присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.1997 р. N 644 (зі змінами і доповненнями), а також рекомендацій ВАК України щодо атестування наукових кадрів вищої кваліфікації.
Особливе занепокоєння викликають випадки, коли окремі, подані до ВАК України, дисертаційні роботи не відповідають паспорту наукової спеціальності а інколи й галузі науки державне управління. Це свідчить про те, що спеціалізовані вчені ради не завжди забезпечують належний рівень експертизи на етапі прийняття дисертацій до розгляду, а експертні комісії подекуди формально підходять до підготовки висновків щодо рекомендації робіт до захисту. Іноді й сам захист проходить формально, без ґрунтовного аналізу та публічного обговорення позитивних сторін і недоліків дисертацій. У відгуках провідних організацій та офіційних опонентів не завжди фахово та глибоко висвітлюється науково-практична значущість особистого внеску здобувачів у розвиток наукової галузі державне управління.
Типовим недоліком дисертацій з державного управління є те, що назви робіт, предмет і об'єкт досліджень не завжди відповідають суті визначеної наукової проблеми (завдань). Здобувачі часто плутають методологічні та методичні підходи при їх розв'язанні. Наведений у рукописах аналіз стану наукового розроблення досліджуваної проблеми подекуди зводиться до формального переліку (реферування) публікацій за темою дисертації У висновках дисертаційних досліджень не завжди висвітлено ступінь вирішення поставлених завдань, а також потребу наукового обґрунтування розв'язання актуальних проблем державного управління. У багатьох роботах не описано такий етап, як апробація результатів дослідження, елементом якої має бути ґрунтовний аналіз позитивного та негативного досвіду впровадження запропонованих здобувачем методик, положень, рекомендацій тощо.
Серйозні порушення вимог нормативно-правових документів допускаються також в авторефератах дисертаційних робіт, зокрема в їх структурному, граматичному, стилістичному та технічному оформленні. Зміст окремих авторефератів не завжди дає достатнє уявлення про дисертаційну роботу.
Аналіз виступів на засіданнях експертної ради ВАК України з державного управління авторів дисертацій, які за основним місцем роботи не ведуть наукову (викладацьку) діяльність та не мають освітньої кваліфікації магістра державного управління, свідчить про те, що рівень теоретичної підготовки не кожного з них відповідає науковому ступеню кандидата наук.

................
Перейти до повного тексту