1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ВИЩА АТЕСТАЦІЙНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
30.03.2011 N 56-06/3
Про затвердження паспортів спеціальностей
(Витяг)
На підставі рекомендації експертної ради ВАК України з педагогічних наук президія ВАК України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити паспорти спеціальностей (додаються) з педагогічних наук:
13.00.02 - теорія та методика навчання технологій;
13.00.02 - теорія та методика навчання (технічні дисципліни).
ПАСПОРТИ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова президії
ВАК України
30.03.2011 N 56-06/3
ПАСПОРТ СПЕЦІАЛЬНОСТІ
13.00.02 - теорія та методика навчання технологій
I. Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, яка досліджує закономірності, принципи, зміст, форми, методи навчання предметів технологічного циклу в освітніх, розвивальних і виховних аспектах. Напрями досліджень з цієї спеціальності визначаються класифікаційними ознаками. Їхня наявність в об'єкті і предметі дисертаційного дослідження є обов'язковою умовою для даної спеціальності.
Класифікаційні ознаки спеціальності:
- за рівнем організації педагогічного процесу: шкільна освіта, позашкільна освіта, педагогічна освіта; післядипломна освіта;
- за об'єктами педагогічного впливу: учні, майбутні педагоги, педагоги;
- за структурною складовою педагогічної науки: часткова дидактика;
- за галузевою складовою педагогічної науки (за галузями підготовки фахівців): предметна педагогічна освіта: технології;
- за характером досліджень: прикладні;
- за психофізичним станом суб'єктів освіти: суб'єкти освіти в нормі; суб'єкти освіти з особливими потребами.
II. Напрями досліджень:
- Історія становлення і розвитку технологічної освіти.
- Генезис і трансформація навчальних предметів технологічного циклу з урахуванням ступеневої шкільної освіти.
- Системи виробничого навчання та навчання технологій.
- Принципи політехнізму і монотехнізму, диференціації й індивідуалізації, поєднання навчання з продуктивною працею й підприємництвом у технологічній освіті школярів.
- Основи ергономіки у процесі навчання технологій.
- Наступність дошкільної, шкільної і позашкільної дизайн-діяльності.
- Удосконалення змісту, форм, методів і засобів навчання технологій в умовах модернізації освіти.
- Методичні засади формування предметних компетентностей з технологій учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
- Основи графічної підготовки, дизайну, етнодизайну у технологічній освіті.
- Проектування комплексного предметно-розвивального середовища для занять з технологічних дисциплін.
- Міжпредметні зв'язки та інтеграція навчальних дисциплін у процесі технологічної освіти школярів.
- Технічна і архітектонічна творчість, основи винахідництва у системі технологічної освіти.
- Трудове виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів у процесі навчання технологій.
- Формування інформаційної, проектної і технологічної культури особистості учня в процесі навчання технологічних дисциплін.
- Особливості навчання елементів дизайну і технологій у початковій школі.
- Підготовка учнів до професійного самовизначення в процесі ступеневої технологічної освіти.
- Педагогічні основи виявлення і розвитку учнів з особливими потребами у процесі навчання технологій.
- Зміст і методика допрофільного і профільного навчання учнів з технологічних дисциплін.
- Методична підготовка майбутнього вчителя до навчання шкільних технологічних дисциплін.
- Наступність у проектно-технологічній підготовці майбутніх учителів в умовах навчально-наукового комплексу "педагогічний коледж - університет".

................
Перейти до повного тексту