- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРЕЗИДІЯ ВИЩОЇ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Постановою президії ВАК України від 2 липня 2008 р. N 90-06/6 відмовлено у видачі диплома кандидата психологічних наук
Приходьку Дмитру Петровичу.
Д.П.Приходько працює викладачем кафедри психології та педагогіки Харківського університету Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба Міноборони України.
В аспірантурі не навчався.
21.02.2008 р. у спецраді К 64.108.03 Української інженерно-педагогічної академії МОН України захистив дисертацію "Особливості станів психологічного напруження курсантів-льотчиків в період наземної підготовки" зі спеціальності 19.00.03 - психологія праці, інженерна психологія.
За результатами дисертації опубліковано 10 статей, чотири із них - у провідних фахових виданнях.
Апробація роботи: п'ять тез доповідей.
Науковий керівник - к.психол.н. А.Л.Злотніков.
Офіційні опоненти: д.б.н., професор В.А.Друзь - професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" МОН України; к.психол.н., доцент О.О.Сегеда - доцент кафедри Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди МОН України.
Усі відгуки позитивні.
Атестаційна справа надійшла до ВАК України 02.04.2008 р. Відповідно до постанови президії ВАК України від 13.12 2007 р. N 1-04/10 дисертацію Д.П.Приходька було передано на поглиблену експертизу, а здобувача запрошено на засідання експертної ради.
Згідно з висновком експерта дисертаційна робота відповідає паспорту спеціальності 19.00.03 - психологія праці, інженерна психологія.
Актуальність теми ґрунтується на необхідності підвищення ефективності професійної підготовки військових льотчиків, зокрема їх психологічної готовності до діяльності, що зумовлено високою соціальною, матеріальною та людською "ціною" катастроф, до яких можуть призводити вихід із ладу військової техніки та помилки при керуванні нею. Використаний у роботі дослідницький інструментарій загалом відповідає сучасним вимогам.
До найсуттєвіших результатів можна віднести визначення особливостей психічного напруження курсантів-льотчиків, що виникає під час їх наземної підготовки, та розроблення комплексної методики її оптимізації.
Щодо новизни результатів, то у відповідній рубриці "Вступу" не відображено, які результати отримано вперше. Новизну задекларовано лише на рівні "дістало подальшого розвитку" та "розширено уявлення".
Результати дисертаційного дослідження загалом адекватно відображено у висновках спеціалізованої вченої ради та відгуках опонентів. Усі висловлені опонентами зауваження (стор. 4-5 атестаційної справи) є слушними. Крім них, додамо ще такі:
1) в авторефераті немає інформації про кількісний склад досліджуваної вибірки;
2) в авторефераті не зроблено українського перекладу ініціалів багатьох згадуваних учених, наприклад: В.А.Моляко (замість В.О.), А.Я.Чебикін (замість О.Я.), В.А.Пономаренко (треба В.О.) (стор. 3-5) та інші; загалом помилок у перекладі автореферату - чимало;
3) наведене в авторефераті визначення автором станів психічного напруження як "загальне збудження рівноваги..." (стор. 5) не зрозуміле та неадекватне загальноприйнятій психологічній термінології; така похибка також значною мірою виникла через неправильний переклад з російської мови (якою написано дисертацію): слово "нарушение" перекладено як "збудження" замість "порушення", що цілковито спотворює зміст визначення; проте і в оригіналі визначення (стор. 28 дисертації) "...состояния психического напряжения курсантов-летчиков мы определяем как общее нарушение равновесия и готовности изменения поведения при встрече с препятствиями..." не є науково адекватним, оскільки не зовсім зрозуміло, що означає "общее нарушение равновесия";
................Перейти до повного тексту