1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 05.07.2021 р. № 29156/8.4.3/21
Щодо надання роз’яснення
Міністерство юстиції України […] стосовно застосування законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав), у разі отримання громадянином земельних ділянок із земель комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, та в межах компетенції повідомляється таке.
Статтею 125 Земельного кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Оформлення права власності та права користування земельною ділянкою відбувається відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (дали – Закон) (стаття 126 Кодексу).
Суб’єктами державної реєстрації прав відповідно до пункту 2 частини першої статті 6 Закону є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; державні реєстратори прав на нерухоме майно, зокрема, нотаріуси.
Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням нерухомого майна (абзац перший частини п’ятої статті 3 Закону).
Статтею 27 Закону встановлено підстави для державної реєстрації прав.
Умови, підстави та процедуру проведення державної реєстрації прав, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації прав визначено Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (зі змінами).
З огляду на викладене, для проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку заявник можете звернутися до суб’єкта державної реєстрації прав або нотаріуса у межах області залежно від місцезнаходження об’єкта нерухомості з документами, що підтверджують факт набуття на тому чи іншому праві відповідного об’єкта.
При цьому повідомляємо, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Втручання, крім випадків, передбачених цим Законом, будь-яких органів влади, їх посадових осіб, юридичних осіб, громадян та їх об’єднань у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом (стаття 11 Закону).
Відповідно до норм частини третьої статті 10 Закону державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Слід звернути увагу на те, що державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі (частина десята статті 79-1 Кодексу).

................
Перейти до повного тексту