1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЛИСТ
25.11.2016 N 41635/1395-0-2-16/7.2
Міністерством юстиції у зв’язку з листом стосовно надання роз'яснень деяких питань законодавства України, пов'язаних з використанням електронних сигарет, повідомляється, що надання роз'яснення з порушених питань не належить до компетенції Мін'юсту, яке діє відповідно до Положення про нього, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2014 року N 228.
При цьому в порядку інформування повідомляємо.
Щодо обмеження обігу електронних сигарет Закон України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" (далі - Закон) визначає основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорони здоров'я населення від шкоди, що завдається їхньому здоров'ю внаслідок розвитку захворювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання.
Так, відповідно до ст. 13 Закону реалізація (продаж) тютюнових виробів, предметів, пов'язаних з їх вживанням, особам, які не досягли 18 років, а також реалізація (продаж) тютюнових виробів в упаковках, що містять менше ніж 20 сигарет або цигарок, чи поштучно (крім сигар) забороняються. Законом можуть встановлюватися й інші обмеження щодо реалізації (продажу) тютюнових виробів.
При цьому відповідно до ст. 1 Закону предмети, пов'язані із вживанням тютюнових виробів, - це портсигари, мундштуки, люльки, сигаретний папір, фільтри, обрізувач сигар, що необхідні для вживання тютюнових виробів, крім запальничок та сірників.
Тобто електронні сигарети не включені до переліку предметів, пов'язаних із вживанням тютюнових виробів.
Водночас хоча електронні сигарети і не є предметами, пов'язаними із вживанням тютюнових виробів згідно із Законом, на нашу думку, вони є предметами, що стимулюють виникнення залежності від самого процесу куріння (вдихання), та як наслідок створюють більші ризики, у тому числі сприяють пропаганді у спробі вживання тютюнових виробів серед неповнолітніх осіб.
Слід констатувати, що державне регулювання у цій сфері відносин є застарілим, при цьому технології виробництва тютюнових виробів та предметів, що їх імітують, а також предметів, пов'язаних із вживанням тютюнових виробів, постійно вдосконалюються та досягли нового рівня, а тому є необхідність перегляду законодавства у цій сфері відносин з метою встановлення імперативних правил поведінки на цьому ринку задля виконання державою однієї з основних функцій - захисту здоров'я населення та здійснення контролю за діяльністю суб'єктів господарювання цієї галузі.

................
Перейти до повного тексту