1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.05.2010 N 382/7
Про удосконалення взаємодії Міністерства юстиції України з Верховною Радою України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 663/7 від 12.07.2010 N 2987/5 від 30.11.2010 )
На виконання Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року N 950, протоколу наради від 23 квітня 2010 року з питань удосконалення взаємодії між Верховною Радою та Кабінетом Міністрів, покращення законопроектної роботи та з метою належного виконання завдань щодо представлення/супроводження законопроектів та пропозицій Президента України до законів з питань, віднесених до компетенції Міністерства юстиції (далі - законопроекти та пропозиції Президента України до законів), налагодження системної роботи із Секретаріатом Кабінету Міністрів України та парламентськими комітетами на всіх етапах законотворчого процесу
НАКАЗУЮ:
1. Першому заступнику Міністра юстиції Ємельяновій І.І.:
1.1. здійснювати систематичну координацію діяльності заступників Міністра юстиції, керівників Державного департаменту з питань адаптації законодавства, Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, Центру правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції України стосовно законотворчої роботи, зокрема щодо представлення/супроводження ними на пленарних засіданнях та засіданнях комітетів Верховної Ради України законопроектів та пропозицій Президента України до законів.
З цією метою забезпечити:
1.1.1. визначення посадових осіб Міністерства юстиції, які будуть представляти/супроводжувати законопроекти та пропозиції Президента України до законів на пленарних засіданнях та засіданнях комітетів Верховної Ради відповідно до розподілу функціональних повноважень між Міністром юстиції, першим заступником і заступниками Міністра та з урахуванням того, що з метою удосконалення процедури супроводження законопроектів та пропозицій Президента України до законів на пленарних засіданнях Верховної Ради, більш ефективного та раціонального використання робочого часу посадові особи Міністерства, які визначені супроводжувати законопроекти та пропозиції Президента України до законів під час роботи парламенту у пленарному режимі, можуть визначати за домовленістю між собою на кожен наступний день роботи Верховної Ради у пленарному режимі зі свого числа, як правило, одну посадову особу, яка супроводжуватиме всі законопроекти та пропозиції Президента України до законів, передбачені затвердженими графіками супроводження, з урахуванням змін, які можуть бути внесені до тижневих розкладів та щоденних порядків денних пленарних засідань Верховної Ради;
1.1.2. оперативне затвердження підготовлених відділом взаємодії з Верховною Радою України Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи проектів графіків представлення/супроводження посадовими особами Міністерства юстиції законопроектів та пропозицій Президента України до законів на пленарних засіданнях та засіданнях комітетів Верховної Ради (далі - графіки супроводження);
1.2. систематично інформувати Міністра юстиції про результати розгляду у Верховній Раді законопроектів та пропозицій Президента України до законів.
2. Першому заступнику та заступникам Міністра юстиції відповідно до розподілу функціональних повноважень забезпечити:
представлення/супроводження законопроектів та пропозицій Президента України до законів з питань, що належать до компетенції Міністерства юстиції, на засіданнях профільних комітетів Верховної Ради України;
особистий супровід законопроектів, розроблених Міністерством юстиції, у комітетах Верховної Ради України, які визначені головними з підготовки і попереднього розгляду зазначених законопроектів.
( Наказ доповнено пунктом 2 згідно з Наказом Міністерства юстиції N 663/7 від 12.07.2010 )
3. Першому заступнику Міністра юстиції Ємельяновій І.І., заступникам Міністра юстиції спільно з керівниками Державного департаменту з питань адаптації законодавства, Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, Центру правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції України відповідно до розподілу функціональних повноважень:
3.1. забезпечити постійне співробітництво із Секретаріатом Кабінету Міністрів, Головним юридичним та Головним науково-експертним управліннями Апарату Верховної Ради у процесі підготовки та опрацювання законопроектів, розробником яких є Міністерство юстиції;
3.2. забезпечити налагодження системної роботи Міністерства юстиції з комітетами Верховної Ради України, насамперед з парламентськими комітетами, відповідальним за забезпечення взаємодії з якими визначено Міністра юстиції (з питань державного будівництва та місцевого самоврядування; з питань правової політики; з питань правосуддя; з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин; з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України), і тимчасовими спеціальними комісіями Верховної Ради на всіх етапах законотворчого процесу;
( Підпункт 3.2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2987/5 від 30.11.2010 )
3.3. своєчасно реагувати у разі внесення до Верховної Ради народними депутатами України законопроектів, аналогічних до тих, які заплановано до внесення Міністерством юстиції: вжити заходів щодо внесення Кабінетом Міністрів до Верховної Ради у встановлені строки розроблених Міністерством юстиції альтернативних проектів законів та наполегливо відстоювати позиції Уряду у парламенті щодо розгляду і прийняття внесеного урядового законопроекту; погодити з народними депутатами України - членами парламентської більшості, які є авторами вже внесеного законопроекту, питання про врахування положень розробленого Міністерством юстиції альтернативного проекту закону у депутатському законопроекті або про відкликання народними депутатами України внесеного ними проекту закону тощо (альтернативними вважаються законопроекти, які містять положення, що регулюють однакове коло питань та повторюють за суттю положення щодо регулювання одних і тих же суспільних відносин. Альтернативний законопроект може бути внесений не пізніш як у 14-денний строк після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання. Альтернативні законопроекти до повторного першого читання можуть бути внесені в 10-денний строк з дня направлення на повторне перше читання законопроекту, щодо якого він є альтернативним. Після прийняття законопроекту в першому читанні внесення альтернативних законопроектів щодо нього не допускається);
( Підпункт 3.3 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2987/5 від 30.11.2010 )
3.4. забезпечити в межах компетенції оперативну підготовку матеріалів та завчасне оприлюднення у засобах масової інформації відповідної інформації про роботу Уряду з питань, які винесені до розгляду на годину запитань до Уряду та парламентські слухання;
3.5. здійснювати моніторинг депутатських запитів і звернень до Кабінету Міністрів та забезпечувати відповідно до компетенції своєчасний розгляд та реагування на порушені у них питання.
( Підпункт 3.5 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2987/5 від 30.11.2010 )
4. Керівникам Державного департаменту з питань адаптації законодавства, Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, підприємств, що належать до сфери його управління, відповідно до своєї компетенції:
4.1. проводити постійний моніторинг законопроектів, внесених до Верховної Ради України суб'єктами права законодавчої ініціативи, з питань, що належать до компетенції Міністерства юстиції, з метою врахування зазначеної інформації у законотворчій роботі;
4.2. забезпечити своєчасну підготовку пропозицій щодо визначення позиції Міністерства юстиції стосовно законопроектів та пропозицій Президента України до законів, включених до розкладу пленарних засідань Верховної Ради на відповідний пленарний тиждень, та, після узгодження із першим заступником та заступниками Міністра відповідно до розподілу функціональних повноважень, подання їх на розгляд Міністра юстиції. Підписаний Міністром юстиції оригінал пропозицій за визначеною формою (додаток 1), разом із супровідним листом подавати до Секретаріату Кабінету Міністрів не пізніше четверга, що передує пленарному тижню, на якому будуть розглядатися відповідні законопроекти;
4.3. у разі внесення змін до розкладу пленарних засідань Верховної Ради України чи щоденного порядку денного роботи парламенту у пленарному режимі забезпечити підготовку пропозицій щодо визначення позиції Міністерства юстиції стосовно законопроектів та законів, повернених з пропозиціями Президента України, включених до цього розкладу (порядку денного), не пізніше, як протягом однієї години після повідомлення про внесені зміни, та невідкладне подання разом із супровідним листом до Секретаріату Кабінету Міністрів (якщо пропозиції щодо визначення позиції Міністерства юстиції стосовно цих законопроектів та законів, повернених з пропозиціями Президента України, не були подані раніше);
4.4. забезпечити оперативне проведення експертизи проектів актів законодавства, внесених народними депутатами України. До 10 числа кожного місяця проводити експертизу законопроектів, які зареєстровані у Верховній Раді протягом попереднього місяця, та вносити висновки і пропозиції до Секретаріату Кабінету Міністрів;
4.5 відповідно до розкладу пленарних засідань Верховної Ради на відповідний пленарний тиждень та графіків засідань комітетів Верховної Ради (з урахуванням їх уточнення), затверджених графіків супроводження та щоденних порядків денних пленарних засідань парламенту забезпечити своєчасне (не пізніше 13 год. дня, що передує дню розгляду законопроектів та пропозицій Президента України до законів на пленарних засіданнях Верховної Ради України чи на засіданнях парламентських комітетів) надання посадовій особі Мін'юсту, визначеній представляти/супроводжувати законопроекти та пропозиції Президента України до законів, наступний пакет документів:
( Підпункт 4.5 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2987/5 від 30.11.2010 )
4.5.1. ксерокопії пропозицій щодо визначення позиції Міністерства юстиції стосовно законопроектів та законів, повернених з пропозиціями Президента України, включених до розкладу пленарних засідань Верховної Ради на відповідний тиждень, разом із копією супровідного листа до Секретаріату Кабінету Міністрів (якщо пропозиції щодо визначення позиції Міністерства юстиції стосовно цих законопроектів та законів, повернених з пропозиціями Президента України, не були подані раніше або позиція Міністерства юстиції стосовно них змінилася);
4.5.2. коментар, підготовлений Інститутом проблем законодавства ім. Ярослава Мудрого;
4.5.3. карта проходження законопроекту чи закону, поверненого з пропозиціями Президента України;
4.5.4. проект закону чи закон, повернений з пропозиціями Президента України (в останній редакції), та пояснювальну записку до нього;
4.5.5. висновок на проект закону чи закон, повернений з пропозиціями Президента України, Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України;
4.5.6. протокольне рішення або витяг із протоколу засідання відповідного Комітету Верховної Ради України щодо законопроекту чи закону, поверненого з пропозиціями Президента України;
4.5.7. висновок на проект закону відповідного Урядового комітету (якщо такий приймався);
4.5.8. висновок про відповідність законопроекту основним положенням законодавства Європейського Союзу;
4.5.9. інформація про проведену роботу з народними депутатами України у разі непідтримки внесених ними законопроектів;
4.5.10. порівняльна таблиця відповідного Комітету Верховної Ради України щодо законопроекту та позиція Міністерства юстиції до проекту закону, підготовленого цим парламентським комітетом до другого читання (подаються, якщо законопроект підготовлено для розгляду у другому читанні);
4.5.11. проект доповіді (подається, якщо відповідний законопроект є урядовим і по ньому визначено доповідачем Міністра юстиції або іншу посадову особу Міністерства юстиції);
( Підпункт 4.6 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 2987/5 від 30.11.2010 )
4.7. проводити постійний аналіз законопроектів, які готуються у парламентських комітетах до другого читання, та вносити пропозиції щодо заходів для максимального врахування позицій Кабінету Міністрів та відхилення неприйнятних поправок
(пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу. Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу. До повторного другого читання законопроекту пропозиції та поправки вносяться в 10-денний строк після дня попереднього другого читання і лише до тих статей, їх частин, пунктів, речень законопроекту, що не були прийняті в другому читанні. Пропозиції та поправки до законопроектів, розгляд яких не було завершено Верховною Радою попереднього скликання, вносяться в 14-денний строк після дня включення їх до порядку денного першої сесії новообраної Верховної Ради);
пропозиції центральних органів виконавчої влади щодо підтримки законопроектів, внесених народними депутатами, та законопроектів, які Верховною Радою розглядаються у другому читанні, узагальнює Сектор моніторингу розгляду проектів законодавчих актів Управління забезпечення зв'язків з Верховною Радою України Секретаріату Кабінету Міністрів України);
4.8. у разі прийняття Комітетом Верховної Ради України рішення про відхилення/доопрацювання урядового законопроекту, розробником якого є Міністерство юстиції, врахування його положень в альтернативному законопроекті, або, у разі залишення законопроекту без розгляду протягом тривалого часу, невідкладно подавати першому заступнику та заступникам Міністра юстиції, відповідно до розподілу їх функціональних повноважень, пропозиції щодо подальшого його розгляду;
4.9. подавати до Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи:
4.9.1. ксерокопії висновків, пропозицій за результатами проведення експертизи проектів актів законодавства, внесених народними депутатами України та зареєстрованих у Верховній Раді протягом попереднього місяця, разом із супровідними листами до Секретаріату Кабінету Міністрів про їх подання (до 12 числа кожного місяця, наступного за звітним);
( Позицію 4.9.2 підпункту 4.9 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 2987/5 від 30.11.2010 )
4.9.3. інформацію:
4.9.3.1. про стан підготовки проектів нормативно-правових актів (облікові таблиці) за формою (додаток 2) (щомісяця до 1 числа місяця, наступного за звітним);
4.9.3.2. про представлення/супроводження проектів законів та інших актів посадовими особами Міністерства юстиції у комітетах Верховної Ради України та результати їх розгляду (на наступний день після засідання Комітету Верховної Ради) за встановленою формою (додаток 3);

................
Перейти до повного тексту