- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.12.2009 N 967-0-2-09-22 |
Верховній Раді України
народному депутату України
<...>
вул. Грушевського, 5
м. Київ, 01008
Копія: Президенту ВМО "Молодь
проти корупції"
<...>
вул. Лютеранська, 27 - 29,
оф. 1 м. Київ, 01024
Щодо надання роз'яснення термінів, які застосовуються у Законі України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення"
Шановний <...>!
1. Щодо визначення терміну "публічні послуги"
Відповідно до Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади (далі - Концепція), затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2006 року
N 90-р, сферу публічних послуг становлять послуги, що надаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, які перебувають в їх управлінні.
Залежно від суб'єкта, що надає публічні послуги, розрізняють державні та муніципальні послуги.
Державні послуги надаються органами державної влади (в основному виконавчої) та державними підприємствами, установами, організаціями, а також органами місцевого самоврядування в порядку виконання делегованих державою повноважень за рахунок коштів державного бюджету.
Муніципальні послуги надаються органами місцевого самоврядування, а також органами виконавчої влади та підприємствами, установами, організаціями в порядку виконання делегованих органами місцевого самоврядування повноважень за рахунок коштів місцевого бюджету.
Важливою складовою як державних, так і муніципальних послуг є адміністративні послуги.
У зазначеній
Концепції адміністративна послуга визначається як результат здійснення владних повноважень уповноваженим суб'єктом, що відповідно до закону забезпечує юридичне оформлення умов реалізації фізичними та юридичними особами прав, свобод і законних інтересів за їх заявою (видача дозволів (ліцензій), сертифікатів, посвідчень, проведення реєстрації тощо).
Крім того, звертаємо увагу на те, що 8 грудня 2009 року Кабінетом Міністрів України схвалено проект Закону України "Про адміністративні послуги", яким врегульовано суспільні відносини, що виникають у процесі надання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування адміністративних послуг фізичним та юридичним особам.
2. Щодо визначення терміну "подарунок" (дарунок)
Запровадження вказаної норми
Закону пов'язане, перш за все, з тим, що статтею
5 Закону України
"Про засади запобігання та протидії корупції" встановлюються обмеження для осіб, уповноважених на виконання функцій держави та органів місцевого самоврядування щодо одержання особистих подарунків.
Так, відповідно до частини першої цієї статті особам, зазначеним у пунктах 1 - 2 частини першої статті
2 цього
Закону, у зв'язку з виконанням ними функцій держави або органів місцевого самоврядування забороняється приймати подарунки, за винятком випадків, передбачених цим Законом та іншими законами. Такі випадки становлять подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, за умови, що вартість одного подарунка не перевищує розміру однієї податкової соціальної пільги.
Зазвичай, до зазначених належать подарунки, одержані від близьких осіб, друзів чи знайомих з нагоди, наприклад, дня народження, ювілею, або загальновизнаного свята (Новий рік, міжнародний жіночий день, день захисника Вітчизни) за умови, що ці подарунки не впливатимуть на прийняття службовцем неупереджених рішень або не створюватимуть враження, що це може впливати на їхні рішення.
................Перейти до повного тексту