1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
13.11.2009 N 12536-0-4-09-18
Всеукраїнській молодіжній
організації "МОЛОДЬ ПРОТИ
КОРУПЦІЇ"
м. Київ, вул. Лютеранська,
27/29, 01024
У зв'язку з листом заступника Міністра Кабінету Міністрів України П.М.Кондика від 16.10.2009 р. N 57968/171-09 у Міністерстві юстиції розглянуто ваш лист щодо законності окремих положень постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 р. N 140 "Про затвердження Положення про порядок легалізації об'єднань громадян" та, в межах компетенції, повідомляється наступне.
Частина перша статті 36 Конституції України гарантує громадянам право на свободу об'єднання, в тому числі у громадські організації, для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів. Свобода об'єднання означає, зокрема, правову і фактичну можливість добровільно, без примусу чи попереднього дозволу утворювати об'єднання громадян або вступати до них. Згідно з частиною четвертою статті 36 Конституції України ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян.
Конституція України (пункт 11 частини першої статті 92) передбачає, що виключно законами визначаються засади утворення і діяльності об'єднань громадян.
На сьогодні правові та організаційні основи реалізації права на свободу об'єднання регулюються Законом України "Про об'єднання громадян".
Легалізація об'єднань громадян здійснюється відповідно до Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 р. N 140.
Слід зазначити, що чинне законодавство про громадські організації на сьогодні не забезпечує дотримання європейських стандартів у сфері діяльності громадських організацій та консервує ряд серйозних проблем, а саме: недосконалість правового регулювання порядку легалізації об'єднань громадян, ускладненість процедури державної реєстрації громадських організацій, обмеження діяльності громадських організацій за територіальною ознакою, видів їх діяльності за змістом, обмеження щодо їх безпосередньої господарської діяльності, державний контроль за статутною діяльністю громадських організацій тощо, а відтак потребує системного оновлення.

................
Перейти до повного тексту