1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЦЕНТР ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТА ПОРІВНЯЛЬНОГО ПРАВА
Л И С Т
12.09.2003 N 54-06/12
ВМО "Молодь проти корупції"
У відповідь на лист ВМО "Молодь проти корупції" N 43к-01/08 від 01.08.2003 р. щодо постачання підприємствами України програмного забезпечення і поновлень до нього, графічних зображень, текстів, інформації і доступу до баз даних; музичних творів, фільмів, ігор у країни ЄС згідно директиви 2002/38/ЄС Центр європейського та порівняльного права надсилає висновок стосовно юридичної дії Директиви Ради 2002/38/ЄС від 7 травня 2002 року.
Додаток: висновок Центру європейського та порівняльного права стосовно юридичної дії Директиви Ради 2002/38/ЄС від 7 травня 2002 року на 3 арк.
Директор С.Шевчук
Додаток
ВИСНОВОК
Центру європейського та порівняльного права стосовно юридичної дії Директиви Ради 2002/38/ЄС від 7 травня 2002 року
Всеукраїнська молодіжна організація "Молодь проти корупції" (далі - Організація) звернулася до Міністра юстиції України із запитом щодо юридичної дії Директиви Ради 2002/38/ЄС від 7 травня 2002 року, яка вносить зміни та тимчасові зміни до Директиви 77/388/ЄС щодо режиму податку на додану вартість, який застосовується до послуг телевізійного мовлення та певних послуг, що надаються у електронній формі. Організація по суті ставить два питання:
1. Чи мають право підприємства України провадити постачання програмного забезпечення і поновлень до нього, графічних зображень, текстів, інформації і доступу до баз даних, музичних творів, фільмів, ігор у країни ЄС, якщо ними не виконані вимоги Директиви 2002/38/ЄС.
2. Чи можливе у разі постачання підприємствами України програмного забезпечення і поновлень до нього графічних зображень, текстів, інформації і доступу до баз даних, музичних творів, фільмів, ігор у країни ЄС з порушенням вимог Директиви 2002/38/ЄС порушення адміністративних і кримінальних розслідувань органами ЄС або держав-членів ЄС.
Слід відразу ж зазначити, що положення директив зазвичай не мають прямої дії. Відповідно до частини третьої статті 189 Договору про заснування Європейського Співтовариства
Директива є обов'язковою для кожної Держави-члена, якій вона адресована, щодо результату, який має бути досягнутий, однак залишає органам національної влади вибір форм та методів
Іншими словами до конкретних правочинів щодо поставки електронних послуг застосовуватиметься не Директива 2002/38/ЄС як така, а національне законодавство держав-членів, яким ця Директива була імплементована в національне податкове право. Відповідно і санкції за недотримання законодавчих положень, якими Директива імплементована, визначаються національним податковим законодавством. Відповідно порушення адміністративних і кримінальних розслідувань належить до компетенції державчленів. Органи ЄС не мають відповідних повноважень здійснювати такі розслідування порушень національного податкового законодавства держав-членів.
Відповідно до статті 3 Директиви держави-члени зобов'язані були імплементувати положення Директиви у національне законодавство до 1 липня 2003 року.
Спільна система ПДВ Співтовариства на даний момент базується на Шостій Директиві Ради 77/388/ЄЕС від 17 травня 1977 року про гармонізацію законів держав-членів у сфері податку з обороту - спільна система податку на додану вартість: єдина база оподаткування, із змінами та доповненнями.

................
Перейти до повного тексту