1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
21.04.2006 N 31-32/111
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
по застосуванню пункту 41 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України
У зв'язку з надходженням до Міністерства юстиції України запитів стосовно застосування при вчиненні нотаріальних дій пункту 41 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 N 20/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.03.2004 за N 283/8882, Мін'юст вважає за необхідне повідомити наступне.
Відповідно до статті 44 Закону України "Про нотаріат" при посвідченні угод з'ясовується дієздатність громадян і перевіряється правоздатність юридичних осіб, які беруть участь в угодах. У разі укладення угоди представником перевіряються його повноваження.
Пунктом 41 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції від 3 березня 2004 року N 20/5 передбачено, що при перевірці обсягу цивільної правоздатності юридичних осіб, які беруть участь у правочинах, нотаріуси зобов'язані ознайомитись з установчими документами (статут, засновницький договір), установчими актами, свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності (витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України), положенням про філію та представництво юридичної особи, наказом юридичної особи про призначення керівника філії або представництва і перевірити, чи відповідає нотаріальна дія, яка вчиняється, обсягу цивільної правоздатності юридичної особи.
Згідно пункту 3 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року N 118 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 червня 2005 р. N 499, Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ) ведеться Держкомстатом з метою: забезпечення єдиного державного обліку та ідентифікації суб'єктів; класифікації суб'єктів для отримання статистичної інформації у формалізованому вигляді; проведення спостережень за структурними змінами в економіці щодо видів діяльності, створення, реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) та ліквідації суб'єктів; удосконалення статистичного обліку суб'єктів та створення реєстрів респондентів статистичних спостережень.
Підставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб'єктів, а також внесення змін до Реєстру є надходження від державного реєстратора до органу державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (пункт 12 зазначеного Положення.
Дані, що містяться в ЄДРПОУ, є відкритими і загальнодоступними та надаються на підставі письмового запиту. Довідка з вказаного реєстру видається органом державної статистики на запит суб'єкта господарської діяльності у п'ятиденний термін (пункти 16, 17 та 18 вказаного Положення).
Видача витягів з ЄДРПОУ зазначеним Положенням не передбачена.
Згідно частини четвертої статті 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Частиною першою статті 89 цього Кодексу встановлено, що юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон).
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців полягає у засвідченні факту створення або припинення юридичної особи шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (частина перша статті 4 Закону).

................
Перейти до повного тексту