- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
Члену громадської колегії
Держкомпідприємництва
Новікову С.Л.
Щодо надання роз'яснень законодавства
Шановний Сергію Львовичу!
Міністерство юстиції у зв'язку з депутатським зверненням народного депутата України Мірошниченко Ю. Р. від 23 січня 2007 року N 190/1/04-2 розглянуло Ваше звернення від 11 січня 2007 року за N 13/6 щодо надання роз'яснень законодавства та повідомляє.
1. До питання стосовно обов'язку прес-служби державного органу повідомляти про свої заходи всі засоби масової інформації незалежно від акредитації журналістів конкретних засобів масової інформації та щодо прав самостійно визначати пріоритетність розповсюдження інформації щодо окремих засобів масової інформації, виходячи з власних бажань, зазначаємо.
Частиною другою статті
6 Закону України
"Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" встановлено, що інформаційні служби (інформаційні управління, інформаційно-аналітичні підрозділи, прес-служби, прес-центри, управління і центри громадських зв'язків, прес-бюро, прес-секретарі та прес-аташе з відповідним апаратом) органів державної влади та органів місцевого самоврядування збирають, аналізують, обробляють та оперативно надають інформацію про діяльність цих органів у повному обсязі засобам масової інформації, крім випадків, передбачених Законом України
"Про державну таємницю".
Статтею 3 вказаного
Закону передбачено порядок акредитації журналістів і технічних працівників засобів масової інформації при органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Частиною другою та третьою цієї статті встановлено, що орган, при якому акредитовано журналіста і технічного працівника, заздалегідь інформує їх про важливі заходи, плани, організаційно сприяє виконанню ними професійних обов'язків.
Порядок допуску журналістів і технічних працівників до приміщення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, доступу до інформації та їх документів і технічних засобів визначається законодавством України і з урахуванням загального режиму (регламенту) роботи цього органу, умов і можливостей, які він має реально. Про цей порядок заздалегідь повідомляється акредитованим журналістам і технічним працівникам; їм видається посвідчення (перепустка) на право входу у приміщення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.
Разом з цим, зазначаємо, що вимог стосовно розповсюдження прес-службами державних органів інформації одночасно всім засобам масової інформації чинним законодавством не встановлено.
2. До питання стосовно необхідності розшифровки та подання для узгодження журналістом текстового варіанта інтерв'ю, записаного на диктофон; обов'язкового засвідчення кожної сторінки матеріалу підписом особи, яка дала інтерв'ю, та щодо строків зберігання диктофонного запису зазначаємо.
Згідно з частиною третьою статті
13 Закону України
"Про авторське право і суміжні права" співавторством є також авторське право на інтерв'ю. Співавторами інтерв'ю є особа, яка дала інтерв'ю, та особа, яка його взяла.
Опублікування запису інтерв'ю допускається лише за згодою особи, яка дала інтерв'ю.
Водночас, зазначаємо, що чинним законодавством не встановлено термінів зберігання диктофонного запису.
3. До питання необхідності перед друком узгодження журналістами з посадовими/службовими особами їх коментарів зазначаємо.
Частиною першою статті
45-1 Закону України
"Про інформацію" встановлено, що цензура як вимога, спрямована до засобу масової інформації, журналіста, головного редактора, організації, що здійснює випуск засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, розповсюджувача, попередньо узгоджувати інформацію, що поширюється (крім випадків, коли така вимога йде від автора цієї інформації чи іншого суб'єкта авторського права і (або) суміжних прав на неї), та/або як накладення заборони (крім випадків, коли така заборона накладається судом) чи перешкоджання в будь-якій іншій формі тиражуванню або поширенню інформації з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб заборонена.
Також частиною третьою статті
3 Закону України
"Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" встановлено, що не допускається вимога попереднього погодження повідомлень і матеріалів, які поширюються друкованими засобами масової інформації, а також заборона поширення повідомлень і матеріалів з боку посадових осіб державних органів, підприємств, установ, організацій або об'єднань громадян, крім випадків, коли посадова особа є автором поширюваної інформації чи дала інтерв'ю.
................Перейти до повного тексту