1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 9 від 11.02.97
м.Київ
Про підсумки роботи органів соціального захисту населення у 1996 році та невідкладні заходи щодо ефективного використання бюджетних коштів в умовах переходу до соціально орієнтованої ринкової економіки
На розширеному засіданні колегії Міністерства 31 січня 1997 року відзначалося, що у 1996 році продовжувалась робота по реформуванню системи соціального захисту населення як складової частини соціально-економічної політики Президента України та Уряду України.
Головним завданням, над реалізацією якого Міністерство і його органи на місцях працювали в минулому році, було проведення в життя державної політики у сфері соціального забезпечення та соціального захисту пенсіонерів, інвалідів, інших соціально незахищених громадян.
Намітились позитивні тенденції щодо збереження рівня пенсійного забезпечення, відновлення механізму підвищення розмірів пенсій відповідно до темпів зростання індексу цін, збільшення питомої ваги пенсій у виплатах, що одержують пенсіонери.
Розширено мережу територіальних центрів та відділень соціальної допомоги вдома, що дало змогу збільшити чисельність обслуговування одиноких непрацездатних громадян.
Набула значної ваги як адресна цільова підтримка найбільш вразливих верств населення в умовах реформування системи житлово-комунальних платежів впроваджена Програма житлових субсидій.
Разом з тим, значна частина керівників органів соціального захисту населення, підприємств, установ та організацій системи не перебудувала своєї роботи відповідно до зрослих вимог в умовах переходу України до соціально орієнтованої ринкової економіки.
Мають місце затримки із виплатою пенсій. В окремих районах Сумської, Вінницької, Харківської та інших областей призначення пенсій проводиться ручним способом, в той час, як ці регіони Міністерством повністю забезпечені технічними засобами.
Не відпрацьована належна координація роботи управлінь соціального захисту населення облдержадміністрацій, регіональних відділень Фонду інвалідів, протезних підприємств по виконанню Державної програми соціального захисту інвалідів.
Незадовільне ставлення до виконання своїх службових обов'язків з боку деяких начальників управлінь соціального захисту населення облдержадміністрацій призвело до зниження рівня соціально-побутового і медичного обслуговування, організації харчування престарілих та інвалідів в інтернатних закладах Луганської, Херсонської, Вінницької та інших областей.
На місцях, незважаючи на неодноразові накази Міністерства, недостатньо вживаються заходи щодо зміцнення державної фінансової дисципліни, наведення порядку в обліку, запобігання порушенням законодавства, безгосподарності і марнотратства. Як наслідок, продовжують мати місце численні факти використання бюджетних асигнувань не за призначенням, розкрадання коштів та матеріальних цінностей. Найбільше таких випадків у Київській, Луганській, Донецькій областях, Автономній Республіці Крим.
Установами соціального захисту населення не забезпечено виконання в повній мірі наказів Міністерства від 20 травня 1996 року N 75 щодо стану виконання Указу Президента України від 12 травня 1996 року N 333 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат" та від 9 вересня 1996 року N 135 "Про виконання постанови Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 31 серпня 1996 р. N 1033 "Про заходи щодо залучення додаткових надходжень до бюджету та підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів для забезпечення фінансування соціальних виплат населенню". Критичний стан з виплатою заробітної плати склався у Волинській, Кіровоградській, Рівненській, Чернівецькій областях.
Місцеві органи соціального захисту населення практично самоусунулись від реалізації положень затвердженої Президентом України Національної програми "Діти України".
Керівники концерну "Укрпротез", санаторіїв, навчальних закладів не використовують надані чинним законодавством можливості щодо розвитку госпрозрахункової діяльності, залучення додаткових коштів.
Допускаються істотні недоліки в доборі працівників на державну службу, формуванні кадрового резерву, організації стажування кадрів, підготовці, перепідготовці та підвищенні їх кваліфікації.
Поверховий розгляд на місцях звернень громадян призвів до збільшення на 20 відсотків кількість повторних звернень до Міністерства.
З метою усунення наявних недоліків та докорінного поліпшення соціального захисту населення Н А К А З У Ю :
1. Заступникам Міністра, начальникам управлінь і відділів Міністерства:
- посилити контроль за виконанням законів України, указів і розпоряджень Президента України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, рішень Кабінету Міністрів України, постанов колегії Міністерства та наказів Міністерства;
- визначити коло актуальних проблем, що потребують невідкладного розв'язання Кабінетом Міністрів України, і до 25 березня 1997 року подати відповідні пропозиції;
- забезпечити оперативне та якісне опрацювання проектів актів законодавства, що вносяться до Кабінету Міністрів України;
- докорінно поліпшити інформаційно-аналітичну роботу в сфері соціального захисту населення;
- протягом першого кварталу 1997 року вивчити роботу керівників підприємств, установ і організацій по зміцненню державної та фінансової дисципліни, забезпеченню збереження коштів та майна і подати пропозиції щодо укріплення кадрів, внесення змін і доповнень до заключених контрактів.
2. Заступнику Міністра Руденку В.М., начальнику Головного пенсійного управління Гарячій О.В., заступнику начальника Управління договірно-правової роботи та зв'язків з Верховною Радою Туліній О.І., начальнику Управління обліково-економічної роботи Стукалюк Т.Г., начальнику Відділу соціальних виплат Тимошенко Н.В., начальнику Відділу кадрів Трофименко В.І., начальнику Контрольно-ревізійного відділу Іщук О.М.:
- забезпечити постійний всебічний аналіз стану повноти фінансування і виплати пенсій, допомог малозабезпеченим сім'ям з дітьми, оперативно вживати заходів щодо погашення заборгованості по цих виплатах;
- посилити контроль за правильністю застосування законодавчих актів при призначенні і виплаті пенсій та допомог;
- невідкладно визначити умови і порядок отримання пенсій підопічними інтернатних установ системи, які не в змозі самостійно ними розпоряджатись;
- взяти під особливий контроль питання реалізації положень Національної програми "Діти України";
- постійно тримати на контролі питання цільового витрачання коштів, попередження злочинних проявів на підприємствах, в установах і організаціях системи;
- вжити дійових заходів щодо значного поліпшення роботи з кадрами, звернувши особливу увагу на причини плинності та низький освітній і професіональний рівень в установах системи.
3. Заступнику Міністра Нощенку М.П., начальнику Планово-економічного управління Плохотнюку Г.К., начальнику Управління координації діяльності та методичного забезпечення служб з надання населенню субсидій на оплату житлово-комунальних послуг Стефановському Г.С., начальнику Відділу капітального будівництва та ремонту Ільїну Ю.П., начальнику Відділу механізації обліку та комп'ютерізації Скаковській В.Й.:
- забезпечити постійний економічний аналіз стану фінансування та використання бюджетних коштів на утримання установ та проведення заходів соціального захисту населення;
- взяти під особливий контроль роботу по підготовці проектів законодавчих актів щодо пільгового оподаткування госпрозрахункових підрозділів установ та підприємств соціального захисту населення;
- активніше впроваджувати в роботу санаторіїв та навчальних закладів системи елементи комерційної діяльності - реалізацію частини путівок за повну вартість, здачу вільних приміщень в оренду, розширення переліку платних послуг на базі існуючого та іншого обладнання, розширення платного навчання;

................
Перейти до повного тексту