1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство


МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
праці України
13.10.1995 N 40
ДОПОВНЕННЯ ТА ЗМІНИ N 2 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 80. "Соціальні послуги")
Доповнити випуск кваліфікаційною характеристикою професії Вихователь соціальний по роботі з дітьми-інвалідами (код КП-2340), виклавши її в такій редакції:
ВИХОВАТЕЛЬ СОЦІАЛЬНИЙ ПО РОБОТІ З ДІТЬМИ-ІНВАЛІДАМИ
Завдання та обов'язки. Працює з категорією дітей, які потребують соціальної допомоги. Виробляє оптимальну педагогічну стратегію навчання, виховання та реабілітації дитини-інваліда. Планує, здійснює роботу з соціальної адаптації дитини-інваліда: виховує і прищеплює навички самообслуговування, надає соціальну психологічну допомогу, організує дозвілля, спортивну діяльність, спілкування з цікавими людьми, закладає основи оволодіння професіями, які дають можливість працювати в домашніх умовах. Спільно з сім'ями бере участь у навчанні і вихованні дитини-інваліда; здійснює психолого-педагогічну корекцію особистості, спрямовану на вироблення самостійності у будь-якій діяльності, розвиток інтелектуальної, емоційно-вольової сфери з урахуванням потенційних можливостей дитини-інваліда. Проводить соціально-педагогічні консультації з сім'єю, веде психолого-педагогічні спостереження та аналіз динаміки розвитку дитини-інваліда. Проводить заняття з лікувальної фізкультури, масажу, згідно з призначенням лікаря. Постійно підвищує свій професійний рівень, загальну культуру.
Повинен знати: основи законодавства про освіту, соціальний захист інвалідів та дітей-інвалідів; Конвенцію про права дитини; інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань навчання і виховання; основи педагогіки, теорії та методики виховання, загальної вікової, педагогічної, сімейної, соціальної психології, соціально-психологічної реабілітації, корекційної роботи; етику, естетику, культурно-освітні дисципліни; програмно-методичні документи, матеріали для роботи з дітьми, які мають порушення фізичного або розумового розвитку; фізіологічні, психолого-педагогічні особливості розвитку дітей-інвалідів; ефективні форми і методи компенсаторно-корекційного процесу з дітьми-інвалідами; систему державних закладів (організацій освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення, громадських організацій) з надання допомоги дітям-інвалідам; передовий вітчизняний і зарубіжний досвід соціальної роботи.

................
Перейти до повного тексту