1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
01.06.2006 N 203
Про стан виконання розпорядження Президента України від 11.07.2005 N 1114/2005 "Про заходи щодо вдосконалення системи загальнообов'язкового державного соціального страхування"
Колегія Міністерства праці та соціальної політики України, яка 26 травня 2006 року розглянула стан виконання Розпорядження Президента України від 11.07.2005 N 1114 "Про заходи щодо вдосконалення системи загальнообов'язкового державного соціального страхування", відзначила, що за сприяння центральних органів виконавчої влади та підтримки соціальних партнерів в основному забезпечено реалізацію завдань щодо подальшого вдосконалення системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Підготовлено проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань загальнообов'язкового державного соціального страхування" щодо підвищення прозорості діяльності фондів соціального страхування, посилення державного нагляду за ефективним управлінням і цільовим використанням їх коштів; реєстрації в Мін'юсті нормативно-правових актів фондів, що стосуються прав страхувальників та застрахованих осіб. Удосконалено Порядок здійснення державного нагляду у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
Удосконалено переліки видів матеріального забезпечення та соціальних послуг за соціальним страхуванням; здійснюється розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю одноразово для організації безробітними підприємницької діяльності, у разі нездійснення такої діяльності протягом шести календарних місяців з дня отримання допомоги.
Центри зайнятості забезпечують щоквартальну перевірку використання роботодавцем дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.
З 2006 року не застосовується норма щодо фінансування оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок страхових коштів працівникам бюджетної сфери.
У 2006 році припинено залучення коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на створення нових робочих місць для працівників вугільної промисловості, вивільнених у зв'язку із закриттям шахт, та членів їх сімей; Фонду соціального страхування від нещасних випадків на погашення заборгованості по регресних виплатах, як це було в попередні роки.
В 2005 році забезпечено поступовий перехід до фінансування придбання дитячих новорічних подарунків з різних джерел і видатки Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на зазначені цілі в 2005 році зменшились майже наполовину.
Забезпечено фінансування в повному обсязі виплат допомоги при народженні дитини у розмірі 8500 гривень. Врахування, починаючи з 2006 року, сукупного доходу сім'ї при визначенні розмірів допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку дозволило підвищити ці виплати для малозабезпечених сімей більш ніж вдвічі (з 114 грн. до 253 грн.).
З 1 січня 2006 р. мінімальний розмір допомоги по безробіттю застрахованим особам, у яких розмір допомоги по безробіттю залежить від страхового стажу, та військовослужбовцям, звільненим за скороченням чисельності без права на пенсію, збільшено до 160 гривень.
Для інших застрахованих та незастрахованих осіб мінімальний розмір допомоги по безробіттю збільшується одночасно з підвищенням прожиткового мінімуму для працездатної особи і у першому кварталі поточного року він становить 118 грн., або 24,4% прожиткового мінімуму, а з 1 квітня 2006 року - 121 гривні.
Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у 2006 р. забезпечено для 317 тис. потерпілих на виробництві підвищення на 20,3% розміру щомісячних страхових виплат та стовідсоткове фінансування поточних страхових виплат.
З 2005 року забезпечення застрахованих осіб і членів їх сімей путівками на санаторно-курортне лікування, які придбані за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, здійснюється з урахуванням майнового стану застрахованих осіб з частковою оплатою вартості путівок застрахованою особою у розмірі від 10 до 50 відсотків вартості путівки.
В 2005 році відсоток відшкодування вартості путівок за рахунок застрахованих осіб становив 13,5, а за перший квартал поточного року - близько 18.
В 2005 році запроваджена нова система реєстрації страхувальників за принципом "єдиного вікна" та доопрацьовується законопроект про єдину систему збору та обліку внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Проте, залишились нереалізованими окремі завдання, визначені Розпорядженням Президента України від 11.07.2005 N 1114.
За рахунок коштів фондів соціального страхування у 2005 році здійснювалися видатки нестрахового характеру, зокрема, на матеріальне забезпечення безробітних з числа незастрахованих осіб (119 млн.грн.); на санаторно-курортне лікування непрацюючих ветеранів війни та праці (2,5 млн.грн.); на виготовлення бланків листків непрацездатності (3 млн.грн.).
Рахунковою палатою України під час перевірки використання у 2005 році коштів на виплату допомоги при народженні дитини відзначена відсутність відповідальності страхувальників-роботодавців за несвоєчасну виплату або невиплату допомоги при народженні дитини; методичного керівництва з боку виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з організації роботи Комісії із соціального страхування; неефективність перевірок, які здійснюються Фондом, в частині дотримання законодавства при призначенні та виплаті допомоги.
Мають місце звернення громадян щодо затримки виплати допомоги при народженні дитини та звернення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо недостатнього фінансування з Державного бюджету видатків на ці виплати.
Досі трапляються випадки використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування окремими профспілковими об'єднаннями.
Не прийнято нормативно-правові акти щодо функціонування системи експертизи тимчасової непрацездатності та служби контролю за її станом.
Застраховані особи позбавлені можливості одержувати відомості про те, які страхові внески та в які фонди, крім Пенсійного, робить за них роботодавець.
Є нагальними питання прогнозування фінансового стану системи соціального страхування на довгострокову перспективу; наукового аналізу набутого досвіду управлінням соціальним страхуванням та вироблення рекомендацій щодо розвитку соціального діалогу з питань реформування цієї сфери, які б відповідали національним умовам і водночас узгоджувалися зі стандартами, передбаченими в конвенціях МОП; підвищення кваліфікації працівників системи соціального страхування.
Для забезпечення розв'язання існуючих у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування проблем та з метою додаткових заходів по виконанню розпорядження Президента України щодо вдосконалення управління фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та поліпшення матеріального забезпечення застрахованих осіб
НАКАЗУЮ:
1. Заступнику Міністра Гарячій О.В., директору Департаменту політики державного соціального страхування Антоненку Т.В.:

................
Перейти до повного тексту