- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Інструкції про порядок проведення контрольних заходів Контрольно-ревізійним управлінням Мінпраці
З метою приведення нормативно-правових актів, що регламентують організацію та здійснення внутрішнього фінансового контролю у Мінпраці, відповідно до статей
22,
26 Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.2002
N 685 з урахуванням вимог Стандартів державного фінансового контролю за використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна, затверджених наказами Головного контрольно-ревізійного управління України від 09.08.2002
N 168 і від 13.07.2004
N 185,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення контрольних заходів Контрольно-ревізійним управлінням Мінпраці, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Мінпраці від 02.08.2006 N 288 "Про затвердження Інструкції про порядок організації та виконання підрозділами внутрішнього фінансового контролю Міністерства праці та соціальної політики України контрольних заходів".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства праці
та соціальної політики
України
10.08.2007 N 429
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення контрольних заходів Контрольно-ревізійним управлінням Міністерства праці та соціальної політики України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до
Бюджетного кодексу України, Закону України
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.2002
N 685 "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю", указів Президента України від 23.07.98
N 817 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності", від 27.08.2000
N 1031 "Про заходи щодо підвищення ефективності контрольно-ревізійної роботи", Концепції розвитку державного фінансового контролю, схваленої розпорядженням Уряду від 24.05.2005
N 158-р, Стандартів державного фінансового контролю за використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна, затверджених наказами ГоловКРУ від 09.08.2002
N 168 та від 13.07.2004
N 185, зареєстрованих в Мін'юсті 17.09.2002 за N 756/7044 та 28.07.2004 за N 940/9539, наказу ГоловКРУ від 18.11.2003
N 274 "Про затвердження Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби з контрольно-ревізійними підрозділами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів при здійсненні планових та позапланових контрольних заходів", зареєстрованого в Мін'юсті 03.12.2003 за N 1112/8433, визначає порядок проведення Контрольно-ревізійним управлінням (далі - КРУ) Міністерства праці та соціальної політики України контрольних заходів.
1.2. Терміни, що їх ужито в цій Інструкції, мають таке значення:
- об'єкт контролю - підконтрольна установа, підприємство, організація, включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами, щодо якого КРУ має підстави для проведення контрольного заходу відповідно до законодавства;
- контрольний захід - це сукупність способів і методичних прийомів фінансового контролю (ревізія, перевірка, оцінка та вивчення), що застосовуються КРУ в межах повноважень, визначених актами законодавства, що регулюють його діяльність, і спрямовані на повний комплекс (систему) або окремі процеси (етапи) фінансово-господарської діяльності об'єктів контролю, пов'язаної з використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна;
- планові контрольні заходи - це контрольні заходи, що включені до відповідних планів контрольних заходів КРУ Мінпраці;
- позапланові контрольні заходи - контрольні заходи, що не включені до відповідних планів КРУ Мінпраці і здійснюється в межах його компетенції та повноважень за дорученнями керівництва Мінпраці, зверненнями правоохоронних органів, органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, громадян;
- правоохоронні органи - органи прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, підрозділи податкової міліції;
- збитки - незаконні грошові або матеріальні витрати, проведені підконтрольним об'єктом контрольного заходу, втрата або пошкодження його майна, а також неодержані ним доходи, що б він одержав, якби зобов'язання були виконані боржником у межах терміну позовної давності;
- одержувачі бюджетних коштів - підприємства, установи, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують безпосередньо через розпорядників кошти з бюджету, як фінансову підтримку, або уповноважені органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг;
- розпорядник коштів бюджету нижчого рівня - розпорядник, який у своїй діяльності підпорядкований відповідному головному розпоряднику та (або) діяльність якого координується через нього;
- акт (довідка) контрольного заходу - службовий двосторонній документ, який стверджує факт проведення комплексного планового чи позапланового контрольного заходу, що відображає його результати стосовно наслідків окремих фінансово-господарських операцій чи діяльності об'єкта контролю в цілому і є носієм доказової інформації про виявлені й систематизовані за економічною однорідністю недоліки в господарюванні та порушення законів України й інших нормативно-правових актів.
- Інші терміни вживаються у значеннях, визначених стандартами державного фінансового контролю, затвердженими наказами ГоловКРУ України.
1.3. За рішеннями Кабінету Міністрів України перевірки робочими групами центральних органів виконавчої влади суб'єктів господарювання державного сектору економіки проводяться відповідно до Порядку проведення перевірки робочими групами центральних органів виконавчої влади суб'єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2006 року
N 886.
2. Основні завдання контрольних заходів
2.1. При проведенні контрольних заходів стосовно одержувачів та розпорядників коштів державного бюджету нижчого рівня, які виконують бюджетні програми у системі Мінпраці, як головного розпорядника бюджетних коштів, основними завданнями є:
- перевірка законності використання коштів Державного бюджету України, виділених для виконання бюджетних програм, відповідності здійснюваних фінансових операцій бюджетному законодавству та правильності їх відображення у бухгалтерському обліку;
- аналіз ефективності використання бюджетних коштів, виділених на виконання програм, співвідношення досягнутих результатів і витрат їх відповідності визначеній меті.
2.2. При проведенні контрольних заходів на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Мінпраці, КРУ контролює:
- обґрунтованість бюджетних запитів, дотримання фінансово-бюджетної, кошторисної дисципліни, збереження і цільове використання бюджетних коштів та коштів державних цільових фондів;
- збереження і використання державного майна;
- ефективність використання матеріальних і фінансових ресурсів, своєчасність документального оформлення господарських операцій, повноту виявлення та мобілізації внутрішньогосподарських резервів, причини непродуктивних витрат і втрат;
- економічний стан підприємств, установ та організацій, результати виконання виробничих та фінансових планів;
- правильність ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності, своєчасність і повноту відображення в обліку фінансових, кредитних та розрахункових операцій, а також законність їх здійснення, виконання зобов'язань перед бюджетом і кредиторами;
- додержання порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів;
- стан виконання заходів, спрямованих на усунення недоліків, виявлених попереднім контрольним заходом;
- додержання норм законодавства щодо закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти.
2.3. КРУ перевіряє дотримання Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності законів України, інших нормативно - правових актів, що регулюють фінансову діяльність фондів, а саме:
- цільове використання коштів фондів, майна та його збереження, правильність ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності;
- відповідність чинному законодавству укладених (або здійснених) від імені фондів угод, договорів з майновими (фінансовими) зобов'язаннями;
- розміщення тимчасово вільних коштів, у тому числі резерву коштів фондів, на депозитних рахунках у банках (дотримання встановлених законодавством обмежень).
2.4. При здійсненні контрольних заходів на інших об'єктах контролю завдання визначаються у наказах та програмах на здійснення контрольних заходів відповідно до їх специфіки в межах компетенції КРУ.
3. Формування та затвердження плану
контрольних заходів Мінпраці
3.1. Контрольні заходи проводяться планово та позапланово.
3.2. Планові контрольні заходи проводяться на підставі піврічних планів.
3.3. План контрольних заходів Мінпраці складається на півріччя за визначеною в додатку 1 до цієї Інструкції формою.
3.4. При відборі об'єктів контролю для включення їх до планів проведення контрольних заходів враховуються, як правило, такі критерії: обсяги бюджетного фінансування об'єктів контролю, державного майна, яким володіють державні підприємства, дата проведення останнього контрольного заходу тощо.
3.5. Кількість запланованих контрольних заходів на півріччя визначається виходячи з фактичного виконання планових контрольних заходів та середньої кількості позапланових перевірок за попередні періоди з урахуванням приблизно визначеного робочого часу, необхідного для проведення визначеної кількості контрольних заходів.
3.6. До планів контрольних заходів Мінпраці не включаються суб'єкти господарювання, щодо яких:
- термін проведення попередніх контрольних заходів, проведених КРУ, з тих самих питань менше одного року (365 календарних днів);
- вже здійснено контрольні заходи іншими суб'єктами державного фінансового контролю або контрольними органами з тих самих питань та за період, який підлягає контролю.
3.7. КРУ формує план контрольних заходів Мінпраці, затверджує у керівництва Мінпраці та подає на погодження до ГоловКРУ України.
3.8. Внесення змін до Плану контрольних заходів проводиться в порядку його затвердження та погодження.
3.9. Позапланові контрольні заходи проводяться, як правило, за окремими дорученнями керівництва Мінпраці. Про рішення щодо проведення позапланового контрольного заходу інформується ГоловКРУ за 10 днів до початку такого заходу.
4. Планування та організація
виконання контрольних заходів
4.1. Проведенню контрольного заходу повинна передувати підготовка в частині вивчення нормативно-правової бази, що регламентує діяльність об'єкта контролю, збору інформації про обсяг і напрями бюджетного фінансування тощо. На основі вивчення цих матеріалів розробляється програма, де визначаються основні питання, на яких слід зосередити увагу.
................Перейти до повного тексту