1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 06.10.2022 р. № 368/0/3-22
Міністерство соціальної політики розглянуло Ваш запит [...] щодо соціального захисту пенсіонерів, порядків нарахування виконавцями житлово-комунальних послуг платежів за надані послуги та оплати їх споживачами з числа пенсіонерів та в межах компетенції повідомляє.
Щодо встановлення обов'язкової частини платежу за житлово-комунальні послуги пенсіонерам на рівні 15 % їх місячного доходу
Пунктом 1 Постанови Верховної Ради України від 19.03.99 № 512-XIV "Про оплату житлово-комунальних послуг населенням України" встановлено плату за житло і комунальні послуги не більше 15 % фактично отриманого сукупного доходу сім'ї.
Водночас згідно з підпунктом 7 пункту 1 статті 4 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень Кабінету Міністрів України належить встановлення порядку надання житлових субсидій населенню в частині забезпечення надання житлових субсидій як частки вартості житлово-комунальних послуг.
Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.95 № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (зі змінами), житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розміром обов'язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Розмір обов'язкової частини платежу за послуги для кожного домогосподарства обчислюється індивідуально за єдиною формулою, визначеною постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.98 № 1156 "Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії" (зі змінами) (далі - Постанова 1156), і залежить виключно від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу. Таким підходом забезпечується принцип соціальної справедливості в оплаті житлово-комунальних послуг. Що менші доходи домогосподарства, то меншим є відсоток обов'язкової плати за житлово-комунальні послуги.
Постановою 1156 передбачена базова норма плати за послуги на рівні 15 % середньомісячного сукупного доходу домогосподарства, якщо дохід в розрахунку на одну особу на місяць становить два розміри прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на початок року. Якщо дохід домогосподарства в розрахунку на одну особу на місяць менший зазначеної величини, то відповідно обов'язкова частка плати буде меншою.
Згідно з пунктом 4 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім'ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632 "Деякі питання виплати державної соціальної допомоги" (зі змінами), до середньомісячного сукупного доходу домогосподарства, який застосовується при розрахунку розміру житлової субсидії, враховується, зокрема, пенсія.
Запровадження додаткових гарантій для окремих категорій громадян має здійснюватися з урахуванням можливостей державного бюджету та необхідності забезпечення своєчасним фінансуванням уже прийнятих рішень щодо соціального захисту населення.
'...'
Щодо прожиткового мінімуму повідомляє
Правова основа формування та застосування прожиткового мінімуму в Україні встановлена Законом України від 15.07.99 № 966-XIV "Про прожитковий мінімум" (далі - Закон № 966), статтею 4 якого встановлено, що розмір прожиткового мінімуму щороку затверджується Верховною Радою України в Законі України про державний бюджет на відповідний рік.
Рішення щодо встановлення та підвищення розміру прожиткового мінімуму приймається відповідно до вимог бюджетного законодавства та наявних фінансових ресурсів держави щодо забезпечення виплати соціальних гарантій, які визначаються на його основі.
Так, Законом України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" від 02.12.2021 № 1928-IX (далі - Закон № 1928), який підготовлено з урахуванням основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2022 - 2024 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 № 586, та основних завдань бюджетної політики, що спрямовані на забезпечення збалансування державних фінансів, передбачено з підвищення розміру прожиткового мінімуму на 8,2 % (грудень 2022 року порівняно з груднем 2021 року).
Відповідно до статті 7 Закону № 1928 прожитковий мінімум на 2022 рік затверджено у таких розмірах:
на одну особу: з 1 січня - 2393 грн, з 1 липня - 2508 грн, з 1 грудня - 2589 грн;

................
Перейти до повного тексту