10.08.2018 № 1143 |
Перший заступник Міністра | О. Крентовська |
Трудова функція А "Планування і здійснення освітнього процесу" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: вивчення та використання професійної літератури під час планування освітнього процесу; дотримання вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі; планування роботи вчителя: календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, поурочне планування, планування виховної роботи, планування професійного саморозвитку вчителя; організація взаємодії із профільними фахівцями щодо планування освітнього процесу; педагогічна діагностика учня; здійснення освітнього процесу. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
А | Планування і здійснення освітнього процесу | Персональний комп'ютер (далі - ПК), інші засоби оргтехніки (далі - ЗО); нормативні документи, підручники, навчальні та методичні посібники, вказівки, рекомендації в паперовій та електронній формах, засоби наочності, педагогічні програмні засоби (ППЗ) | А1. Здатність вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах | А1З1. Джерела навчально-методичної літератури для вчителя, у тому числі інтернет-сайти (сайт МОН України, Національної електронної платформи, сайти освітянських проектів, видавництв, електронні платформи для вчителя, електронні бібліотеки тощо) | А1У1. Знаходити навчально-методичну літературу для роботи вчителя, у тому числі в мережі Інтернет |
А1З2. Сучасні підходи до навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкової школи | А1У2. Аналізувати перспективні підходи до навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів, визначати їх переваги та ризики порівняно з діючими підходами | ||||
А1У3. Застосовувати сучасні підходи до навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів під час планування освітнього процесу | |||||
А2. Здатність дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі |
А2З1. Нормативні документи, що регламентують діяльність учителя початкової школи ( Державний стандарт початкової освіти , Типові освітні програми, освітні програми, Базовий навчальний план, Типовий навчальний план, критерії оцінювання навчальних досягнень тощо) |
А2У1. Аналізувати та опрацьовувати нормативні документи з метою їх використання у професійній діяльності | |||
А2У2. Дотримуватися вимог нормативних документів під час планування освітнього процесу в початковій школі | |||||
А3. Здатність планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, план виховної роботи, планувати професійний саморозвиток вчителя | А3З1. Вимоги до структури і змісту календарно-тематичного плану | А3У1. Складати календарно-тематичний план | |||
А3З2. Вимоги до структури та змісту плану виховної роботи вчителя | А3У2. Складати план виховної роботи | ||||
А3З3. Вимоги до структури і змісту плану професійного саморозвитку вчителя | А3У3. Складати план професійного саморозвитку | ||||
А3З4. Методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | А3У4. Реалізовувати сучасні методики навчання освітніх галузей, передбачених Державним стандартом початкової освіти, під час проектування уроку | ||||
А3З5. Методи, форми й засоби навчання та забезпечення взаємодії учнів під час освітнього процесу | А3У5. Передбачати доцільні методи, форми й засоби навчання та забезпечення взаємодії під час освітнього процесу, у тому числі зворотного зв'язку, під час проектування діяльності учнів та вчителя на уроці | ||||
А3З6. Сучасні технології навчання в початковій школі | А3У6. Планувати застосування сучасних навчальних технологій під час проектування уроку | ||||
А3З7. Варіативність структури уроків у початковій школі | А3У7. Розробляти конспект уроку будь-якого типу із навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | ||||
А4. Здатність до організації взаємодії з профільними фахівцями щодо планування освітнього процесу | А4З1. Завдання та обов'язки профільних фахівців, необхідні для планування та організації застосування засобів педагогічного впливу на учнів та/або учнівський колектив | А4У1. Співпрацювати та взаємодіяти з профільними фахівцями стосовно планування педагогічного впливу та/або результатів навчання виходячи з потреб і можливостей учнів та/або учнівського колективу | |||
А4У2. Розробляти спільно з профільними фахівцями індивідуальні програми розвитку та навчання учнів, які потребують особливої уваги | |||||
А5. Здатність до організації та проведення педагогічної діагностики учня |
А5З1. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти , учнів класу / окремого учня |
А5У1. Оцінювати стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів класу / окремого учня | |||
А5У2. Визначати тенденції, динаміку дидактичного процесу | |||||
А5У3. Прогнозувати можливі відхилення від мети у процесі навчання учнів класу / окремого учня | |||||
А5У4. Визначати шляхи запобігання можливим відхиленням від мети у процесі навчання учнів класу / окремого учня | |||||
А5З2. Засоби контролю, перевірки й оцінювання (формувального та підсумкового), збір та узагальнення статистичних даних та їх аналіз | А5У5. Здійснювати поточний контроль і перевірку результатів навчання учнів | ||||
А5У6. Проводити формувальне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів | |||||
А5У7. Аналізувати й узагальнювати результати формувального та підсумкового оцінювання | |||||
А5З3. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | А5У8. Оцінювати стан і результати процесу виховання і соціалізації учнів класу / окремого учня | ||||
А5У9. Визначати тенденції, динаміку виховного процесу | |||||
А5У10. Прогнозувати можливі відхилення від мети у процесі виховання й соціалізації учнів класу / окремого учня | |||||
А5У11. Визначати шляхи запобігання можливим відхиленням від мети у процесі виховання й соціалізації учнів класу / окремого учня | |||||
А5З4. Засоби педагогічної діагностики соціальних, моральних якостей особистості учня | А5У12. Вивчати динаміку формування соціальних, моральних якостей особистості учня | ||||
А5У13. Аналізувати й узагальнювати результати моніторингу формування соціальних, моральних якостей особистості учня | |||||
А6. Здатність до здійснення освітнього процесу | А6З1. Теоретичні основи процесу навчання учнів початкової школи | А6У1. Проводити уроки та інші форми організації освітнього процесу, дотримуючись плану-конспекту з можливістю його коригування в разі потреби | |||
А6У2. Організовувати різні форми навчальної діяльності учнів (індивідуальну, парну, групову, колективну, фронтальну), забезпечувати зворотний зв'язок з учителем | |||||
А6У3. Коригувати власну діяльність виходячи з конкретної навчальної ситуації | |||||
А6У4. Ураховувати індивідуальні особливості та потреби учнів у процесі організації навчальної діяльності | |||||
А6У5. Здійснювати процес навчання учнів відповідно до психолого-педагогічних закономірностей формування умінь і навичок, розвитку пізнавальних потреб і можливостей учнів | |||||
А6З2. Теоретичні основи процесу виховання і соціалізації учнів початкової школи | А6У6. Проводити виховні заходи в різних формах, дотримуючись плану виховної роботи вчителя з можливістю його коригування в разі потреби | ||||
Трудова функція Б "Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: визначення мети і завдань освітнього процесу, його коригування шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими; добір доцільних методів, засобів і форм навчання, відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів; використання в освітньому процесі систем теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти; використання у освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти; формувальне та підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів; відстеження динаміки та забезпечення підтримки особистісного розвитку дитини в освітньому процесі; надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій щодо підтримки навчальної діяльності учня за межами закладу освіти; організація взаємодії з батьками в різних формах; координація взаємодії заінтересованих осіб для гармонійного розвитку учнів. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
Б | Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині | ПК, ЗО, методичні посібники, рекомендації, настанови, інструкції, навчальні посібники, персональна інформація про учнів та їхніх батьків (осіб, що їх замінюють), підручники, наочні та віртуальні засоби навчання | Б1. Здатність визначати мету і завдання освітнього процесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими | Б1З1. Вимоги до визначення мети і завдань уроку та інших форм організації освітнього процесу, засоби їх досягнення | Б1У1. Формулювати мету і завдання уроку та інших форм організації освітнього процесу |
А5З1. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти , учнів класу / окремого учня |
А5У1. Оцінювати стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів класу / окремого учня | ||||
А5У4. Визначати шляхи запобігання можливим відхиленням від мети у процесі навчання учнів класу / окремого учня | |||||
Б1З2. Вимоги до формулювання мети виховного заходу | Б1У2. Формулювати мету виховного заходу | ||||
А5З3. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | А5У8. Оцінювати стан і результати процесу виховання і соціалізації учнів класу / окремого учня | ||||
А5У11. Визначати шляхи запобігання можливим відхиленням від мети у процесі виховання й соціалізації учнів класу / окремого учня | |||||
Б2. Здатність добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів | А3З5. Методи, форми й засоби навчання та забезпечення взаємодії під час освітнього процесу | А3У5. Передбачати доцільні методи, форми й засоби навчання та забезпечення взаємодії під час освітнього процесу, у тому числі і зворотного зв'язку, під час проектування діяльності учнів та вчителя на уроці | |||
А3З6. Сучасні технології навчання в початковій школі | А3У6. Планувати застосування сучасних навчальних технологій під час проектування уроку | ||||
Б2З1. Форми організації освітнього процесу та форми взаємодії учнів і вчителя | Б2У1. Організовувати навчання у різних формах (урок та позаурочні форми: екскурсія, домашня робота, гурткова робота тощо) | ||||
А6У2. Організовувати різні форми навчальної діяльності учнів (індивідуальну, парну, групову, колективну, фронтальну), забезпечувати зворотний зв'язок з учителем | |||||
Б3. Здатність до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | Б3З1. Система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | Б3У1. Пояснювати сутність понять, способів діяльності, що належать до освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||
Б3У2. Оцінювати істинність або хибність тверджень і висновків учнів з точки зору систем теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
Б3У3. Прогнозувати можливі помилки учнів виходячи із систем теоретичних знань освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
Б3У4. Правильно вживати терміни й поняття з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
Б4. Здатність до використання у освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | А3З4. Методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | А3У4. Реалізовувати сучасні методики навчання освітніх галузей, передбачених Державним стандартом початкової освіти, під час проектування уроку | |||
Б4З1. Психолого-дидактичні засади методик навчання освітніх галузей, які визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів початкової школи | Б4У1. Дотримуватись у процесі реалізації методик навчання психологічно-дидактичних вимог до формування в учнів понять, умінь і навичок | ||||
Б4З2. Особливості конструювання систем навчальних завдань, що реалізують певну методику навчання | Б4У2. Розробляти системи навчальних завдань відповідно до певної методики формування в учнів понять, умінь і навичок | ||||
Б4З3. Методика роботи 3 окремими видами завдань, що пропонуються учням у процесі навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | Б4У3. Розробляти методику роботи з окремими видами завдань, що пропонуються учням у процесі навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | ||||
Б4З4. Методичні системи навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти , що реалізовані у підручниках, навчальних посібниках, які рекомендовані до використання МОН України |
Б4У4. Аналізувати методичні системи, реалізовані в підручниках, навчальних посібниках, з метою з'ясування їхніх переваг і недоліків | ||||
Б4У5. Обґрунтовувати вибір навчально-методичного комплекту з огляду на ефективність досягнення обов'язкових результатів навчання, визначених типовими/освітніми програмами | |||||
Б5. Здатність до проведення формувального та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів | А5З2. Засоби контролю, перевірки й оцінювання (формувального та підсумкового), збір та узагальнення статистичних даних та їх аналіз | Б5У1. Складати різні види та форми діагностичних робіт для моніторингу / поточного контролю динаміки процесу навчання учнів з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||
Б5У2. Складати завдання для комбінованих контрольних робіт або тести для перевірки навчальних досягнень учнів з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
А5У5. Здійснювати поточний контроль і перевірку результатів навчання учнів | |||||
А5У6. Проводити формувальне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів | |||||
Б6. Здатність до відстеження динаміки та забезпечення підтримки особистісного розвитку дитини в освітньому процесі |
А5З1. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти , учнів класу / окремого учня |
А5У1. Оцінювати стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів класу / окремого учня | |||
А5У2. Визначати тенденції, динаміку дидактичного процесу | |||||
А5У3. Прогнозувати можливі відхилення від мети у процесі навчання учнів класу / окремого учня | |||||
А5У4. Визначати шляхи запобігання можливим відхиленням від мети у процесі навчання учнів класу / окремого учня | |||||
Б6З1. Вікові особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | Б6У1. Ураховувати вікові особливості учнів під час добору змісту, методів, засобів і форм навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | ||||
Б6У2. Ураховувати вікові особливості учнів у процесі організації навчальної взаємодії та зворотного зв'язку | |||||
Б6З2. Індивідуальні особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | Б6У3. Ураховувати індивідуальні особливості учнів під час добору змісту, методів, засобів і форм навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | ||||
Б6У4. Ураховувати індивідуальні особливості учнів у процесі організації навчальної взаємодії та зворотного зв'язку | |||||
Б6З3. Особливості розвитку особистості учня початкової школи | Б6У5. Ураховувати особливості розвитку особистості учня під час проектування та застосування методів педагогічного впливу | ||||
Б7. Здатність до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій щодо підтримки навчальної діяльності учня за межами закладу освіти | А5З3. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | А5У8. Оцінювати стан і результати процесу виховання і соціалізації учнів класу / окремого учня | |||
А5У9. Визначати тенденції, динаміку виховного процесу | |||||
А5У10. Прогнозувати можливі відхилення від мети у процесі виховання й соціалізації учнів класу / окремого учня | |||||
А5У11. Визначати шляхи запобігання можливим відхиленням від мети у процесі виховання й соціалізації учнів класу і окремого учня | |||||
Б7З1. Повноваження вчителя у роботі з батьками (особами, що їх замінюють) | Б7У1. Дотримуватись професійних повноважень при роботі з батьками учнів (особами, що їх замінюють) | ||||
Б7З2. Функції та основні форми роботи з батьками (особами, що їх замінюють) | Б7У2. Реалізовувати функції щодо надання батькам порад і рекомендацій із підтримки навчальної діяльності учня за межами закладу освіти | ||||
Б7З3. Особливості комунікації з батьками (особами, що їх замінюють) | Б7У3. Давати батькам інформацію щодо успіхів і проблем у навчальній діяльності учня | ||||
Б7У4. Давати батькам чіткі та зрозумілі поради та рекомендації щодо підтримки навчальної діяльності учнів за межами закладу освіти | |||||
Б7У5. Використовувати різноманітні засоби для налагодження ефективної комунікації з батьками (особами, які їх замінюють), в тому числі інтернет-ресурси (спеціально створені сайти, соціальні мережі тощо) | |||||
Б8. Здатність до організації взаємодії з батьками в різних формах | Б7З2. Функції та основні форми роботи з батьками (особами, що їх замінюють) | Б8У1. Ознайомлювати батьків зі змістом та особливостями освітнього процесу, що організовується закладом освіти | |||
Б8У2. Залучати батьків до спільної з дітьми діяльності | |||||
Б8У3. Забезпечувати педагогічний супровід виховання дитини в родині | |||||
Б8У4. Залучати батьків до організації позакласних заходів | |||||
Б8У5. Залучати батьків до прийняття колегіальних рішень з окремих питань | |||||
Б8З1. Форми роботи вчителя з батьками | Б8У6. Організовувати і проводити індивідуальну роботу з батьками (консультації, листування тощо) | ||||
Б8У7. Організовувати і проводити групову та колективну роботу з батьками (батьківські збори, семінари та конференції для батьків, різні форми позакласної виховної роботи за участю батьків тощо) | |||||
А4З1. Завдання та обов'язки профільних фахівців, необхідні для планування та організації застосування засобів педагогічного впливу на учнів та/або учнівський колектив | А4У1. Співпрацювати та взаємодіяти з профільними фахівцями стосовно планування педагогічного впливу та/або результатів навчання виходячи з потреб і можливостей учнів та/або учнівського колективу | ||||
А4У2. Розробляти спільно з профільними фахівцями індивідуальні програми розвитку та навчання учнів, які потребують особливої уваги | |||||
Б9. Здатність до координації взаємодії із зацікавленими особами для гармонійного розвитку учнів | Б9З1. Повноваження вчителя щодо залучення зацікавлених осіб для гармонійного розвитку учнів | Б9У1. Організовувати взаємодію з профільними фахівцями з метою забезпечення гармонійного розвитку учнів | |||
Трудова функція В "Створення освітнього середовища" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу; створення здоров'язбережувального освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів; змістове наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти ; збереження і дотримання правил, ціннісних орієнтацій і традицій закладу освіти; урахування при створенні освітнього середовища індивідуальних потреб учнів. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
В | Створення освітнього середовища | ПК, ЗО, рекомендації, інструкції, навчальні посібники та інші матеріали щодо правил безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, шкільних санітарно-гігієнічних норм, засоби пожежогасіння, аптечка, індивідуальні засоби звукового інформування про небезпеку | В1. Здатність до створення безпечних та психологічно комфортних умов освітнього процесу | В1З1. Основи безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни | В1У1. Забезпечувати дотримання вимог безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни |
В1З2. Ознаки психологічно комфортних умов освітнього процесу | В1У2. Забезпечувати / створювати психологічно комфортні умови освітнього процесу | ||||
В2. Здатність до створення здоров'язбережувального освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів | В2З1. Вимоги до створення здоров'язбережувального освітнього середовища | В2У1. Реалізовувати вимоги до здоров'язбережувального освітнього середовища, які не передбачають матеріального оснащення | |||
В2У2. Організовувати співпрацю з адміністрацією школи та з іншими зацікавленими особами щодо реалізації вимог до створення здоров'язбережувального освітнього середовища | |||||
В2У3. Залучати учасників освітнього процесу до створення здоров'язбережувального освітнього середовища | |||||
В2З2. Вимоги до освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів | В2У4. Організовувати освітнє середовище, яке зорієнтоване на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів за допомогою заходів, які не передбачають матеріального забезпечення | ||||
В2У5. Організовувати співпрацю з адміністрацією школи та з іншими зацікавленими особами щодо реалізації вимог до створення освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів | |||||
В2У6. Залучати учасників освітнього процесу до створення освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів | |||||
В3. Здатність до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти |
А2З1. Нормативні документи, що регламентують діяльність учителя початкових класів закладу загальної середньої освіти ( Державний стандарт початкової освіти , Типові освітні програми, освітні програми, Базовий навчальний план, Типовий навчальний план, критерії оцінювання навчальних досягнень тощо) |
В3У1. Визначати на основі Державного стандарту початкової освіти необхідні для його реалізації компоненти освітнього середовища | |||
В3З1. Вимоги до змістового наповнення освітнього середовища | В3У2. Добирати й застосовувати дидактичні матеріали та засоби для уроків та інших організаційних форм навчання, для оформлення класної кімнати | ||||
В4. Здатність до збереження і дотримання правил, ціннісних орієнтацій і традицій закладу освіти | В4З1. Норми та правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти | В4У1. Ознайомлювати батьків (осіб, що їх замінюють) з нормами і правилами поведінки в закладі освіти | |||
В4У2. Забезпечувати дотримання учнями норм і правил поведінки в закладі освіти | |||||
В4З2. Ціннісні орієнтації та традиції закладу освіти | В4У3. Дотримуватись ціннісних орієнтацій, зберігати та розвивати традиції закладу освіти | ||||
В5. Здатність до врахування при створенні освітнього середовища індивідуальних потреб учнів, в тому числі обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби | Б6З2. Індивідуальні особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | Б6У3. Ураховувати індивідуальні особливості учнів під час добору змісту, методів, засобів і форм навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||
Б6У4. Ураховувати індивідуальні особливості учнів у процесі організації навчальної взаємодії та зворотного зв'язку | |||||
Б6З3. Особливості розвитку особистості учня початкової школи | Б6У5. Ураховувати особливості розвитку особистості учня під час проектування та застосування методів педагогічного впливу | ||||
В5З1. Індивідуальні потреби учнів у пізнавальній сфері, у сфері особистісного та фізичного розвитку | В5У1. Ураховувати індивідуальні пізнавальні потреби та інтереси учнів при формуванні освітнього середовища | ||||
В5У2. Ураховувати індивідуальні потреби учнів у сфері особистісного розвитку при формуванні освітнього середовища | |||||
В5У3. Ураховувати індивідуальні потреби фізичного розвитку учнів при формуванні освітнього середовища | |||||
Трудова функція Г "Рефлексія та професійний саморозвиток" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: усвідомлення своєї ролі як педагога початкової освіти, а також системи цінностей, мети і завдань професійної діяльності вчителя; аналіз власної професійної діяльності щодо реалізації цілей і завдань закладу освіти; визначення сильних і слабких сторін власної педагогічної діяльності; самооцінювання результатів застосування засобів педагогічного впливу із забезпечення якості навчання, виховання й розвитку учнів початкової школи; усвідомлення потреби в саморозвитку з метою набуття додаткових професійних компетентностей; планування заходів для досягнення цілей щодо власного професійного розвитку; участь у роботі творчих груп, методичних об'єднань учителів початкових класів; використання / поширення інновацій у педагогічній науці та практиці, перспективного педагогічного досвіду; відстеження власного фізичного, психічного, духовного та соціального здоров'я та їх урівноважування шляхом оптимізації витрат робочого часу та енергії. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
Г | Рефлексія та професійний саморозвиток | ПК, ЗО, методичні вказівки, рекомендації, керівництва, настанови, інструкції, навчальні посібники, спеціальна наукова література з питань педагогічної діяльності, нових інноваційних підходів та методів у навчанні, самоаналізу та самовдосконалення | Г1. Здатність до усвідомлення своєї ролі як педагога початкової освіти, а також системи цінностей, мети і завдань професійної діяльності вчителя | Г1З1. Функції, мета і завдання діяльності вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти | Г1У1. Спрямовувати свою діяльність на досягнення мети і завдань вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти |
Г1З2. Ціннісні орієнтації вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти | Г1У2. Визначати власну професійну позицію та ідентифікувати себе як носія цінностей професійного середовища | ||||
Г1У3. Поважати особистість дитини й толерантно ставитися до неї. Толерантно ставитися до дітей з особливими потребами та підтримувати їх. Демонструвати повагу до особистості дитини й толерантне ставлення до неї, у тому числі й до дитини з особливими потребами | |||||
Г1У4. Надавати рівні можливості самореалізації учням різних національностей/віросповідань. Толерантно ставитись до дітей різних національностей/віросповідань, підтримуваних ними культурних і релігійних традицій | |||||
Г2. Здатність до аналізу власної професійної діяльності щодо реалізації цілей і завдань закладу освіти | Г2З1. Схема аналізу власної професійної діяльності. Сутність, зміст, методи, форми і засоби аналізу професійної діяльності | Г2У1. Аналізувати, оцінювати, узагальнювати інформацію щодо динаміки та результатів власної професійної діяльності | |||
Г3. Здатність до визначення сильних і слабких сторін власної педагогічної діяльності | Г3З1. Професійно значущі особистісні якості педагога (рефлексія, гнучкість, емпатія, відкритість, товариськість, емоційна привабливість) | Г3У1. Передбачати можливі реакції учнів на певні педагогічні впливи; відчувати їхній емоційний стан | |||
ГЗУ2. Виявляти гнучкість під час вибору методів педагогічного впливу з урахуванням індивідуальних особливостей учнів | |||||
Г3З2. "Я-образ" сучасного педагога. Характеристики сучасного педагога | Г3У3. Аналізувати власну педагогічну діяльність щодо відповідності "Я-образу" сучасного педагога | ||||
Г3У4. Визначати сильні та слабкі сторони власної педагогічної діяльності | |||||
Г4. Здатність до самооцінювання результатів застосування засобів педагогічного впливу із забезпечення якості навчання, виховання й розвитку учнів початкової школи | Г4З1. Сутність самооцінювання педагога | Г4У1. Аналізувати, оцінювати, узагальнювати інформацію щодо динаміки та результатів освітнього процесу | |||
Г4У2. Відстежувати, аналізувати процес і результат власної педагогічної діяльності | |||||
Г4У3. Зіставляти процес і результат власної педагогічної діяльності з метою та завданнями освітнього процесу | |||||
Г5. Здатність до усвідомлення потреби в саморозвитку з метою набуття додаткових професійних компетентностей | Г5З1. Професійні компетентності вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти | Г5У1. Аналізувати й оцінювати власний рівень професійних компетентностей | |||
Г5У2. Визначати власні потреби у розвитку професійних компетентностей | |||||
Г5У3. Конкретизувати цілі професійного саморозвитку |
Г5З2. Можливості професійного розвитку вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти | Г5У4. Аналізувати можливості професійного розвитку вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти з погляду власних потреб | ||||
Г5У5. Вибирати із пропозицій професійного розвитку вчителя ті, що більшою мірою задовольняють власні професійні потреби | |||||
Г6. Здатність до планування заходів для досягнення власних цілей щодо власного професійного розвитку | А3З3. Вимоги до структури і змісту плану професійного саморозвитку вчителя | Г6У1. Проектувати свій подальший професійний розвиток | |||
А3У3. Складати план професійного саморозвитку | |||||
Г7. Здатність брати участь у роботі творчих груп, методичних об'єднань вчителів початкових класів | Г7З1. Завдання, зміст і форми методичної роботи у закладах освіти | Г7У1. Брати участь у роботі творчих груп, методичних об'єднань вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | |||
Г8. Здатність до використання/поширення інновацій у педагогічній науці та практиці, перспективного педагогічного досвіду | Г8З1. Інноваційні підходи до освітнього процесу | Г8У1. Застосовувати у освітньому процесі початкової школи інноваційні підходи, новації та сучасний педагогічний досвід | |||
Г8З2. Педагогічні новації в початковій школі | |||||
Г8З3. Сучасний педагогічний досвід вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | |||||
Г9. Здатність до відстеження власного фізичного, психічного, духовного та соціального здоров'я, їх урівноважування шляхом оптимізації витрат робочого часу та енергії | Г9З1. Правила трудового розпорядку, тривалість і розподіл робочого часу та часу для відпочинку | Г9У1. Розподіляти ефективно та раціонально навчальне навантаження та власні сили для недопущення фізичної, психічної (інтелектуальної та емоційної) перевтоми та професійного "вигорання" | |||
Г9З2. Положення галузевої угоди, колективного договору в закладі освіти | |||||
Г9З3. Основні права, обов'язки, соціальний захист та відповідальність учителя | |||||
Г9З4. Ознаки фізичного, психічного та духовного комфорту вчителя | Г9У2. Відстежувати власний фізичний стан, систематично проходити медогляд, вчасно звертатися по медичну допомогу | ||||
Г9У3. Відстежувати власний емоційний стан щодо наявності емоційних ресурсів, вчасного виявлення емоційної перенапруги, спустошеності | |||||
Г9З5. Сутність і ознаки професійного "вигоряння" | Г9У4. Самодіагностувати наявність чи відсутність ознак професійного "вигоряння" | ||||
Г9З6. Діагностика професійного "вигоряння" | |||||
Г9З7. Профілактика професійного "вигоряння" | Г9У5. Організовувати робоче місце та робочий час | ||||
Г9У6. Створювати психологічний комфорт у професійному середовищі | |||||
Г9У7. Розширювати власну духовну сферу, кругозір, естетичні та етичні потреби | |||||
Г9У8. Самостійно приймати рішення | |||||
Г9У9. Здійснювати контроль власної життєдіяльності | |||||
Г9У10. Креативно мислити (бути готовим змінюватися й відмовлятися від стереотипів) | |||||
Г9У11. Переглядати систему цінностей і мотивів, які перешкоджають професійному та особистісному зростанню | |||||
Г9У12. Володіти навичками саморегуляції, техніками розслаблення й контролю власного фізичного та психічного стану, підвищення стресостійкості | |||||
Трудова функція Д "Проведення педагогічних досліджень" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: визначення методичної проблеми, обґрунтування її актуальності, мети, завдань тощо; опрацювання відповідних джерел інформації для визначення шляхів підвищення ефективності розв'язання методичної проблеми; розроблення концепції дослідження; розроблення систем навчальних, виховних і розвивальних завдань / систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження; апробація розроблених систем навчальних, виховних і розвивальних завдань / систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження; оцінювання ефективності розроблених систем навчальних, виховних і розвивальних завдань / систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження; підведення підсумків, формулювання висновків педагогічного дослідження. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
Д | Проведення педагогічних досліджень | ПК, ЗО, методичні вказівки, рекомендації, керівництва, настанови, інструкції, спеціальна наукова література з питань педагогічної діяльності, інноваційних підходів та методів у навчанні | Д1. Здатність до визначення методичної проблеми, обґрунтування її актуальності, мети, завдань тощо | Д1З1. Напрями сучасних педагогічних досліджень | Д1У1. Вибирати напрям дослідження. Формулювати тему дослідження |
Д1З1. Вимоги до обґрунтування актуальності теми, формулювання мети, завдань та інших ознак дослідження | Д1У2. Вивчати сучасний стан розв'язання проблеми | ||||
Д1У3. Досліджувати педагогічну практику з питань розв'язання певної проблеми | |||||
Д1У4. Обґрунтовувати актуальність методичної проблеми дослідження | |||||
Д1У5. Формулювати мету, завдання та інші аспекти дослідження | |||||
Д2. Здатність до опрацювання відповідних джерел інформації для визначення шляхів підвищення ефективності розв'язання методичної проблеми | Д2З1. Джерела науково-педагогічної інформації (паперові та електронні) з проблеми дослідження | Д2У1. Знаходити потрібну інформацію | |||
Д2У2. Аналізувати, виділяти головне, узагальнювати підходи різних авторів, порівнювати їх, робити висновки | |||||
Д3. Здатність до розроблення концепції дослідження | Д3З1. Сучасні концепції дослідження дидактичних та методичних проблем та їх реалізація в теорії та практиці. Засоби реалізації концепцій початкової освіти | Д3У1. Розробляти концепцію на основі визначених напрямів підвищення ефективності освітнього процесу за певною темою | |||
Д4. Здатність до розроблення навчальних, виховних і розвивальних завдань / систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження | Д4З1. Психолого-педагогічні засади розроблення систем навчальних, виховних і розвивальних завдань | Д4У1. Розробляти системи навчальних, виховних і розвивальних завдань / системи уроків тощо, для підвищення ефективності освітнього процесу з питань теми дослідження | |||
Д5. Здатність до апробації розроблених систем навчальних, виховних і розвивальних завдань / систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження | Д5З1. Сутність, види та методика проведення педагогічного експерименту | Д5У1. Визначати мету і завдання дослідження, вибирати методи проведення педагогічного експерименту | |||
Д5У2. Розробляти завдання діагностичних контрольних робіт, тестів тощо для вхідного зрізу | |||||
Д5У3. Вибирати контрольну та експериментальну групи | |||||
Д5У4. Реалізовувати в експериментальній групі розроблену систему навчальних, виховних і розвивальних завдань тощо | |||||
Д6. Здатність до оцінювання ефективності розроблених систем навчальних, виховних і розвивальних завдань і систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження | Д6З1. Оцінювання результатів експерименту | Д6У1. Визначати критерії та показники сформованості компетентностей, наскрізних умінь та особистісних якостей учнів, на формування яких спрямовано систему навчальних, виховних і розвивальних завдань | |||
Д6У2. Характеризувати рівні сформованості компетентностей, наскрізних умінь та особистісних якостей учнів, на формування яких спрямовано систему навчальних завдань / систему уроків тощо | |||||
Д6У3. Складати зміст діагностичних методик відповідно до мети і завдань експериментального дослідження | |||||
Д6З2. Кількісний і якісний аналіз результатів експерименту | Д6У1. Застосовувати методи математичної обробки результатів експерименту | ||||
Д6У2. Зіставляти результати вхідного і вихідного зрізу та інтерпретувати їх | |||||
Д7. Здатність до підведення підсумків, формулювання висновків педагогічного дослідження | Д7З1. Вимоги до формулювання висновків педагогічного дослідження та його впровадження | Д7У1. Підводити підсумки дослідження, формулювати висновки відповідно до завдань проведеного дослідження | |||
Д7У2. Формулювати практичну значущість проведеного дослідження, розробляти засоби його впровадження | |||||
Трудова функція Є "Надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: наставництво та керівництво стажуванням, педагогічною практикою студентів; керування роботою творчих груп, методичних об'єднань, школи молодого вчителя тощо; проведення майстер-класів, тренінгів тощо. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
Є | Надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти | ПК, ЗО, методичні рекомендації, інструкції, навчальні та навчально-методичні посібники, підручники, наочні та віртуальні засоби навчання, навчальні та розвивальні ігри | Є1. Здатність до наставництва та керівництва стажуванням, педагогічною практикою студентів | Є1З1. Нормативні документи, що регламентують наставництво | Є1У1. Дотримуватись нормативних документів, що регламентують наставництво |
А2З1. Нормативні документи, що регламентують діяльність учителя початкової школи ( Державний стандарт початкової освіти , Типові освітні програми, освітні програми, Базовий навчальний план, Типовий навчальний план, критерії оцінювання навчальних досягнень тощо) |
Є1У2. Надавати колегам - вчителям початкових класів закладу загальної середньої освіти, студентам, які проходять педагогічну практику, методичну допомогу, рекомендації з навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | ||||
А3З5. Методи, форми й засоби навчання та забезпечення взаємодії учнів під час освітнього процесу | |||||
А3З6. Сучасні технології навчання в початковій школі | |||||
Б2З1. Форми організації освітнього процесу та форми навчальної взаємодії учнів і вчителя | |||||
Б3З1. Система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
А3З4. Методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
Б4З1. Психолого-дидактичні засади методик навчання освітніх галузей, які визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів початкової школи | |||||
Б4З2. Особливості конструювання систем навчальних завдань, що реалізують певну методику навчання | |||||
Б4З3. Методика роботи з окремими видами завдань, що пропонуються учням у процесі навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
Г8З1. Інноваційні підходи до освітнього процесу | |||||
Г8З3. Сучасний педагогічний досвід вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | |||||
Б6З1. Вікові особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | |||||
Б6З2. Індивідуальні особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | |||||
А5З3. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | Є1У3. Надавати колегам - вчителям початкових класів закладу загальної середньої освіти, студентам, які проходять педагогічну практику, допомогу, рекомендації щодо виховання та соціалізації учнів початкової школи | ||||
Б7З1. Повноваження вчителя у роботі з батьками (особами, що їх замінюють) | Є1У4. Надавати колегам - вчителям початкових класів закладів загальної середньої освіти, студентам, які проходять педагогічну практику, допомогу, рекомендації щодо роботи з батьками (особами, що їх замінюють) з питань виховання учнів | ||||
Б7З2. Функції та основні форми роботи з батьками (особами, що їх замінюють) | |||||
Б7З3. Особливості комунікації з батьками (особами, що їх замінюють) | |||||
Є2. Здатність до керування роботою творчих груп, методичних об'єднань, школи молодого вчителя тощо | Є2З1. Функції та повноваження творчих груп, методичних об'єднань, школи молодого вчителя тощо | Є2У1. Виконувати дії та операції, що реалізують функції творчих груп, методичних об'єднань, школи молодого вчителя тощо | |||
Є2У2. Керувати, спрямовувати діяльність творчих груп, методичних об'єднань, школи молодого вчителя тощо з метою реалізації їхніх функцій | |||||
Є3. Здатність до проведення майстер-класів, тренінгів тощо | Є3З1. Етапи підготовки до проведення тренінгів та інших форм інтерактивних занять із дорослими | Є3У1. Визначати мету і завдання майстер-класу, тренінгу тощо | |||
Є3У2. Проектувати зміст, методику проведення майстер-класу, тренінгу тощо | |||||
Є3У3. Добирати засоби навчання, у тому числі технічні засоби | |||||
Є3З2. Вимоги до публічних виступів педагога | Є3У4. Складати доповідь із дотриманням вимог до публічних виступів | ||||
Є3З3. Вимоги до презентацій | Є3У5. Створювати презентацію доповіді з використанням можливостей програми для презентацій | ||||
Трудова функція Ж "Узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: узагальнення власного педагогічного досвіду і представлення його у різних формах; поширення власного педагогічного досвіду шляхом участі в методичних заходах різних рівнів (шкільного, районного, міського, обласного, всеукраїнського), презентації в засобах масової інформації (педагогічній пресі, на освітніх платформах тощо); коригування власної професійної діяльності з урахуванням пропозицій і зауважень колег, здобутків педагогічної науки та практики. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
Ж | Узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті | ПК, ЗО, методичні вказівки, рекомендації, настанови, інструкції, спеціальна наукова література з питань педагогічної діяльності, інноваційних підходів та методів у навчанні | Ж1. Здатність до узагальнення власного педагогічного досвіду і представлення його у різних формах | Д7З1. Вимоги до формулювання висновків педагогічного дослідження та його впровадження | Д7У1. Підводити підсумки дослідження, формулювати висновки відповідно до завдань проведеного дослідження |
Д7У2. Формулювати практичну значущість проведеного дослідження, розробляти засоби його впровадження | |||||
Ж1З1. Форми презентації результатів експериментального дослідження | Ж1У1. Представляти результати експериментального дослідження у формі навчальних матеріалів для учнів, системи уроків, методичних рекомендацій щодо методичних прийомів, організації видів навчальної діяльності тощо | ||||
Ж1З2. Вимоги до структурування змісту презентації результатів експериментального дослідження | |||||
Ж2. Здатність до поширення власного педагогічного досвіду шляхом участі в методичних заходах різних рівнів (шкільного, районного, міського, обласного, всеукраїнського), презентації в засобах масової інформації (педагогічній пресі, на освітніх платформах тощо) | Ж2З1. Етапи підготовки публічного виступу. Вимоги до публічних виступів педагога | Ж2У1. Готувати доповідь, повідомлення тощо про зміст, методику проведення та результати експериментальної роботи | |||
Ж2У2. Доповідати про результати експериментального дослідження | |||||
Ж2У3. Обґрунтовувати власну позицію, відповідаючи на запитання колег | |||||
Ж2З2. Вимоги до публікацій статей, тез доповідей тощо в педагогічних виданнях | Ж2У4. Готувати статті, в яких, висвітлюється зміст, методика, результати експериментальної роботи | ||||
Ж3. Здатність до коригування власної професійної діяльності з урахуванням пропозицій і зауважень колег, здобутків педагогічної науки та практики | Г3З1. Професійно значущі особистісні якості педагога (рефлексія, гнучкість, емпатія, відкритість, товариськість, емоційна привабливість) | Ж3У1. Критично оцінювати та враховувати слушні пропозиції колег щодо коригування власної професійної діяльності | |||
Ж3З1. Сутність, зміст, методи, форми і засоби аналізу професійної діяльності | Ж3У2. Коригувати власну професійну діяльність з урахуванням слушних пропозицій та зауважень колег | ||||
Трудова функція З "Оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти" | |||||
Трудова функція охоплює такі трудові дії та операції: аналіз професійної діяльності та результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти; оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти; експертиза навчальних матеріалів, методичних розробок, підручників, навчальних посібників тощо; участь у роботі експертних груп, атестаційної комісії. |
|||||
Умовне позначення | Трудові функції | Предмети та засоби праці | Професійні компетентності | Знання | Уміння та навички |
З | Оцінювання результатів роботи учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | ПК, ЗО, методичні вказівки, рекомендації, інструкції, навчальні посібники, програмні засоби | З1. Здатність аналізувати професійну діяльність і результати роботи вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти |
А2З1. Нормативні документи, що регламентують діяльність учителя початкової школи ( Державний стандарт початкової освіти , Типові освітні програми, освітні програми, Базовий навчальний план, Типовий навчальний план, критерії оцінювання навчальних досягнень тощо) |
З1У1. Аналізувати діяльність колег - вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти стосовно дотримання та реалізації нормативних документів, зокрема, стосовно досягнення цілей і завдань початкової школи, цілей і завдань освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти |
А3З5. Методи, форми й засоби навчання та забезпечення взаємодії учнів під час освітнього процесу | З1У2. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо педагогічної доцільності використання певних методів, форм і засобів освітнього процесу, упровадження сучасних освітніх технологій, форм організації навчання і форм організації навчальної взаємодії учнів та учителя | ||||
А3З6. Сучасні технології навчання в початковій школі | |||||
Б2З1. Форми організації освітнього процесу та форми навчальної взаємодії учнів і вчителя | |||||
Б3З1. Система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | З1У3. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти стосовно дотримання принципу науковості викладання змісту освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | ||||
А3З4. Методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | З1У4. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти стосовно дотримання сучасних методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти, психолого-дидактичних засад навчання, конструювання систем навчальних завдань для різних етапів пізнавальної діяльності учнів, методик роботи над окремими видами завдань | ||||
Б4З1. Психолого-дидактичні засади методик навчання освітніх галузей, які визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів початкової школи | |||||
Б4З2. Особливості конструювання систем навчальних завдань, що реалізують певну методику навчання | |||||
Б4З3. Методика роботи з окремими видами завдань, що пропонуються учням у процесі навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти | |||||
Г8З1. Інноваційні підходи до освітнього процесу | З1У5. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо упровадження в освітній процес інноваційних підходів і технологій, новацій, сучасного педагогічного досвіду | ||||
Г8З2. Педагогічні новації в початковій школі | |||||
Г8З3. Сучасний педагогічний досвід вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | |||||
Б6З1. Вікові особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | З1У6. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо врахування в освітньому процесі вікових та індивідуальних особливостей учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти | ||||
Б6З2. Індивідуальні особливості динаміки становлення пізнавальних процесів учнів | |||||
А5З3. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | З1У7. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо ефективності процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | ||||
Б7З1. Повноваження вчителя у роботі з батьками (особами, що їх замінюють) | З1У8. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій стосовно підтримки навчальної діяльності учня за межами закладу освіти | ||||
Б7З2. Функції та основні форми роботи з батьками (особами, що їх замінюють) | |||||
Б7З3. Особливості комунікації з батьками (особами, що їх замінюють) | |||||
З1З1. Професійний стандарт "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти" | З1У9. Аналізувати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо реалізації їхніх професійних функцій | ||||
З2. Здатність оцінювати результати роботи вчителів початкових, класів закладів загальної середньої освіти | А5З2. Засоби контролю, перевірки й оцінювання (формувального та підсумкового), збір та узагальнення статистичних даних та їх аналіз | З2У1. Оцінювати роботу колег - вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти шляхом контролю, перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів | |||
А5З1. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу навчання освітніх галузей, що визначені Державним стандартом початкової освіти, учнів класу / окремого учня | З2У2. Оцінювати ефективність процесу навчання учнів колег - вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | ||||
А5З3. Ознаки, які характеризують стан і результати процесу виховання та соціалізації учнів класу / окремого учня | З2УЗ. Оцінювати процес та результати виховання учнів колег - вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти | ||||
Б7З1. Повноваження вчителя у роботі з батьками (особами, що їх замінюють) | З2У4. Оцінювати роботу колег - вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти стосовно надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій щодо підтримки навчальної діяльності учня за межами закладу освіти | ||||
З2З1. Педагогічне оцінювання. Засоби і методи оцінювання діяльності вчителя | З2У5. Оцінювати діяльність учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти щодо реалізації ними професійних функцій, передбачених професійним стандартом | ||||
З3. Здатність проводити експертизу навчальних матеріалів, методичних розробок, підручників, навчальних посібників тощо | З3З1. Педагогічна експертиза. Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти. Мета, завдання та вимоги до експертизи навчальних матеріалів, підручників, навчальних посібників тощо | З3У1. Аналізувати й оцінювати відповідно до концептуальних засад, мети та сучасних технологій початкової освіти ефективність систем навчальних завдань, методичних систем тощо, які реалізовані у матеріалах, що піддаються експертизі | |||
З3У2. Визначати переваги та недоліки поданих на експертизу навчальних матеріалів, методичних розробок, підручників, навчальних посібників тощо | |||||
З3З2. Методичні рекомендації для складання експертного висновку | З3У3. Складати експертний висновок щодо навчальних матеріалів, методичних розробок, підручників, навчальних посібників тощо | ||||
З4. Здатність брати участь у роботі експертних груп, атестаційних комісій | З4З1. Функції та повноваження експертних груп, атестаційних комісій | З4У1. Виконувати дії та операції для реалізації функцій експертних груп та атестаційних комісій |