- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.03.2015 № 3791/8/14-15/10 |
Щодо обмежень видатків Держбюджету на 2015 рік
<...>
Щодо зменшення в 2015 році грошового розриву між розміром базового посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду
ЄТС та мінімальною заробітною платою
Мінсоцполітики підтримує необхідність підвищення заробітної плати працівників бюджетної сфери, в тому числі працівників охорони здоров'я, шляхом поетапного зменшення грошового розриву між розміром базового посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду
ЄТС та мінімальною заробітною платою з поступовим його наближенням до рівня законодавчо визначеної мінімальної заробітної плати.
Разом з тим, оскільки таке підвищення потребує значних коштів з бюджету, підхід до прийняття рішення про підвищення посадових окладів (тарифних ставок) цих працівників має бути виваженим та фінансово обґрунтованим, а також враховувати реальний стан розвитку економіки країни.
Враховуючи вкрай складну економічну ситуацію в країні та необхідність направлення значних коштів бюджету на посилення обороноздатності держави у зв'язку з проведенням антитерористичної операції на сході України, зменшення грошового розриву між розміром базового посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду
ЄТС та мінімальною заробітною платою в 2015 році, на нашу думку, є на сьогодні проблематичним.
З урахуванням зазначеного та враховуючи підсумки виконання Державного бюджету України за I півріччя 2015 року, Мінсоцполітики буде опрацьоване питання щодо підготовки відповідного проекту рішення Уряду про підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду
ЄТС, на базі якого розраховуються посадові оклади (тарифні ставки) працівників бюджетної сфери за іншими тарифними розрядами ЄТС.
Відповідно до Закону України
"Про індексацію грошових доходів населення" (з урахуванням змін, внесених Законом України від 28.12.2014 р.
№ 76-VIII) проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на відповідний рік.
Пунктом 9 Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 р.
№ 80-VIII "Про Державний бюджет України на 2015 рік" визначено, що Кабінетом Міністрів України має бути затверджений особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на 2015 рік. На даний час проект такого порядку знаходиться на розгляді Кабінету Міністрів України;
Народним депутатом України Міщенком С.Г. внесений до Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до окремих законів України" (щодо відновлення пільг на проїзд для молоді та фінансової підтримки молоді на селі)" (реєстр. № 1885 від 29.01.2015 р.), який підтримується Мінсоцполітики.
Законопроектом пропонується повернути механізм про надання молодим працівникам одноразової адресної допомоги у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, за умови працевлаштування в селах і селищах та можливість отримання житла (стаття 28) до Закону України
"Про зайнятість населення" (далі - Закон), який було виключено Законом України від 28.12.2014 р.
№ 76-VIII "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України".
Проте слід зазначити, що здійснити оцінку ефективності такого механізму не було можливості, оскільки запровадження постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 р.
№ 587 "Про затвердження Порядку надання одноразової адресної допомоги молодим працівникам, залученим до роботи в селах і селищах, та переліку професій (спеціальностей, напрямів підготовки), за якими надається така допомога" планувалося з 01.01.2014 р., але було перенесено у зв'язку з необхідністю оптимізації видатків державного бюджету на соціальний захист населення з урахуванням фінансових можливостей держави на 01.01.2015 р.
Одночасно повідомляємо, що законопроектом пропонується повернути фінансування за рахунок коштів Державного бюджету України механізму виплати роботодавцю компенсації фактичних витрат у розмірі ста відсотків єдиного соціального внеску за працевлаштування молоді на перше робоче місце, визначеного статтею
26 Закону.
Заміна джерела фінансування вищезазначеного механізму з державного бюджету на кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відповідно до вищезазначеного
Закону не впливає на результат реалізації цього механізму та була викликана необхідністю економного та раціонального використання державних коштів для стабілізації фінансового стану держави.
Статтею
44 Закону України
"Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" та статтею
250 Кодексу законів про працю України передбачене зобов'язання роботодавців відраховувати кошти первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, але не менше ніж 0,3 відсотка фонд) оплати праці з віднесенням цих сум на валові витрати, а у бюджетній сфері - за рахунок виділення додаткових бюджетних асигнувань.
................Перейти до повного тексту