1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.04.2012 № 244
Про затвердження Порядку здійснення регуляторної діяльності у Міністерстві соціальної політики України
З метою реалізації державної регуляторної політики та недопущення прийняття економічно необґрунтованих та неефективних регуляторних актів у Міністерстві соціальної політики України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення регуляторної діяльності у Міністерстві соціальної політики України (далі - Порядок), що додається.
2. Установити, що здійснення регуляторної діяльності Міністерством соціальної політики України має проводитись відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" , Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та Порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Віце-прем'єр-міністр
України - Міністр

С. Тігіпко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
соціальної політики України
26.04.2012 № 244
ПОРЯДОК
здійснення регуляторної діяльності у Міністерстві соціальної політики України
1. Загальні положення
1.1. Порядок здійснення регуляторної діяльності Міністерством соціальної політики України (далі - Порядок) регулює діяльність з підготовки, прийняття, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів у межах, у порядку та спосіб, установлені Конституцією України , Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта".
1.2. У цьому Порядку основні терміни застосовуються у такому значенні:
регуляторний акт - це:
нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;
інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;
регуляторний орган - Мінсоцполітики України;
регуляторна діяльність - діяльність Мінсоцполітики України, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів, яка здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією України , Законом та іншими нормативно-правовими актами;
розробники регуляторного акта - самостійні структурні підрозділи Мінсоцполітики України;
спеціально уповноважений орган - спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної регуляторної політики.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" .
1.3. Здійснення державної регуляторної політики у Мінсоцполітики України передбачає:
- планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
- підготовку та прийняття регуляторних актів;
- планування діяльності з відстеження результативності регуляторних актів;
- відстеження результативності регуляторних актів;
- перегляд прийнятих регуляторних актів;
- підготовку та оприлюднення щорічної інформації про здійснення регуляторної діяльності.
2. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів
2.1. Департамент моніторингу, аналізу та оптимізації соціальної сфери щорічно до 15 грудня поточного року на підставі пропозицій розробників регуляторних актів формує План діяльності Мінсоцполітики України з підготовки проектів регуляторних актів на наступний рік (далі - План) та подає його для затвердження віце-прем'єр-міністру України - Міністру соціальної політики України.
2.2. План повинен містити види та назви проектів регуляторних актів, цілі їх прийняття, строки підготовки, найменування самостійних структурних підрозділів, відповідальних за їх розроблення, очікуваний результат прийняття регуляторного акта.
2.3. На підставі письмової інформації (службової записки) розробників регуляторних актів Департамент моніторингу, аналізу та оптимізації соціальної сфери вносить зміни до Плану відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" .
2.4. Зміни до Плану затверджуються у тому самому порядку, що і План.
2.5. Затверджений План та зміни до нього публікуються у мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики України та/або у друкованих засобах масової інформації не пізніше як у десятиденний строк після їх затвердження.
3. Підготовка та прийняття регуляторних актів
3.1. Підготовка проекту регуляторного акта здійснюється згідно з вимогами законодавства, цього Порядку та відповідно до Плану.
3.2. Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу.
3.3. Розробник проекту регуляторного акта при підготовці аналізу регуляторного впливу повинен:
- визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми;
- обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання;
- обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них;
- визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта;
- визначити цілі державного регулювання;
- визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин;
аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей;
- описати механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта;
- обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта;
- обґрунтовано довести, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави;
- обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені;
- оцінити можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги;
- оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта;
- обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта;
- визначити показники результативності регуляторного акта;
- визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
3.4. Якщо проект регуляторного акта одночасно містить норми, що регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами чи іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, та норми, що регулюють інші суспільні відносини, а також індивідуально-конкретні приписи, то аналіз регуляторного впливу готується лише щодо норм, які регулюють господарські відносини або відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.

................
Перейти до повного тексту