- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан дотримання та організацію контролю фінансової, бюджетної дисципліни, збереження і використання державного майна, а також усунення недоліків і уникнення порушень
( Рішення взято до безумовного виконання згідно з
Наказом Міністерства палива та енергетики
N 184 від 06.04.2007 )
За результатами обговорення стану дотримання та організації контролю фінансової, бюджетної дисципліни, збереження і використання державного майна виявлено значну кількість фінансових порушень, допущених суб'єктами господарювання ПЕК.
За результатами здійснених протягом 2006 року контрольних заходів виявлено порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів держави на суму 3697,2 тис.грн., у тому числі: недоотримання фінансових ресурсів державним бюджетом склало 2061,0 тис.грн., державними підприємствами - 1309,1 тис.грн., незаконні витрати ресурсів - 327,1 тис.грн.
Установлено інші порушення фінансової дисципліни у сумі 13 645 тис.грн., а саме: заниження в обліку вартості активів - 5000 тис.грн., безпідставне завищення собівартості продукції - 8644,6 тис.грн.
З метою отримання правової оцінки та ухвалення відповідних рішень протягом 2006 року до правоохоронних органів передано 12 подань стосовно завданих збитків на суму 12 008 тис.грн., що становить 69% від загальної суми встановлених порушень.
Ужитими заходами за підсумками ревізій та перевірок відшкодовано збитків на суму 18 тис.грн.; зменшено собівартість продукції на суму 188 тис.грн.; поновлено в обліку вартість активів на суму 5000 тис.грн.; усього на загальну суму 5206 тис.грн., що становить 30% від суми виявлених порушень.
За результатами контрольних заходів прийнято 55 управлінських рішень, в тому числі - 10 наказів Мінпаливенерго; 3 керівникам підприємств оголошено догану.
Протягом 2006 року та першого кварталу 2007 здійснено низку перевірок дотримання вимог чинного законодавства під час списання та реалізації державного майна, в тому числі магістральних нафтопродуктопроводів, яке знаходилося на балансі ДП "Лисичанське управління магістральних нафтопродуктопроводів", ДП "Кременчуцьке управління магістральних нафтопродуктопроводів", ДП "Лубенське районне управління магістральних нафтопродуктопроводів" та ДП "Укртранснафтопродукт".
За результатами перевірок встановлені порушення під час операцій з державним майном на загальну суму 25 241 тис.грн., а саме: фінансовий результат від реалізації державного майна ДП "Лисичанське управління магістральних нафтопродуктопроводів" є від'ємним на суму 11 198 тис.грн., ДП "Кременчуцьке управління магістральних нафтопродуктопроводів" у рахунок погашення безпідставно створеної кредиторської заборгованості були передані комерційній структурі лінійні частини магістральних нафтопродуктопроводів загальною протяжністю 566,85 км та залишковою вартістю 11 120 тис.грн., крім того, безпідставно списано нестачу 1,65 км трубопроводу залишковою вартістю 28 тис.грн., ДП "Лубенське районне управління магістральних нафтопродуктопроводів" незаконно списано та реалізовано без дозволу міністерства 40,9 км лінійних частин магістральних нафтопродуктопроводів на суму 1919 тис.грн., не відображено в обліку нестачу основних засобів і не віднесено за рахунок винних осіб у сумі 976 тис.грн., ДП "Укртранснафтопродукт" укладено договір на поставку металопрокату та утворено кредиторську заборгованість у сумі 100 000 грн.
За результатами аналізу основних умов виникнення недоліків та порушень у фінансово-господарській діяльності суб'єктів господарювання ПЕК варто наголосити на необхідності своєчасного визначення рівня ефективності управління. Здійснення щорічної оцінки діяльності керівників суб'єктів господарювання Мінпаливенерго, з якими укладено контракти, сприятиме більш своєчасному вжиттю відповідних заходів впливу, ніж за результатами контрольних заходів.
Основними чинниками, що спричиняють порушення, є:
- недостатній рівень внутрішнього попереднього та поточного фінансового контролю за здійсненням господарських операцій;
- неналежна увага керівників підприємств ПЕК до роботи контрольно-ревізійних служб та організації бухгалтерського обліку;
- неоперативне інформування бухгалтерських кадрів і фахівців контрольно-ревізійних підрозділів щодо змін у законодавстві.
Таким чином, одним з основних важелів досягнення належної фінансової дисципліни на підприємствах ПЕК, ефективного запобігання порушенням і недолікам у фінансово-господарській діяльності, а в кінцевому результаті - ефективного управління, є посилення обов'язкового попереднього та поточного внутрішнього фінансового контролю на кожному підприємстві.
Основною метою здійснення попереднього та поточного внутрішнього фінансового контролю на підприємствах паливно-енергетичного комплексу має стати:
- забезпечення законності формування та ефективного використання фінансових і матеріальних ресурсів;
- вивчення причин та обставин, що призвели до порушень фінансової дисципліни;
- запобігання прийняттю управлінських рішень, які можуть мати у подальшому негативні наслідки для підприємства й держави;
- аналіз виконання управлінських рішень, дослідження їх впливу на результати фінансово-господарської діяльності;
- прийняття за результатами фінансового контролю управлінських рішень, спрямованих на їх удосконалення колегія
ВИРІШИЛА:
1. Департаменту фінансового та відомчого контролю (Старинський А.П.):
1.1. Проводити постійний моніторинг за реалізацією рішень, прийнятих після проведених контрольних заходів, при цьому особливу увагу звернути на стан справ, які передано до правоохоронних органів.
1.2. Забезпечити виконання плану контрольних заходів Мінпаливенерго на перше півріччя 2007 року.
2. Департаменту кадрової політики та організаційно-документального забезпечення (Алексєєва Т.К.) вжити заходів щодо внесення змін до контрактів з керівниками державних підприємств суб'єктів господарювання Мінпаливенерго у частині визначення відповідності займаній посаді або розірвання міністерством контрактів з ними у разі незабезпечення виконання в установлені строки законних вимог органів державної контрольно-ревізійної служби.
Термін - до 10.04.2007
3. Фінансово-економічному департаменту (Нестер Л.Д.), Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (Шумкова Н.Ю.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту з питань нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Косянчук Л.В.), Департаменту фізичного захисту, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (Іванов П.А.), Департаменту кадрової політики та організаційно-документального забезпечення (Алексєєва Т.К.), господарському управлінню:
................Перейти до повного тексту