1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
19.01.2003 N 24
Про проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців", із змінами і доповненнями, внесеними до неї, та наказу Головного управління державної служби від 31.10.2003 N 122 "Про затвердження Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями центрального апарату Мінпаливенерго України покладених на них обов'язків і завдань, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату міністерства:
2.1. Організувати роботу щодо проведення упродовж січня - лютого кожного поточного року, починаючи з 2004, щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань у підвідомчих структурних підрозділах за підсумками минулого року.
2.2. Забезпечити у січні кожного року складання державними службовцями особистих планів роботи на поточний рік, виходячи з посадових інструкцій та річних планів роботи структурних підрозділів.
2.3. До 5 березня кожного поточного року надавати Управлінню кадрової політики заповнені форми щорічної оцінки для їх перевірки, аналізу і долучення до особових справ державних службовців та інформацію про наявність у них особистих планів роботи.
3. Управлінню кадрової політики (Мамчій) і Адміністративно-господарському департаменту (Назаренко) забезпечувати структурні підрозділи центрального апарату формою бланка щорічної оцінки у друкованому вигляді.
4. Управлінню взаємодії з Верховною Радою України, засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю (Пахно) розмістити цей наказ на Web-сторінці Мінпаливенерго України.
5. Наказ Мінпаливенерго від 16 січня 2003 року N 12 "Про затвердження щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань" визнати таким, що втратив чинність.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лушкіна В.А.
Міністр С.Єрмілов
Додаток
до наказу Міністерства
палива та енергетики
України
19.01.2004 N 24
ПОРЯДОК
проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Мінпаливенерго України покладених на них обов'язків і завдань
Цей Порядок визначає правові та організаційні засади проведення оцінки виконання державними службовцями центрального апарату Мінпаливенерго України своїх обов'язків і завдань під час щорічного підбиття підсумків, що здійснюється відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922, із змінами і доповненнями, внесеними до нього, та Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби від 31.10.2003 N 122.
1. Загальні положення
1.1. Метою щорічної оцінки виконання державними службовцями Мінпаливенерго України покладених на них обов'язків і завдань (далі - щорічна оцінка) під час підбиття підсумків виконання ними своїх обов'язків є здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи.
1.2. Щорічна оцінка проводиться з метою поліпшення добору й розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності державних службовців, визначення їх потенціалу, потреб у підвищенні кваліфікації та особистому розвитку; планування кар'єри, вдосконалення процесу планування та організації діяльності як державного службовця, так і Мінпаливенерго в цілому, виявлення організаційних проблем та оперативного реагування на них, аналізу виконання посадових інструкцій.
1.3. Щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків проводиться в період між атестаціями керівниками структурних підрозділів у січні - лютому кожного поточного року за підсумками минулого року.
СХЕМА
затвердження щорічної оцінки
Найменування посади Хто оцінює Хто затверджує
Спеціаліст I
категорії, провідний,
головний спеціаліст,
завідувач сектору,
заступник начальника
відділу у складі
управління
Начальник відділу,
управління
Начальник управління,
директор
департаменту
Начальник відділу у
складі управління,
заступник начальника
управління у складі
департаменту
Начальник управління Директор
департаменту
Начальник управління,
відділу у складі
департаменту
Директор
департаменту
Заступник Міністра,
перший заступник
Міністра згідно з
розподілом
обов'язків
Начальник відділу у
складі управління,
заступник начальника
управління у складі
департаменту
Начальник управління Заступник Міністра,
перший заступник
Міністра згідно з
розподілом
обов'язків, Міністр
Заступник начальника
самостійного
управління, відділу
Начальник
управління, відділу
Заступник Міністра,
перший заступник
Міністра згідно з
розподілом
обов'язків, Міністр
Начальник
самостійного
управління, відділу
Заступник Міністра,
перший заступник
Міністра згідно з
розподілом
обов'язків, Міністр
Перший заступник
Міністра, Міністр
Заступник директора
департаменту
Директор
департаменту
Заступник Міністра,
перший заступник
Міністра згідно з
розподілом
обов'язків, Міністр
Директор
департаменту
Заступник Міністра,
перший заступник
Міністра згідно з
розподілом
обов'язків, Міністр
Перший заступник
Міністра, Міністр
У разі відсутності безпосереднього керівника (хвороба, довготривале відрядження тощо) або якщо безпосередній керівник працює неповний звітний рік, щорічна оцінка проводиться заступником керівника структурного підрозділу, а в разі відсутності такої посади - керівником вищого рівня.
1.4. Не підлягають щорічному оцінюванню вагітні жінки, державні службовці служби Міністра та державні службовці, вперше призначені на посаду, або які переведені на інші посади і їх функціональні обов'язки зазнали істотних змін у звітному періоді, а також працівники Служби безпеки України, відряджені до Мінпаливенерго України.
1.5. Під час оцінювання виконання державними службовцями своїх обов'язків (згідно з посадовими інструкціями) та покладених на них планових і позапланових завдань (відповідно до плану діяльності структурного підрозділу, Мінпаливенерго) необхідно використовувати особисті плани роботи державних службовців, які формуються державним службовцем за дорученнями (резолюціями) безпосереднього керівника на початку року відповідно до планів роботи структурного підрозділу та доповнюються протягом року за дорученнями керівника в разі покладання на підрозділ нових завдань, а також надходження доручень органів вищого рівня.
1.6. Упродовж року до особистого плану роботи, в разі потреби, можуть вноситися зміни і доповнення на підставі документів, за якими міністерство чи структурний підрозділ спрямовує позапланові завдання (доручення органу вищого рівня, накази або інші розпорядчі документи Мінпаливенерго, рішення колегії тощо).
1.7. Щорічна оцінка проводиться відповідно до критеріїв та показників якості роботи державних службовців, які поділяються на загальні (характерні для усіх державних службовців) та спеціальні (залежать від особливостей роботи кожного структурного підрозділу). Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. Примірний перелік загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця визначено додатком 1 до цього Порядку.
1.8. Процедура щорічної оцінки, критерії та показники якості роботи державного службовця за необхідності можуть переглядатися.
1.9. Щорічна оцінка має здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об'єктивності, неупередженості, рівноправності.
2. Організація і проведення щорічної оцінки
2.1. Щорічна оцінка у центральному апараті Мінпаливенерго України проводиться у січні - лютому кожного поточного року за формою, визначеною додатком 2 до цього Порядку.
2.2. До початку проведення оцінювання керівники структурних підрозділів мають ознайомити всіх державних службовців із порядком проведення і формою щорічної оцінки та критеріями і показниками якості роботи.
2.3. Процедура проведення щорічної оцінки складається з таких етапів: підготовчий період, оцінювання, співбесіда та підписання результатів обговорення, затвердження керівником вищого рівня результатів оцінювання, заключний етап.
2.4. Підготовчий період. До проведення щорічної оцінки мають безпосередньо готуватися як державний службовець, так і його безпосередній керівник. У цей період керівником підрозділу із кожним державним службовцем аналізуються виконання завдань та обов'язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, особистих планах роботи, наданих окремих дорученнях у звітному періоді. Керівник підрозділу має також установити дати проведення співбесід і ознайомити з ними державних службовців.
2.5. Оцінювання здійснюється державним службовцем через самооцінювання та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносяться до форми бланка щорічної оцінки.
2.6. Захід має забезпечувати активну конструктивну участь державного службовця в процедурі щорічної оцінки. Державний службовець має висловити свою точку зору, визначити проблемні питання, а також встановити для себе конкретну мету в удосконаленні професіоналізму.
Безпосередній керівник оцінює виконання державним службовцем посадової інструкції, особистого плану роботи, визначеного на початку звітного періоду, окремих доручень, завдань, перевіряє своєчасність, якість, результативність їх виконання, з'ясовує причини продовження термінів виконання завдань, змін до плану тощо.
2.7. Оцінювання безпосереднім керівником має бути обґрунтованим, спиратися на конкретні приклади з відзначенням позитивних показників роботи державного службовця, рівня його знань, умінь, професійних та ділових якостей, недоліків у роботі, а також шляхів їх подолання.
За результатами оцінювання і самооцінювання керівником виставляється підсумкова оцінка.
2.8. Підсумкова оцінка може бути:
низька - державний службовець повинен поліпшити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корекції результату його роботи;
задовільна - державний службовець досяг певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, і повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які змушують керівника часом вносити корективи в результати роботи;
добра - державний службовець досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання керівника в результати роботи, спрямував зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
висока - державний службовець перевищив очікувані результати, виявив ґрунтовні знання і навички, застосував інноваційний стиль виконання своїх обов'язків і доручень.
2.9. Заповнену форму бланка щорічної оцінки безпосередній керівник у тижневий термін передає держслужбовцю для ознайомлення.
2.10. Співбесіда безпосереднього керівника з державним службовцем проводиться з метою обговорення результатів оцінки його роботи за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації та складання особистих планів роботи на наступний рік з огляду на пріоритети діяльності структурного підрозділу або державного органу.
2.11. Обговорення повинно бути структурованим, неформальним і мати рекомендаційний та роз'яснювальний характер з урахуванням самооцінки державного службовця.
2.12. Під час проведення співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів з відповідним обґрунтуванням.
2.13. Співбесіда має закінчуватися підписанням безпосереднім керівником і державним службовцем форми бланка щорічної оцінки на підтвердження того, що результати оцінювання обговорені та складено особистий план роботи на наступний рік, зразок якого наведено в додатку 3.
2.14. Затвердження керівником вищого рівня результатів щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення з результатами оцінювання. Керівник вищого рівня при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції, а також провести, у разі необхідності, відповідні співбесіди.
2.15. Заключний етап включає в себе перевірку Управлінням кадрової політики Мінпаливенерго повноти заповнення форми бланка щорічної оцінки і долучення її до особової справи державного службовця.
2.16. Управління кадрової політики аналізує та узагальнює результати щорічної оцінки і готує проекти відповідних рішень з питань кадрового менеджменту. Указані висновки враховуються під час складання річних планів роботи з кадрами, визначення щорічної та перспективної потреби в кадрах, формування державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців, планування їх кар'єри.
3. Результати щорічної оцінки
3.1. Результати щорічної оцінки повинні враховуватися під час атестації державних службовців, розгляду питань просування по службі, присвоєння чергового рангу, установлення передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або змін їх розміру, вирішення питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формування кадрового резерву та інших питань проходження державної служби.
4. Оскарження державними службовцями результатів щорічної оцінки
4.1. У разі незгоди з оцінкою керівника державний службовець у десятиденний термін може звернутися із заявою до керівника вищого рівня, висловивши зауваження та обґрунтувавши їх. Рішення керівника вищого рівня є ухвальним.
Додаток 1
до п. 1.7 Порядку проведення
щорічної оцінки виконання
державними службовцями
Мінпаливенерго України
покладених на них
обов'язків і завдань
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця
N з/п КРИТЕРІЇ РІВНІ ЯКОСТІ ВИКОНАННЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ
Низький Задовільний Добрий Високий
1. Виконання обов'язків і завдань
1. Обсяг роботи,
що виконується
не відповідає
очікуваному,
витрачає значний
час
відповідає
сподіванням
повністю відповідає
сподіванням
перевищує сподівання,
витрачає набагато
менше часу
необхідне позначити:
2. Якість роботи результати потрібно
постійно принципово
виправляти
результати роботи
майже не потребують
виправлень
результатами роботи
можна користуватися
результати вищої
якості
необхідне позначити:
3. Планування
роботи
низький рівень
планування
повсякденної
роботи; в роботі
допускає прояви
метушні, дії часто
не продумані;
робота виконується
нераціонально із
систематичним
порушенням термінів
вміє організовувати
свою роботу, робота
виконується із
додержанням
термінів, складніші
завдання
виконуються із
незначним
порушенням термінів
вміє організовувати
свою роботу,
постійно підвищує
власну культуру
планування; робота
виконується
раціонально, з
постійним
додержанням
термінів
організованість і
зібраність висока;
робота
організовується
цілеспрямовано,
використовуються
допоміжні засоби
необхідне позначити:
2. Професійна компетентність
4. Професійні
знання
знання поверхові,
несистемні,
професійні завдання
самостійно
вирішувати складно
володіє
спеціальними
знаннями,
достатніми для
задовільного
вирішення завдань
професійного
характеру
володіє системними
знаннями, здатний
до вирішення
творчих завдань
професійного
характеру
володіє глибокими,
міцними і всебічними
знаннями, має цілісне
уявлення про
системність;
гнучкість мислення
дозволяє вирішувати
складні завдання
теоретичного
професійній сфері
необхідне позначити:
5. Професійні
вміння і навики
розвинені
недостатньо,
потребує постійної
сторонньої
допомоги
розвинені
посередньо,
забезпечують
необхідний рівень
виконання
професійних завдань
за сторонньої
допомоги
розвинені та
забезпечують
необхідний рівень
виконання
професійних завдань
високорозвинені та
забезпечують
виконання практичних
завдань професійного
характеру на високому
рівні
необхідне позначити:
6. Уміння
формулювати
точку зору
(усно,
письмово)
важко зрозуміти,
обмежений
словниковий запас,
документи потрібно
докорінно
переробляти,
незадовільно
володіє державною
мовою
взагалі легко
зрозуміти,
достатньо володіє
державною мовою,
має належний вибір
формулювань, у
документи вносяться
незначні зміни
чітко і переконливо
викладає думки,
вільно володіє
державною мовою,
документи не
потребують
виправлень
логічно побудовані
висловлення, влучний
вибір належної
лексики та
формулювань, у
документах завжди
впорядковані, вільно
викладені думки
необхідне позначити:
7. Готовність до
дій, ініціатива
здебільшого
пасивний,
безініціативний,
елементи творчого
підходу до справи
не виявляються;
потребує
постійного
спонукання до
роботи
працює з власної
волі, виявляє
ініціативу, за
необхідністю;
активністю і
творчим ставленням
до справи не
виділяється
виявляє ініціативу,
активний, не
позбавлений творчого
ставлення до справи;
наполегливий
ініціативний, творчо
ставиться до
вирішення практичних
завдань, здатний
генерувати
обґрунтовані ідеї та
пропозиції, які
заслуговують на
увагу, і сприяє їх
реалізації
необхідне позначити:
8. Оперативність
мислення
повільно сприймає
нові завдання,
виявляє
незадоволення у
разі зміни
завдання або
звичайних
обставин
пристосовується до
нових завдань і
ситуацій на роботі
сприймає нові
завдання охоче,
розуміє їх суть та
пов'язані з ними
проблеми,
орієнтується у нових
ситуаціях
швидко сприймає нові
завдання і ситуації,
визначає значущі
фактори та суть
справи
необхідне позначити:
9. Працездатність
та витривалість
працездатність
низька, збільшення
навантаження
погіршує якість
роботи, втрачає
впевненість
працездатність
задовільна,
збільшення
навантаження, як
правило, не впливає
на якість роботи
працездатний,
збільшення
навантаження не
впливає на якість
роботи
працездатність
висока, витримує
тривале навантаження,
відповідає активністю
на підвищення вимог
необхідне позначити:
10. Відповідальність виявляє
байдужість,
безвідпові-
дальність,
схильність до
невиконання
виявляє почуття
відповідальності
нестабільно,
потребує постійного
контролю за
виконанням
почуття
відповідальності
виявляє постійно
високо розвинені
почуття обов'язку;
виконавча дисципліна
відмінна, надійний у
вирішенні завдань
повсякденної
необхідне позначити:
11. Самостійність до прийняття
самостійних рішень
підготовлений
недостатньо; у
разі виникнення
найменших проблем
потребує
стороннього
втручання
здатний до
прийняття
самостійних рішень,
але вони не завжди
бувають
обґрунтованими; у
критичних ситуаціях
допускає прояви
нерішучості
у прийнятті рішень,
як правило,
самостійний; здатний
аналізувати і
прогнозувати події;
у критичних
ситуаціях здатний до
рішучих дій; виконує
завдання без
сторонньої допомоги
високо розвинена
здібність до
обґрунтованого
прийняття самостійних
рішень; володіє
навичками
передбачення; в
критичних ситуаціях
здатний до продуманих
і рішучих дій;
самостійно вирішує
складні проблеми
необхідне позначити:
12. Здатність до
лідерства
якостей лідера не
має і не
намагається мати;
у колективі
непомітний
здатний позитивно
впливати на людей,
але у практичній
діяльності цим
користується рідко
здатний позитивно
впливати на людей,
має якості лідера
володіє
високорозвиненими
здібностями
позитивного впливу на
людей, якості лідера
необхідне позначити:
13. Здатність до
накопичення,
поновлення і
творчого
застосування
професійного
досвіду
професійний досвід
накопичує
повільно,
професійні
завдання вирішує
лише традиційними
методами,
професійне
новаторство не
сприймає або
заперечує
професійний досвід
накопичує і оновлює
у міру
необхідності,
результати
діяльності не
виділяються через
консервативний
підхід до нового,
працює за шаблоном
працює над
підвищенням і
оновленням
професійного досвіду
сумлінно і
результативно; має
новаторські підходи
у професійній
діяльності
активно,
цілеспрямовано,
систематично і
результативно працює
над підвищенням
професійних знань,
вмінь і навичок;
здатний реалізувати і
підтримати нове у
професійній сфері
необхідне позначити:
3. Етика поведінки
14. Етика поведінки,
стиль
спілкування
рівень культури
поведінки і
спілкування з
людьми низький,
допускає елементи
нетактовного
грубого ставлення
до оточуючих;
поведінка не
відповідає
конкретній
ситуації
(невпевнена,
неввічлива,
зухвала)
рівень культури
поведінки і
спілкування з
людьми задовільний,
але не завжди
адекватний
відповідній
ситуації
культурний у
поведінці з людьми,
у спілкуванні
тактовний,
доброзичливий
володіє високим
рівнем культури
поведінки і
спілкування; властива
гнучкість у
використанні стилів
спілкування і
поведінки, у
критичних ситуаціях
завжди поводиться
коректно і водночас з
розумінням
необхідне позначити:
15. Співробітництво рідко надає
допомогу, часто не
інформує інших
співпрацює з
іншими, пропонує
допомогу,
систематично
інформує
плідно співпрацює з
іншими, пропонує
допомогу,
систематично
інформує
виявляє здібності до
роботи у колективі,
надає цінні імпульси
для досягнення
спільної мети
необхідне позначити:
16. Дисциплі-
нованість
систематично
порушує правила
внутрішнього
трудового
розпорядку та
етики поведінки
дотримується правил
внутрішнього
трудового
розпорядку та
правил етики
поведінки, але час
від часу потребує
контролю
дисциплінований,
правила внутрішнього
трудового розпорядку
і етики поведінки
виконує без
порушень
високодисциплінований,
суворо і точно
дотримується правил
внутрішнього
трудового розпорядку
та правил етики
необхідне позначити:
Критерії за пунктами 17 - 21 заповнюються тільки
для керівних працівників
17. Здатність до
переговорів
неспроможний
репрезентувати
точку зору,
аргументація
невпевнена,
непереконлива
репрезентує точку
зору професійно,
конкретно
репрезентує точку
зору професійно,
конкретно, може
переконливо
аргументувати
цілеспрямовано
репрезентує точку
зору, не ігноруючи
належних
контраргументів
необхідне позначити:
18. Уміння
організовувати
роботу
підлеглих
не сприяє
впорядкуванню
робочого процесу,
розподіляє
завдання з
затримкою і
недоцільно
ретельно вивчає
мету і пріоритети;
доцільно розподіляє
робочі завдання
визначає мету і
пріоритети;
забезпечує регулярне
інформування
підлеглих;
раціонально
розподіляє робочі
завдання
чітко визначає мету і
пріоритети,
оптимально
організовує робочий
процес, розподіляючи
завдання досягає
максимальної
ефективності
необхідне позначити:
19. Професіоналізм у
керівництві
роботою
підрозділу
нечітке,
незрозуміле
формулювання
завдань
пояснює завдання;
не завжди надає
потрібну інформацію
та професійні
поради
чітко пояснює
поставлені завдання;
надає потрібну
інформацію та
професійні поради
роз'яснює завдання
доступно, докладно;
вчасно консультує
необхідне позначити:
20. Контроль контроль відсутній
взагалі або
неефективний чи
надмірний
епізодично
контролює виконання
поставлених
завдань
систематично
контролює виконання
поставлених завдань
контроль здійснює
вміло та не
нав'язливо,
результати якого
необхідне позначити:
21. Оцінка та
заохочення
співробітників
не усвідомлює
досягнення та
можливості
працівників, не
знає їх здібностей
та інтересів, не
підтримує заходів
з підвищення
кваліфікації,
заважає
самостійності
працівників
ознайомлений з
досягненнями та
можливостями
працівників;
намагається
оцінювати здібності
та поважати їх
інтереси; підтримує
заходи з підвищення
кваліфікації
ознайомлений з
досягненнями та
можливостями
працівників, вірно
оцінює здібності та
поважає їх інтереси,
підтримує заходи з
підвищення
кваліфікації,
стимулює
самостійність
мислення та дій
ретельно та докладно
вивчає досягнення й
можливості
працівників,
цілеспрямовано
стимулює їх інтереси
та здібності,
ефективно спонукає до
самостійності
мислення та дій
необхідне позначити:

................
Перейти до повного тексту