- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Фінансова збалансованість підприємств паливно-енергетичного комплексу України у 2004 році
У 2004 році в роботі паливно-енергетичного комплексу помітні вагомі позитивні тенденції. Це - стабілізація виробництва вугільної продукції, зростання обсягів постачання і переробки нафтової сировини, виробництва нафтопродуктів, збільшення розрахунків між суб'єктами комплексу, майже в усіх ланках, та з бюджетом, уповільнення темпів зростання дебіторсько-кредиторської заборгованості.
Поруч з цим, несприятливими для ефективної діяльності галузей комплексу факторами виявились: по-перше, - зменшення попиту на електроенергію (на 3,4 %) в основному за рахунок теплої погоди, зменшення втрат в електромережах та ефекту енергозбереження; по-друге, - зростання цін на імпортовані первинні енергоносії; по-третє, - об'єктивне збільшення собівартості вугільної продукції майже на 10 %, в першу чергу за рахунок зростання цін на продукцію гірничо-металургійного комплексу.
Матеріальний баланс електроенергії та палива забезпечує виконання основного завдання - надійного та ефективного енергозабезпечення всіх категорій споживачів України. Баланс грошових потоків враховує нагальні потреби галузей та є результатом компромісу інтересів.
В зв'язку з цим необхідно покращувати роботу зі складання балансів, підвищувати якість їх прогнозування та достовірність, особливо у вугільній галузі, зважаючи на її роль у паливно-енергетичному балансі, а саме прогнозування і збалансування видобутку енергетичного і коксівного вугілля, його внутрішнього споживання, експорту.
Для забезпечення надійності роботи паливно-енергетичного комплексу, зокрема у осінньо-зимовому періоді 2004/2005 року, необхідним є закріплення позитивних тенденцій в оплаті генеруючими компаніями за вугілля із одночасним забезпеченням вугледобувними підприємствами постачання вугілля через Оптовий ринок енергетичного вугілля ДП "Вугілля України" в обсягах, необхідних для сталої роботи теплової генерації.
Великі обсяги накопичених кредиторських зобов'язань підприємств ПЕК створюють реальну загрозу нормальній роботі підприємств, навіть за умови досягнення повної поточної оплати. На жаль, звичайним для підприємств ПЕК явищем є справи про банкрутство та намагання задоволення вимог кредиторів за рахунок основних засобів підприємств ПЕК.
В умовах обмеженості грошової маси на Оптовому ринку електроенергії необхідно розробити спеціальні механізми розрахунків за старими зобов'язаннями, вдосконалити нормативно-правову базу з метою захисту підприємств галузі.
Нагальною передумовою подолання проблеми є недопущення подальшого накопичення заборгованостей в ПЕК та введення на законодавчому рівні мораторію на банкрутство підприємств електроенергетики.
Як зазначалось, проблемним питанням української енергосистеми залишається недосконалість структури виробничих потужностей. На тлі гострого дефіциту маневрених станцій спостерігається надлишок базової потужності, який надалі зростатиме внаслідок введення нових атомних енергоблоків. В умовах уповільнення споживання електроенергії реальним шляхом завантаження виробничого потенціалу українських електростанцій є всебічне сприяння збільшенню експорту електроенергії у базовому сегменті ринку.
Вирішення цього питання вимагає запровадження спеціальної нормативної бази та розроблення відповідних схем експорту.
Безумовно, позитивною тенденцією останнього часу є відродження інвестиційних процесів у ПЕК. Але наявних внутрішніх ресурсів комплексу недостатньо для забезпечення навіть першочергових завдань із збереження виробничого потенціалу. Актуальним завданням залишається залучення довгострокових інвестиційних ресурсів на прийнятних умовах.
На сьогодні розпочато підготовчий етап реалізації проекту залучення коштів банку J.P. Morgan під інвестиційні проекти. Зокрема передбачається визначення об'єктів електроенергетики, які потребують першочергового інвестування; прийняття урядового рішення щодо механізму запозичення та повернення залучених коштів.
1. Першим заступникам та заступникам Міністра палива та енергетики відповідно до розподілу повноважень забезпечити систематичний розгляд фінансових планів підприємств ПЕК, постійний моніторинг їх виконання та надавати Міністру пропозиції щодо фінансового збалансування галузей ПЕК.
2. Першим заступникам Міністра Ященку Ю.П., Бойку Ю.А., заступнику Міністра Чеху С.М., Департаменту економічного і фінансового регулювання ПЕК (Петриковець К.Я.), Департаменту електроенергетики (Улітіч Ю.І.), Департаменту нафтогазової та нафтопереробної промисловості (Євдощук М.І.) здійснити аналіз цін та тарифів на газ, що відпускається підприємствам житлово-комунального господарства та населенню, а також тарифів на теплову енергію, та підготувати пропозиції щодо встановлення їх на рівні, що забезпечує відшкодування обгрунтованих витрат на їх виробництво та транспортування.
Термін - 27.06.2004
................Перейти до повного тексту